דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קצת על קביעת גובה ההלוואה במסלול הון חוזר של קרן סיוע לעסקים 

מאת    [ 29/10/2014 ]

מילים במאמר: 590   [ נצפה 1543 פעמים ]

נתחיל מכך שקרן סיוע לעסקים מסייעת לעסקים רבים במענק הלוואות לעסק. למשל יש בקרן סיוע לעסקים את מסלול הון חוזר המסייע במתן הלוואות לעסקים בעלי מצוקת תזרים. דרך מסלול הון חוזר עסק יכול לגייס הלוואה בערבות מדינה בגובה של עד חצי מיליון שקלים, ואף יותר לעסקים בעלי מחזור שנתי גבוה במיוחד.

למה במקרים רבים ישנו פער בין סכום ההלוואה המבוקש לסכום ההלוואה המאושר בקרן?

בחוק היבש של הקרן כל עסק יכול לבקש סכום הלוואה של עד 500 אלף שקלים או 8% מהמחזור, אם לעסק מחזור שנתי מעל 6.25 מיליון שקלים. כל עסק יכול לבקש הלוואה גובה עד למכסת המקסימום הזאת אך לבקש ולקבל הם שתי דברים שונים. אם חושבים על זה בצורה הגיונית, עסק בעל מחזור הכנסות של 400 אלף שקלים בשנה לא יקבל בקרן הלוואה בגובה 500 אלף שקלים, שזה יותר גבוה מהמחזור השנתי שלו, כי פשוט אין סיכוי שהעסק זקוק לכל הכסף הזה לתמיכה בפעילות. יותר הגיוני שעסק כזה יקבל סכום של 100 אלף לכל היותר. יש לזכור שהעסק פונה לקבלת הלוואה מקרן סיוע לעסקים והקרן היא זאת שבוחנת את הבקשה ומאשרת סכום. הקרן בוחנת את הבקשה לפי מספר גומרים שונים, שנפרט בהמשך ומאשרת סכום שלפי הערכת גורמי הקרן הוא הסכום שהקרן מרגישה בנוח לאשר לעסק.

מה קובע את גובה ההלוואה המאושרת במסלול הון חוזר?

ישנם גורמים רבים אשר הקרן לוקחת בחשבון בעת בחינת העסק לקבלת הלוואה דרך מסלול הון חוזר, אך ישנם 3 גורמים מרכזיים בעלי המשקל הרב ביותר על ההחלטה של הקרן לגבי סכום ההלוואה:

1. גובה מחזור ההכנסות של העסק – ככל שמחזור ההכנסות של העסק גדול יותר כך יש לאותו עסק סיכוי רב יותר לגייס הלוואה בסכום גבוה יותר. הסיבה לכך היא פשוטה, עסקים בעלי מחזור מכירות גבוה יותר לרוב יזדקקו ליותר גיוס הלוואות, לרבות הלוואות בערבות מדינה. ניקח דוגמה דומה לדוגמה שהצגנו לפני. חישבו בהיגיון, איזה עסק זקוק ליותר הלוואות. עסק המגלגל מחזור הכנסות של 400 אלף שקלים בשנה או עסק המגלגל מחזור הכנסות של 4 מיליון שקלים בשנה. צורכי ההון החוזר של העסק בעל מחזור ההכנסות השנתי של 4 מיליון יהיה גבוהים יותר, גם אם לעסק יש תזרים מזומנים טוב הוא כנראה עדיין יצטרך לגייס הרבה הלוואות למימון הפעילות השוטפת. כחוק אצבע מומלץ לא לבקש הלוואה מקרן סיוע לעסקים שתביא את העסק למינוף של יותר מ40% ממחזור המכירות של העסק. כלומר, עסק בלי הלוואות ובעל מחזור הכנסות של 400 אלף שקלים לא יקבל מהקרן יותר מהלוואה בגובה 100 אלף שקלים, לעומת עסק בלי הלוואות בעל מחזור של 1 מיליון שקלים בשנה שיכול לגייס עד 400 אלף שקלים.

2. מינוף העסק – סך ההתחייבויות העסק בבנק לעומת סך נכסיו בבנק. להמחשה, אם לעסק יש הלוואות של 500 אלף שקלים כנגד תוכניות חיסכון של 200 אלף שקלים, אז הוא במינוף של 300 אלף שקלים. ככל שהעסק במינוף הוא פחות יכול לגייס הלוואות מהבנק או מהקרן. מינוף בעצם אומר שהעסק ממנף את נכסיו לגיוס תזרים. לכן, ככל שהוא ממנוף יותר הוא במצב מסוכן יותר. בעצם הרבה עסקים פונים לקרן סיוע לעסקים לקבל ערבות מדינה כי נמצאים במינוף שלא מאפשר להם לקבל הלוואות בבנק או לחות לא מאפשר גיוס הלוואות בתנאים טובים. מומלץ לגשת לקרן סיוע לעסקים גם שהמינוף נמוך.

3. יכולת החזר – האם העסק יכול להחזיר את החזרי ההלוואה של הקרן, בהתחשב בהחזרי ההלוואות של העסק כיום וברמת ההכנסות של העסק. כמו כל הלוואה לעסק, אם עסק לא יכול לעמוד בה הוא לא יקבל אותה.

 

חשוב להבין ממה נובע הפער בין הסכום המבוקש לבין הסכום המאושר בקרן. כך העסק יכול לבקש סכום ריאלי יותר ולהגדיל את הסיכויים לקבל אישור בקרן.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב