דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טינטון באוזניים - המדריך לעזרה עצמית 

מאת    [ 19/09/2014 ]

מילים במאמר: 533   [ נצפה 3309 פעמים ]

אם אתם מחפשים דרכים לנהל את הטינטון שלכם בעצמכם, לפני או במהלך טיפול בטינטון של מומחה, שימוש בהצעות או בחלק מההצעות במדריך זה יכול להביא לכם מידה רבה של הקלה בעוצמת הטינטון.

פעולות חשובות לפני השימוש במדריך

לפני השימוש במדריך אנו ממליצים לבצע את 2 הדברים הבאים:

1. בדיקה אצל רופא מומחה לאף אוזן וגרון בקופת החולים כדי לוודא שאין אצלך ממצא רפואי ידוע שגורם לטינטון. יש לציין שממצא רפואי נמצא רק אצל חלק קטן מהחולים אך חשוב לבדוק.

2. דבר נוסף שחשוב לבדוק, הוא האם אתם לוקחים תרופה או תוסף מזון שעלול לגרום או להחמיר טינטון. תוכלו לבדוק את זה באמצעות מנוע החיפוש הבא: מנוע חיפוש - תרופות שגורמות טינטון

חמש טכניקות לניהול טינטון שלך בעצמך
1. למדו כיצד להירגע

דאגה בשל טינטון נפוצה מאוד. למרבה הצער הדאגה והמתח עלולים לגרום להחמרה של הטינטון. לכן, ללמוד להירגע הוא חלק חשוב מתהליך ההקלה. יש מספר תרגילי הרפיה הפשוט שאפשר ללמוד מספרים, תקליטורים, כיתות ואפילו סרטונים ב-youtube אשר יעזרו לך להרגיע את הגוף ואת הנפש. חלק מהאנשים מוצאים שארומתרפיה, שיפור יציבה, עיסוי, רפלקסולוגיה, יוגה, וטאי צ'י יש יתרונות מרגיעים דומים. בדומה לכך אפשר פשוט לנוח בסביבה רגועה, אולי עם ניחוחות מיוחדים ומוסיקה רכה. לשוב שכל אדם עם טינטון ימצא את הטכניקה היעילה ביותר עבורו. 

2. המנעו משהייה בסביבה שקטה

הגדלת כמות "רעשי הרקע" בבית או במקום העבודה יכולה לעזור להפחית את המיקוד שלך בצלילי הטינטון. רעש רקע יכול לכלול (בעצמה נמוכה) נעימה נשמעת מטלביזיה, רדיו, מוסיקה מוקלטת של מאוורר, שעון מתקתק או רעש המולה מבחוץ דרך חלון פתוח. לחלופין, ניתן להשתמש במחולל צליל שישמיע צלילים טבעיים או "רעש לבן" בעוצמה חותה לזו של הטינטון שלך. בסביבה שקטה לחלוטין, המוח שלך ינסה לשמוע כל צליל בצורה ברורה יותר - ובכלל זה את הצליל של טינטון שלך. אם כן, חשוב לנסות להימנע משקט מוחלט, במיוחד כאשר אתם מנסים לישון בלילה. 

3. המנעו מאטמי אזניים

אצל אנשים הסובלים מטינטון, לא מומלץ לשים כל סוג של אטמי אוזניים, למעט כאשר יש בסביבה רעשים חזקים שעלולים לפגוע בשמיעה. אטמי האזניים לא רק שלא יעזרו לטינטון שלך אלא ככל הנראה יגרמו לטינטון להשמע חזק יותר. הסיבה לכך היא שהם יוצרים סוג של סביבה שקטה ממנה המלצנו להמנע בסעיף 2 לעיל. 

4. השארו פעילים

שמירה על פעילות ומעורבות בענייני קהילה, תחביבים וספורט - יכולה לשפר את איכות החיים שלכם, ולגרום לכך שתהיו פחות ממוקדים בטינטון. אתם יכולים לפתח התעניינות במשהו חדש שאתם רוצים לנסות, אפשר להצית מחדש עניין בתחביב ישן, להצטרף לקבוצת אירובי או כדורסל, העיקר לא להפוך את הטינטון למרכז החיים.   

5. שמירה על בריאות תקינה

חשוב מאוד להיות מודעים ולהקשיב למה שהגוף מאותת לשמור ולהקפיד על הבריאות הכללית. אם אתם מרגישים שמזונות מסוימים או משקאות, פעילויות או מצבים מחמירים את הטינטון שלכם, כדאי לשקול לצמצם אותם או למצוא חלופות. אמנם זה עלול להיות לא פשוט במקרים מסויימים, אולם זה חשוב כדי שתוכלו להמשיך עם חייכם מבלי שהטינטון יהפוך למרכז עולמכם. 

לסובלים מטינטון קשה ו/או ממושך

ההמלצות במדריך שלעיל מיועדות לאנשים עם טינטון קל-בינוני. לאנשים הסובלים מטינטון קשה או ממושך מומלץ למצוא טיפול רפואי יעיל שיאפשר להם לשפר את איכות חייהם.

לקריאה על אפשרויות הטיפול בטינטון קשה: טינטון

שרון קציר
אחות בבית חולים ואם לשלושה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב