דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מרכיבי הגמילה מסמים 

מאת    [ 05/10/2014 ]

מילים במאמר: 521   [ נצפה 2112 פעמים ]

 מה היא גמילה מסמים?

זוהי ההתנסות והסימפטומים שאדם המכור לסמים, חווה בתחילת הדרך, בזמן שהתחיל להפסיק להשתמש בסמים.האדם המכור לסמים עשוי לחוות סימפטומים של גמילה גם בזמן שהוא יכול להשיג מנה נוספת של סם במשך זמן ארוך יותר מהרגיל.

אם היית שותה קפה באופן קבוע ורגיל, היית יכול לקבל מושג מה לגבי התחושות של אדם שהתחיל בתהליך של גמילה מסמים, למשל כשתחשוב כיצד תרגיש אם תיאלץ לדלג על כוס הקפה הראשונה בבוקר. יכול להיות שתחוש בכאב ראש, אולי תהייה עצבני וחסר סבלנות כלפי בני משפחתך וחבריך לעבודה. דוגמא זו, בכל אופן, אינה משתווה במלואה לסימפטומים הממשיים של גמילה מסמים.

על מנת להבין טוב יותר מה המשמעות של גמילה מסמים, נתייחס להרואין.

המונח “cold turkey,” (שיטת גמילה מסמים באופן מיידי), מקורו בעובדה שמכור להרואין המפסיק בבת אחת  להשתמש בסם עלול להרגיש תחושת קור ועור דביק. יותר מכך, הסימפטומים עשויים לכלול הזעה, חרדה, נדודי שינה, דיכאון, הקאות, שלשול, התכווצויות  והרגשה כללית של חוסר נוחות. הוא אף עלול להרגיש רעידות ותנועות לא רצוניות ברגליו.

הגמילה היא התנסות עוצמתית ביותר שלעיתים מהממת את האדם ומבלבלת אותו, כתוצאה מכך שישנם אנשים שלא מוכנים לעשות זאת. קל יותר לכבוש את ייצר ההתמכרות ולהיגמל מסמים אם אתה מבין את הבעיות ויודע בדיוק מה קורה לך או למישהו שאתה אוהב העובר את ההתנסות הזו.

אספקטים פיזיים של גמילה

ישנם שני אספקטים עיקריים בתהליך גמילה. הראשון הוא האספקט הפיזי.

יש להבין  שההתמכרות לסמים היא מצב בו הגוף הפך להיות תלוי באספקה שותפת וקבועה של סמים. קוקאין, לדוגמא, מחליש ומערער שחרור  של דופמין במוח. דופמין הוא כימיקל הקשור לתחושות הנאה ורווחה. המוח מסתגל לסם, מתאים ומכוונן את שחרור הדופמין לפיו, התוצאה היא  שחוסר היכולת של אדם להשיג את מנת הסם הקבועה שלו, יגרום לו לסבול מחוסר דופמין. כתוצאה מכך, גמילה מסמים, בדרך כלל, גורמת לאדם לסבל קשה. סימפטומים פיזיים כמו כאבים והזעה קרה., נדודי שינה, דיכאון, התכווצויות לא רצוניות ועוד.

במרכזי הגמילה של נרקונון מספקים למכורים בתהליך הגמילה, שפע של תזונה בריאה, ויטמינים ומינרלים. זה עוזר  להניע את התהליך עד לשיקום, כיוון שמכור לסמים סובל בדרך כלל מתזונה דלה וזקוק בדחיפות לבנות את גופו מחדש.

התכנסות פנימה וגמילה מסמים

אספקט מרכזי נוסף של גמילה מסמים הוא האספקט המנטאלי. בפשטות, לשימוש בסמים יש השפעה עוצמתית שלילית על היציבות המנטאלית והרגשית  של האדם.

יתרה מכך, אדם המכור לסמים בדרך כלל  מוצא עצמו מבצע דברים שמאוחר יותר הוא מתחרט עליהם. כתוצאה מכך אדם מכור בתהליך שיקומי לעיתים קרובות מצוי במצב של התכנסות פנימה., המשמעות מבחינתו היא שתשומת ליבו   מופנית פנימה יותר מאשר החוצה כלפי העולם שמחוצה לו, הרחק מזמן הווה. אפילו אם האדם עובר את תהליך ניקוי הגוף מרעלים ואינו חווה יותר את התופעות הפיזיות של הגמילה, הוא עדיין נוטה להתכנס לתוך עצמו, לתוך בעיותיו האישיות, מצב שעלול לפגוע או אפילו לעכב את התקדמותו בתהליך השיקומי. על מנת לטפל בבעיה זו, בנרקונון מציעים סידרה של סיועים ותרגילים מודרכים המסייעים להסיט את תשומת ליבו של  המכור מן העבר שלו, מהבעיות שלו אל עבר זמן הווה. במקרים אחדים ניתן להגיע לכך תוך מספר שעות, ובמקרים אחרים תוך ימים ספורים. צעד זה הוא מרכיב מכריע  בתוכנית השיקום  של נרקונון, והוא מהווה תפקיד מפתח בהשגת אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר ברחבי העולם.

 

 

ציפי מסייעת למכורים לסמים ואלכוהול למצוא פתרונות יעילים לגמילה המותאמים להם אישית. באמצעות צוות מומחים מקנים להם אף כלים לחיים  על מנת לא לחזור להתמכרות. narconon.israel@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב