גם אתה דואג?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

גם אתה דואג? 

מאת    [ 26/10/2014 ]
מילים במאמר: 488   [ נצפה 2136 פעמים ]

 
 

החיים מספקים לנו סיבות רבות לדאגה:
-          האם נצליח בעבודה/בעסק?
-          איך נכסה את התשלום המתקרב של המשכנתא?
-          מי יוציא את הילדים מחר מהגן?
-          מה חושב עלינו הבוס/החבר/ההורה/הילד...?
-          מה יהיה עם הילד/ה בצבא/בטיול/בבית הספר?
-          האם אשאר לנצח לבד בלי זוגיות / תקוע בזוגיות לא
           מוצלחת?

מילון אבן שושן מגדיר את הדאגה: "רוגזה, חרדה, חשש מפני העלול לבוא, טרדה הכרוכה בצער וברוגז".

חלק מהדאגות קטנות בעינינו ואינן מטרידות אותנו, אך אחרות הן כבדות משקל והרות גורל בעבורנו. אם איננו נזהרים, אנו עלולים להישאב לתוכן ולמצוא את עצמנו מוטרדים מהתוצאות האפשריות, "אובססיביים" לנושא המטריד ושקועים בחשש מפני העלול לבוא.

בספרם "אינטלגנציה רגשית" מביאים משה זיידנר, ג'רלד מאתיוס וריצ'רד ד. רוברטס, תמונה של פני אדם, עם בועה באזור בו המוח נמצא, זוהי "בועה של דאגה". דמיינו תמונה זו לרגע.
מה גודל הבועה? כמה מקום היא תופסת בחלל המוח? 

אדם דואג יכול להגיע למקום בו "בועת הדאגה" תופסת את כל החלל במוחו. אדם זה יהיה מוכוון הבעיה, יחשוב רק עליה ולא יהיה פנוי למשימות אחרות בחייו. ברוב המקרים נראה אדם זה "צמוד" לפלאפון, למייל, לפייסבוק ולחדשות, מחכה לתוצאה/לעדכון, ממתין לכל שינוי והתקדמות, קפוא, חסר מעש ופאסיבי מצפה לשינוי המיוחל.

כשאנו נותנים לעצמנו לשקוע בבעיה המטרידה אותנו, אנו עסוקים ב: מה יקרה אם... הלוואי ש... אם רק היה.... אני חייב... אנו מרגישים מסכנות וקורבנות וממתינים למישהו שיעשה משהו.

הדאגה, הינה טבעית, והיא מפנה את תשומת ליבנו לסכנות או משימות העומדים בפנינו. אך אם היא משתלטת עלינו, היא מנציחה את הבעיה, מונעת מאיתנו מהתמודדות או ממציאת פתרון והקלה לבעיה.

בספר "אינטלגנציה רגשית", מביאים המחברים בועה נוספת בצד "בועת הדאגה" זוהי "בועה של מכוונות לפיתרון". האם תוכלו לראות זו בדמיונכם? ככל שהיחס בין גודל הבועות הוא לטובת "בועת המכוונות לפיתרון", כך נמצא את עצמינו יותר ויותר דנים בשאלות: מה אני יכול לעשות כדי לפתור את הבעיה או להקטין את הסכנה? איך אני יכול לנצל לטובתי את המצב שנוצר? מה אני יכול ללמוד מהמציאות שנקלעתי אליה ואיך אני צומח ממנה?

כלומר, ככל שנצליח להקטין את "בועת הדאגה" ולהגדיל את "בועת המכוונות למשימה", כך נוכל לתרגם את הדאגה להתמודדות, לרתום את החשש לפעולה, לצאת מהקיפאון והחידלון לתחושת רווחה ואור, וכתוצאה מכך להקטין את הסכנה/המשימה/הבעיה העומדת לפנינו.  

 איך עושים זאת?
א.      מזהים את הדאגה, מבינים ממה היא נובעת. ומגדירים את הקושי/אתגר/משימה/סכנה 
         העומדים לפנינו.
ב.      מבינים ומקבלים שאיננו יכולים לשלוט בכל המתרחש בעולמנו ובחיינו. וכל שאנו יכולים הוא 
         לעשות כמיטב יכולתנו להשפיע על הנעשה.
ג.      בוחנים את דרכי הפעולה העומדים בפנינו.
ד.      בוחרים את דרך התמודדות הרצויה לנו.  
ה.      מבצעים את הצעד הראשון ולאחריו את הצעד שני...
ו.       ממלאים את מחשבותינו באמונה – שאנו עושים כמיטב יכולתינו, והשאר נתון בידי 
        אלוקים/היקום לעשות.
ז.      מאמינים שההצלחה בדרך אלינו ואך טוב יגיע אלינו.

 
זה לא פשוט לעשייה, אך עדיף מהישאבות למעגל הדאגה.  
 

בהצלחה

 למאמרים נוספים ליחצו כאן

לאה גרזון- מאמנת אישית, משפחתית ועסקית. בידך המפתח לצמצום הפער בין הרצוי למצוי. נסו לחשוב על הרצוי, על הדרך אליו, ועשו את הצעד הראשון להשגתו. בהצלחה!
הצטרפו אלינו בפייסבוק

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב