דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השמנת יתר בקרב ילדים, הפתרון אצלכם! 

מאת    [ 11/09/2014 ]

מילים במאמר: 512   [ נצפה 2990 פעמים ]

ילדי ישראל הופכים לשמנים יותר ויותר, ישראל תופסת את אחד מחמשת המקומות הראשונים בעולם המערבי בנושא השמנת יתר בקרב ילדים ונוער, זהו לא נתון מעודד. הפתרונות מצויים אצל המבוגרים, כן, אתם הקוראים כעת את המאמר הזה. ד"ר אסנת רזיאל מעבירה את האחריות אליכם.

ד"ר אסנת רזיאל

ילדים ובני נוער סובלים מסיבוכים רפואיים רבים הכרוכים בהשמנת יתר, רבים מהם דומים לסיבוכים המופיעים אצל מבוגרים הסובלים מהשמנת יתר קיצונית, אך בשונה מהם, ההשפעות שלהן עלולות להיות מסוכנות וקטלניות יותר ויש להן השפעה רבה על איכות החיים שלהם כאשר יתבגרו.

הבעיות והסכנות

יתר לחץ דם, עודף שומנים בדם, סוכרת ובעיות אורתופדיות הן רק חלק מן הבעיות. נידוי חברתי על רקע השמנת יתר יכול גם הוא להוביל לשלל של מצוקות נפשיות שכולן כרוכות בהשמנת יתר. אך לילדים כלים פחותים בהתמודדות איתם.

הגיע הזמן ללכת לרופא ולקבל עזרה?

נדמה כי ביותר מדי פעמים, "הבושה", משחקת תפקיד אצל ההורים. התחושה שהילד שלהם אינו זקוק לעזרה, הדחקה ויצירת מצב שבו "הכול בסדר עם הילד שלי", יוצרים מצב שטיפול אשר יכול היה לסייע לילד להתגבר על המצוקה נמנע ממנו בעיקר בשל סובלימציה של ההורה. ההדחקה של הבעיה אינה פותרת אותה וודאי שאינה מסייעת לילד.

אל תחליטו לבד, התייעצו עם רופא. הרופא יכול להתרשם האם מדובר בהשמנה ראשונית או האם מדובר בבעיית רקע רפואית. הרופא מאתר את הבעיה בעזרת ניסיונו ושלל כלי ההערכה שלו. כמו כן, תיבחן מידת הרצינות של הילד ושלכם כמשפחה לסייע לו לרדת במשקל.

התחלתם בטיפול מסודר, מה המטרות?

ירידה במשקל ושמירה על משקל תקין תוך כדי עליה מתונה וסבירה בהתאם להתפתחות הילד או הנער, ללא פגיעה בגיל ההתבגרות ובצרכים התזונתיים הנדרשים לילד על מנת לעבור אותו בהצלחה. כל תוכנית הרזיה חייבת להיות אישית ולהתאים לילד. לעיתים, חברות בקבוצת תמיכה יכולה לסייע לילד ולעיתים טיפול אינדיבידואלי יעשה את העבודה. הרעיון הוא לייצר שינוי באורח החיים ותובנות לגבי תזונה אשר יוותרו לאורך זמן רב אצל הילד ואשר ישרתו אותו לאורך זמן.

ילדים מגיבים למטרות מהירות. החשיבה לטווח ארוך מאפיינת מבוגרים, אך לא ילדים ובני נוער. הם נעדרים את הכלי הזה. לכן חשוב לקבוע תכנית מוסדרת אשר מטרותיה קצרות טווח וברורות לילד. הצבת מטרות ברות השגה ביעדים המרווחים בזמן קצב וקצר, תורמת להצלחה וזו לחיזוק הדימוי העצמי של הילד.

נערכים כיום מחקרים לגבי טיפול תרופתי בילדים אך נכון לעכשיו, אין טיפולים תרופתיים מאושרים כאלו והמחקרים בתחום נמצאים בשלב מוקדם. גם ניתוחים בריאטריים בקרב ילדים ובני נוער אינם נפוצים והם מבוצעים אך ורק במקרים של סכנת חיים ברורה וממשית, אך כן, במקרים כאלו הם יכולים להוות את הגורם המכריע בהתפתחות תקינה.

המלחמה בהשמנת יתר בגיל צעיר יעילה יותר מאשר בגיל הבגרות כאשר ההרגלים שלנו קשים לשינוי וטבועים בנו עמוק. ילדים ובני נוער פתוחים הרבה יותר לשינוי מחשבתי מאשר מבוגרים.

חשוב לזכור, לילד או לנער אין את הכלים הדרושים לנצח את המלחמה הזו לבד. כן, הם זקוקים לאמפטיה, לתמיכה, להכוונה נכונה, להסעות לקבוצת התמיכה או לדיאטנית ובעיקר לתחושה שאתם כהורים, נלחמים איתם ביחד והם לא לבד בקרב החשוב ביותר על עתידם הבריאותי. תשומת הלב שלכם אליהם, תשתלם ובגדול. אל תשאירו אותם להתמודד בכוחות עצמם ללא ליווי ותמיכה אמיתית, לאלו חלק מכריע בהצלחתם במלחמה בהשמנת יתר קיצונית.

 

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזיה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה וניתוחי קיצור קיבה. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל: 03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב