דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד קרן סיוע לעסקים מעריכה מתן ההלוואה להשקעה בעסק ? 

מאת    [ 29/10/2014 ]

מילים במאמר: 512   [ נצפה 1494 פעמים ]

אם אתה בעל עסק הזקוק לסיוע במימון השקעה בעסק או יזם שנמצא בתהליך של הקמת עסק, מומלץ לפנות לגיוס הלוואה בערבות מדינה מקרן סיוע לעסקים. זאת מכיוון שדרך קרן סיוע לעסקים ניתן לגייס את המימון הנדרש לביצוע ההשקעה בתנאי ריבית נוחים מאוד.

במסלול עסקים בהקמה ניתן לבקש הלוואה עד 500 אלף שקלים ובמסלול השקעות של קרן סיוע לעסקים אפשר לבקש סכום הלוואה של עד 500 אלף שקלים או 8% מהמחזור לעסקים עם הכנסות שנתיות של מעל 6.25 מיליון שקלים בשנה.

עסקים שפונים לגיוס סכום מסוים דרך קרן סיוע לעסקים לא מקבלים את כל סכום ההלוואה שהתבקשה. לסיבה הזאת יש מספר סיבות. חלקן הן סיבות מבניות בעסק כמו מחזור הכנסות ומצב אובליגו קיים וחלקן הם סיבות של טיפול לא נכון בתהליך בקשת ההלוואה. אז מבחינת הנתונים המבניים אין לעסק שליטה עליהם, אבל, בהחלט ניתן להימנע מטעויות במהלך תהליך ההגשה. על מנת להימנע מאותן טעויות נרחיב על הגורמים המשפיעים על אישור סכום ההלוואה וכיצד ניתן להגדיל את הסיכויים של העסק לקבל אישור על כלל סכום הבקשה.

נתחיל מכך שהדבר הכי חשוב בגיוס הלוואות בערבות מדינה לצורכי השקעה הוא הצגה ברורה ומפורטת של רציונאל הבקשה. בהשקעה פיזית, שבשונה מהלוואה לתזרים כללי, ניתן להראות הערכה בסכום כסף מוגדר. מה זאת אומרת? ובכן, אם העסק רוצה לגייס 200 אלף שקלים לטובת תזרים נוסף למימון הפעילות הקרן בקלות יכולה להעריך על דעת עצמה שהעסק לא צריך כל כך הרבה תזרים נוסף וסכום נמוך יותר הוא מספיק. אבל אם עסק צריך לרכוש מכונה שהעלות שלה היא 200 אלף שקלים רוב הסיכויים שהקרן לא תוכל להתווכח על עניין זה. לא צפוי שהקרן תיכנס לוויכוח מקצועי האם העסק יכול להסתדר עם מכונה זולה יותר, יותר הגיוני שהקרן תאשר את הסכום המלא. כאשר זה נוגע לרציונאל הבקשה להשקעה, כל עוד העסק מביא הצעות מחיר וחשבוניות המעידות על סכום ההלוואה הסיכויים לקבל את כל הסכום גבוהים יותר. לכן נסו להשיג כמה שיותר הצעות מחיר וחשבוניות להגשה לקרן על מנת לחזק את רציונאל הבקשה. למשל, אם אתם מבקשים 200 אלף על מכונה הביאו הצעת מחיר על 200 אלף על מכונה. אם לא יהיה באפשרותכם להציג הצעת מחיר לא תקבלו אישור על סכום זה.

במימון השקעות הקרן רואה את פוטנציאל הגידול במכירות כחלק משמעותי מההחלטה. אם העסק מעוניין לרכוש מכונה ב-200 אלף שקלים שלא תגדיל את מחזור המכירות בצורה משמעותית האם הקרן תראה לנכון להעניק הלוואה על השקעה שלא תתרום לעסק. כמובן שאנחנו לא מדברים על השקעות שהעסק חייב כגון החלפת מכונה לא תקינה או שיפוצים בעקבות פגיעה במבנה. אבל אם עסק מבקש סיוע במימון השקעה לגידול במחזרו המכירות יש להראות גידול במחזור המכירות. במקרה כזה הכנה מקצועית של תכנית עסקית, שכוללת תחזית פיננסית, תגדיל סיכויים לקבל את כל הסכום. מומלץ להשתמש בשירותיו של יועץ כלכלי.

ואם כבר אנחנו מדברים על בניית תכנית עסקית. יש להבין שבקרן סיוע לעסקים חובה להגיש תכנית עסקית וכל תכנית עסקית המוגשת לקרן שאינה מקצועית ונכונה, תפגע קשות בסיכויי העסק לקבל הלוואה. גם כאן, מומלץ לקחת ייעוץ עסקי.

אם אתם פונים לגיוס הלוואה בערבות המדינה למימון השקעה קחו בחשבון שבמהלך התהליך תצטרכו להתייחס לכל הגורמים הללו.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב