לא שווה להתעסק עם קישורי nofollow?! טעות!
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

לא שווה להתעסק עם קישורי nofollow?! טעות! 

מאת    [ 14/10/2014 ]
מילים במאמר: 760   [ נצפה 1585 פעמים ]

 
 

לא שווה להתעסק עם קישורי nofollow? טעות!

המירוץ האינסופי, הסיזיפי יגידו רבים, להשגת קישורים נכנסים איכותיים, עבור האתר שלנו או אתר שאנו מקדמים, עובר דרך הצבת תגובות בבלוגים, במאמרים שונים. אולם, פעמים רבות אנו נמנעים מתגובות בבלוגים, או באמרים במקומות אחרים, בגלל שהתגובות מתוייגות בהם כ-Nofollow, מאחר שהיחס ללינקים מסוג Nofollow הוא כאל  קישור חסר-ערך, שלא לדבר על כך שהוא בגדר ביזבוז זמן.

אלא שהתייחסות מסוג זה פשוט לא נכונה. היא לא לוקחת בחשבון את האופנים הסמויים שבהם גם לינקים "חסרי תועלת" כאלה יכולים בכל זאת להניב תוצרת "קידומית" – ואפילו שוות ערך לקישורים שיש בהם קישורים שלdofollow

לינקים נועדו למשוך תשומת לב

כאשר אנשים יוצרים לינקים, הם בעצם מאותתים שיש כאן, מאחורי הקישור, משהו מעניין, כמו "זהו מאמר מעניין, כדאי גם לכם לקרוא אותו", או "קניתי באתר הזה את האופניים החשמליים שלי, זה אתר מצויין", או "אני אוהב סירטונים שעוסקים בגידול סחלבים". במילים אחרות, קישורים נועדו ליצור מודעות, או תשומת-לב למשהו או נושא כלשהו בעמוד אחר מזה שהגולש נמצא בו.

ואכן, כאשר מדובר באתר למכירת מוצרים מסויימים, יש שאיפה מובנית, מטבע הדברים, להפנות שימת-לב לאותם מוצרים. משום כך מספר גדול והולך של עסקים, מעסיק מקדמי אתרים שיבנו עבורם קישורים נכנסים – כדי למשוך גולשים, שאותם ירצו להפוך בסופו של דבר, ללקוחות משלמים. כך גם לגבי עסקים שהתנועה אליהם נחלשה והם מבקשים להתניע מחדש את זרם לאתריהם ולאושש את המכירות.

אולם, לא פעם, בעלי עסקים ומנהלי השיווק שלהם אינם מרוצים מן הקישורים שיצרו עבורם מקדמי האתרים, בטענה שאמנם יש קישורים רבים לאתרים שלהם, אבל שרובם המכריע הוא  Nofollow, כך שלהבנתם, הקישורים פשוט "לא שווים".

טענה כזו חוטאת בחוסר הבנה לגבי יכולותיהם הגדולות של קישורים מסוג זה – שעיקרן   יצירת מודעות. זאת, כמובן, בתנאי שהגולשים נחשפים אליהם, כלומר ראו אותם. כל זמן שהגולשים ראו את הקישורים הם עשו את העבודה, אפילו אם לא לחצו עליהם.

אוקיי, תגידו, קישורים אלה יצרו מודעות לדפים שאנו מקדמים - ואם אנו מצליחים לגרום לגולש להגיע אל האתר, המטרה הושלמה.

כל זה נכון מבחינת השגת המטרה של קישור "נופולו". אבל, מה לגבי קישור "איכותי",  מסוג follow, אם לא לוחצים עליו? התשובה היא מאד פשוטה: כל זמן שגולשים, גם אם הם רואים אותו, אינם לוחצים עליו, הוא למעשה קישור Nofollow!

ואכן, חישבו על כל אינספור הקישורים שאתם רואים מדי יום ואינכם לוחצים עליהם. האם זה אומר שהם טובים או לא טובים? הם נחשבים טובים כי הם מסוג follow, אבל מאחר שהם לא נלחצו האם הם הופכים לקישורים "לא שווים", בדומה לתפיסה הרווחת ביחס לקישורי ה-Nofollow? התשובה היא שכל זמן שהקישור יוצר מודעות, כלומר רואים אותו, הוא קישור טוב, הגם שעוד יותר טוב אם ניתן להגיע דרכו ישירות אל הדפים שאנו מקדמים.

נקודה נוספת: גם אם הקישור הוא מסוג Nofollow הוא עשוי להביא תועלת בדרכים לא צפויות. כך למשל, במידה וגולש נתקל במאמר שמעניין אותו, הוא עשוי לסמן אותו לקריאה מאוחר יותר. בהמשך, כאשר הוא עצמו רוצה לפרסם מאמר או פוסט, יתכן וירצה לכלול את הקישור הזה במאמר שלו. בכך נוצר רווח כפול: 1. כאשר הוא מפרסם, הקישור  כבר לא Nofollow כפי שהיה במקום שממנו העתיק את הקישור. 2. הקישור יוצר מודעות אצל אלה שיקראו את המאמר, או אצל העוקבים.

הלינקים ה"לא שווים" מובילים לכסף

אגדה אורבנית שראוי לנפץ, היא שקישורי "נופולו", לא יכולים לייצר כסף. זה לא נכון. הם עשויים דווקא להביא גולשים שיקנו את המוצרים, או יצרכו את השירותים של האתר המקושר ולגרום להם להוציא בו כסף באופן ישיר!

ה"נוסחה" להשגת מטרה זו פשוטה למדי: א. הקישורים יוצרים סמכותיות של האתר המקושר ב.  מקפידים להמשיך וללכוד את שימת-הלב של הגולשים ג. יוצרים מגע עם הגולשים.

כך למשל,התקלות אקראית, בקישור "נופולו", בנושא שמסקרן, מעניין או מטריד אותנו, יכולה להוביל אותנו אל האתר שמאחורי הקישור, להתעניין במוצר או בשירות שהוא מציע ותוך פרק זמן כלשהו לגרום לרצון להתנסות בו. אם החוויה חיובית, הגולש יהפוך  לקוח מתמיד.  

לינק Nofollow מביא לינקים נוספים

כאשר אנו מציבים תגובה    (comment) במאמר, או בבלוג כלשהו, גם אם מתוייגת כ-nofollow (ונהנית ממשיכת תשומת-הלב שרצינו), לא מן הנמנע שהיא תוליך ליצירת  לינקים מסוג של dofollow. איך זה קורה? נניח שהגבתם (כולל קישור nofollow) בתחתית מאמר, פוסט או בלוג. יתכן מאד שהתגובה הזו "תשכב" שם זמן רב, אפילו חודשים ושנים. אבל, יתכן מאד, שבחיפוש באמצעות משפט חיפוש ("זנב ארוך") מישהו יגיע אל המאמר (הכולל כמובן את התגובה שהושארה שם) ויצטט אותו באתר עם סמכות. ציטוט, או אפילו (עוד יותר טוב, ציטוטים) מהאתר הסמכותי, עשוי לגרור תגובות נוספות,  שמצטטות למעשה גם את התגובה שלכם – שבאופן זה הופכת, במקרים רבים להיות dofollow. בדרך זו לינק "נופולו" אחד, נידח ונשכח הופך לזרם ויראלי של לינקים "דו-פולו" מניבים.

 

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב