דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נופש ובילויים בתקופת האביב בטורקיה 

מאת    [ 19/03/2008 ]

מילים במאמר: 894   [ נצפה 5744 פעמים ]

נופש ובילויים בתקופת האביב בטורקיה

חודש אפריל בטורקית נקרא ניסן , בדיוק כמו ניסן שלנו.
אפריל נחשב לחודש הפותח את עונת חופשות הקיץ והנופשונים של טורקיה ומזג האוויר בריביירה הטורקית שלחופי הים התיכון כמעט זהה לשלנו .

כבר בימים אלה של חודש פברואר זורמות הזמנות של נופשים ישראלים לבתי-המלון , כפרי הנופש ולקלאבים הססגוניים שלחופי הים התיכון והים האגאי בטורקיה.

שנת 2007 הייתה שנת השיא של כל הזמנים במספר הישראלים שבקרו בטורקיה - 511,435 ישראלים העדיפו את טורקיה כיעד התיירות היוצאת מספר אחד של ישראל.

טורקיה היא כיום אחת מעשרת המדינות עתירות התיירות ביותר בעולם ורבים מהישראלים בוחרים לחזור מדי שנה או שנתיים לנפוש בטורקיה, בין השאר מהסיבה שבכל שנה נוספים לנוף הקלאבים בטורקיה מלונות-קונספט חדשים המתחרים זה בזה בחידושים והפתעות ארכיטקטוניות שלעיתים עולות על כל דמיון.

לרשימת מלונות הקונספט הוותיקים דוגמת הקרמלין, טיטניק ,טופקאפי,ונציה וליקיה וורלד נוספו בשנים האחרונות מועדוני נופש חדשניים , המילה האחרונה בתחום הפינוקים והבילויים כדוגמת קווין אליזבט בעיירת הנופש קמר הבנוי בדמות אניית השעשועים הידועה, מלון קונקורד בחוף לארה ליד אנטליה הבנוי בסגנון מטוס הקונקורד ,ריקסוס פרמיום המפואר בקמר הכולל אגם מלאכותי,דולפינריום, 10 מגרשי ספורט, שפע מסעדות, מרכז קניות מרשים, אורנג' קאונטי בקמר בסגנון הולנדי וכן מלון הקונספט אדם וחווה בעיירת הנופש בלק הסמוכה לאנטליה שנבנה בשנת 2007 כקן-אוהבים לכל דבר עם חדרים ענקיים שבמרכזם אמבטיה מפנקת, מוארים בשלל אורות רומנטיים ואוירה חושנית המורגשת בכל אגפי המלון הקסום הזה .

אנטליה מול אילת
בבדיקה שנעשתה בחודש ינואר שנה זו (ידיעות אחרונות גיליון 27.1,2008) ע"י כתב התיירות דני שדה, התברר שחופשת פסח משפחתית באנטליה כולל טיסות ושהייה בת 7 לילות לזוג + 2 ילדים על בסיס הכל כלול עולה פחות מחצי מהחופשה הזולה ביותר באילת על בסיס חצי פנסיון.
דני שדה מצא שהחופשה המשפחתית היקרה ביותר באנטליה במלון סו-סאסי/ספייס תעלה 12,270 שקל (3,316 דולר) פחות ברבה מהחופשה במלון מג'יק פאלאס באילת שעולה 20,900 ש"ח.

אנטליה הנמצאת אך במרחק שעת טיסה משדה התעופה בן-גוריון מספקת לנופשים הישראלים את חגיגת הכל כלול, קרי התשלום עבור החופשה במלון כולל לפחות שלוש ארוחות מלאות ביום, שתייה חופשית, אלכוהול חופשי בבארים של המלון ועוד שלל פינוקים שקשה יהיה מטבע הדברים לקבלם בלא תשלום באילת.... ועוד לא אמרנו מילה על אווירת חוץ-לארץ , מנעמי הדיוטי פרי, השרות המפנק במלונות טורקיה , המטבח הטורקי המהולל ואולי אף הזדמנות לבריחה זמנית מסיר הלחץ שכולנו חלק ממנו בארץ הקודש.

מתחמי המלונות באנטליה מאפשרים ליהנות מהחופשה כולה מבלי לצאת מהם אפילו פעם אחת אך יש עוד סיבות טובות לבקר באנטליה: האזור שמזרחית לעיר מספק טיולים מרתקים במפלי מים שוצפים, ארכאולוגיה יפהפייה ושווקים שוקקים, כמו גם באנשים חביבים ונוף מרשים. כל האתרים המרכזיים נמצאים במרחק שאינו עולה על שעת נסיעה מאנטליה, ממש כמו לנסוע מת"א לירושלים.

גם הנופשים הדתיים אינם יוצאים נפסדים כי בישראל פועלות חברות תיירות המשווקות חבילות "כשרות למהדרין" לתיירים דתיים כולל עריכת סדר פסח כהלכתו במלונות ייחודיים שהוכשרו במיוחד לטובת לקוחותיהם הדתיים מישראל.

ערי נופש מרכזיות בטורקיה
ערי הנופש האהובות על הישראלים בנוסף לאנטליה כוללות את העיר בודרום , עיר קטנה, מוקפת חוף ים נפלא, עם היסטוריה מרתקת, והיצע חיי לילה עשיר.
העיר בודרום דרומית לאיזמיר, שוכנת על מפרץ יפהפה בו נפגשים הים התיכון והים האגאי.
בודרום שופעת בתים לבנים, גנים סוב-טרופים ורחובות זרועי דקלים שהופכים אותה לאחד מאתרי הנופש היפים ביותר בחלקו הטורקי של דרום הים האגאי. בודרום ידועה בחיי הלילה התוססים ובמבצר עתיק מימי הביניים ששומר על הכניסה לנמל שלה.
מרמריס נחשבת לאחת מערי הנופש הפופולריות בטורקיה ומחירי האירוח בה זולים יחסית למחירי הנופש באנטליה. היא יושבת על מפרץ איצ'מלר היפהפה בחלקו הדרומי של חוף הים האגאי כשמסביבה גבעות זרועות אורנים. מרמריס בנויה כשילוב של סגנונות אירופאים ומזרח תיכוניים - הרבה צבע, הרבה שמחת חיים והרבה הרבה מים. אלפי התיירים מכל העולם מוסיפים למרמריס נופך אנושי מיוחד, המורכב משלל בגדים, תרבויות וצבע, והיא רוחשת פעילות 24 שעות ביממה.
ישראלים רבים הנופשים במרמריס אינם מחמיצים שיט מרתק לאי רודוס הסמוך למרמריס.

קושאדסי היא עיירת נמל ציורית צפונית למרמריס ובה שפע חנויות ססגוניות, מועדוני לילה ואפשרויות בילוי וממנה יוצאים לביקורים באתרי היסטוריה באזור כגון אפרודיסיאס, עיר הלניסטית-רומית שהיא אתר שימור עולמי מטעם אונסקו. מקושדסי מפליגים ישראלים רבים לאי היווני סמוס הסמוך.
פתייה היא עיירת נופש קטנה ושלווה הממוקמת לא הרחק משדה התעופה בדלאמן בקצהו הדרום מזרחי של חוף הים האגאי. האטרקציות העיקריות של העיירה הן רצועות חוף קסומות עם מפרצי מים צלולים. פתייה ידועה במעגן היאכטות הבינלאומי שלה שלישראלים לא מעטים מהווה מעגן בית ליאכטות הפרטיות שלהם.

תיירות עממית בטורקיה
חודש אפריל פותח גם את תחילת עונת התיירות העממית בטורקיה הכוללת טיולי מוצ'לירוס רגליים לעומק טורקיה בנופים כפריים, על גב מדרונות הרים ולאורך יערות וערוצי נחלים כדוגמת דרך הליקיים וסיינט פאול בעקבות אתרי מורשת התרבויות העתיקות שמצאו בטורקיה בית לאורך ההיסטוריה האנושית.
טורקיה ידועה באירופה כמדינת 4/4 אידאלית המציעה טיולי אופניים וג'יפים שאחדים מטפסים ממישורי אנטליה ,נעים לאורך נתיבי מים שוצפים ומדלגים על גבי מדרונות הרי הטאורוס וכן מאד פופולריים בטורקיה מסלולי הרפטינג לאורך אשדי נהר הקופרולו המזמן חוויות שייט מרתקות למשפחות ישראליות רבות .
קפדוקיה, ארץ הסוסים השחורים
טיולי עומק רגליים וממונעים על גבי ג'יפים באזור קפדוקיה הם המילה האחרונה בתיירות האתגרית החביבים כל כך על ישראלים רבים החוזרים ומבקרים באזורי פנים המדינה בטורקיה.
קפדוקיה, המכונה ארץ הסוסים השחורים, שוכנת במרכז טורקיה, כ-150 ק"מ מדרום-מזרח לאנקרה הבירה. בעבר שימש האזור מרכז של האימפריה החיתית ואף כפרובינציה רומית חשובה המוזכרת בברית החדשה. גם האשורים, היוונים, הביזנטים, הסלג'וקים ואחרים השאירו את חותמם על האזור.
אזור קפדוקיה הוא ללא ספק אחד המקומות הייחודיים בעולם, שבו ניתן למצוא אוצרות אמנות מהטבע מעוצבים בסלע הטוף. המראה המדהים הוא של ארובות סלע מוזרות בצורת חרוטים, המכונים "ארובות הפיות", שנוצרו כתופעות טבע לפני שנים רבות על ידי שלושה הרי געש פעילים באזור.








דני צימט, מנכ"ל צימט תקשורת שיווקית, MSPC תקשורת המונים, אוניברסיטת קלארק, ארה"ב
www.zimet.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב