דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קרן סיוע לעסקים פותרת את מחנק האשראי 

מאת    [ 14/10/2014 ]

מילים במאמר: 435   [ נצפה 1679 פעמים ]

כשבוחנים את מצב המשק מגלים שהמשק העסקי סובל ממחנק אשראי, מצב שבו המוסדות המעניקים אשראי לעסקים מצמצמים את מתן האשראי שלהם או דורשים יותר ביטחונות למתן הלוואה. במקרה של מחנק אשראי קשה מאוד לעסקים, לרבות עסקים קטנים, למנף את נכסיהם לקבלת אשראי נוסף מהבנק. ישנם עסקים קטנים רבים אשר מקבלים סירוב מהבנק למתן הלוואה. לעסקים אשר כן מקבלים אישור לקבלת הלוואה מהבנק מגייסים את ההלוואה בתנאי פריסה לא נוחים ובריביות לא אטרקטיביות. זאת אומרת שמחנק האשראי גם יוצר בעייתיות בגיוס אשראי בקרב עסקים קטנים וגם מעיב על תזרים המזומנים של עסקים רבים בעקבות תנאי הלוואה לא נוחים. הבנקים עושים זאת מכיוון שמעריכים שהמגזר העסקי מסוכן בימים אלו ומכיוון שמטרת הבנקים הוא לעשות רווח הם חושבים פעמיים לפני שמאשרים מתן הלוואה לעסק וכאשר כן מאשרים מתן הלוואה הם דורשים עלויות ריבית גבוהות. עם זאת, ישנו פתרון לגיוס הלוואה מהבנק בתנאים נוחים והוא פניה לקרן סיוע לעסקים, המעניקה הלוואות בערבות מדינה לעסקים קטנים ובינוניים.

 

קרן סיוע לעסקים היא יוזמה של משרד האוצר ומטרתה לסייע לעסקים קטנים. לכן, היא לא מושפעת מגורמי הסיכון של המגזר העסקי. קרן סיוע לעסקים מעניקה לעסקים ערבות להלוואה מהבנק מה שגם מאפשר לבנק לתת הלוואות אשר נחשבו לפני זה כמסוכנות יותר וגם מאפשר לבנק להעניק הלוואות בתנאי פריסה וריבית נוחים יותר. קרן סיוע לעסקים מעניקה הלוואות למאות עסקים בחודש ועד היום העניקה אשראי בהיקף של כ-2 מיליארד שקל לכ-3,500 עסקים קטנים ובינוניים. ככל שהשיח הציבורי בנוגע למחנק האשראי הקיים במשק גובר כך גוברת הפופולאריות של פתרון הלוואה בערבות מדינה.

אם אתה בעל עסק אתה מודע לעניין שבמוקדם או במאוחר יהיה עלייך לגייס הלוואה לעסק, בין אם זה למימון פעילות שוטפת או בין אם זה למימון תכנית השקעה. גיוס אשראי מהבנק יכול להתרחש על ידי גיוס הלוואה, הגדלת מסגרת האשראי, ניכיון שיקים ועוד. המשותף לכל האפשרויות הללו הוא שהריביות הנגררות מפתרונות אלו גבוהות במציאות של היום. בנוסף הם יעיבו על מצב האובליגו של העסק וימנעו מהעסק לגייס עוד אשראי בעתיד אם יהיה צורך. מצד שני פניה לקרן סיוע לעסקים לגיוס הלוואה בערבות מדינה הוא כבר עניין אחר. גם מקבלים ערבות מדינה ודרישה מהבנק לביטחונות מינימאליים ובעצם נמנעים מלהעמיס על האובליגו ולסתום את הגולל לגיוס הלוואה נוספת בעתיד וגם מקבלים הלוואה בתנאים נוחים מאוד, כך שלא סובלים מריביות גבוהות. בעל עסק צריך לתכנן את צורכי האשראי שלו ולקחת החלטה מדויקת לגבי האפשרות לגשת לקרן סיוע לעסקים בשלב המתאים, לפני שהעסק זקוק בדחיפות למזומנים. ככה ניתן לגייס הלוואה לתזרים ולהיות מוכנים לתקופות חלשות בעסק או לגייס את האשראי בצורה נוחה בתזמון עם צורכי העסק לגיוס הלוואה. בעיתות של מחנק אשראי מומלץ לפנות לקרן סיוע לעסקים.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב