דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אדריכלי העתיד 

מאת    [ 04/09/2014 ]

מילים במאמר: 323   [ נצפה 1856 פעמים ]

למרות שאדריכלות היא אחד מתחומי העיסוק העתיקים ביותר של האדם, התחום ממשיך להתפתח בהתאם למגמות החדשניות ביותר שמציע לנו המדע המודרני. במאמר זה נכיר מספר טרנדים אשר עתידים לעצב את עולם האדריכלות ואת מקצועו של האדריכל בעתיד.

הדפסה תלת ממדית

המדפסת התלת ממדית היא כנראה הטרנד החם והמתפתח ביותר בעשור האחרון. מדפסת זו פועלת על בסיס פריסת המודל המבוקש לפרוסות דקיקות, והדפסת פרוסה מעל פרוסה באמצעות חומר נוזלי המתקשח מיד עם הזרקתו.

בעולם האדריכלות נעשה שימוש קבוע במודלים. המודלים הם אלה אשר מאפשרים לאדריכל להמחיש את הרעיון שלו לאחרים (וגם לו), ולכן יש יתרון מובהק למודלים תלת ממדיים. הבעיה היא שבנייה של מודלים כאלה באמצעות נייר, קרטון, או חומרים אחרים, דורשת עבודה מאומצת, ארוכה ויקרה של בעל מקצוע. ללא כל צל של ספק, המדפסת התלת ממדית יכולה לפתור את הבעיה הזו. יתכן כי נצטרך להמתין עד שטכנולוגיית ההדפסה תוכל להתמודד עם המודלים המסובכים של האדריכלים, אולם נראה כי זה בהחלט נמצא באופק הנראה לעין.

תכנון פרמטרי

תכנון פרמטרי הוא סוג חדש של תכנון ועיצוב, אשר נעשה על ידי מחשב, בהנהגתו ובהכוונתו של אדריכל. אדריכלות פרמטרית, או תכנון פרמטרי, משתמשים במחשב על מנת ליצור את העיצוב הסופי. הבעיה היא כיצד ללמד את המחשב להימנע מתוצאות ומסדרות אשר חוזרות על עצמן. ובכן, יש כיום תוכנות אשר מצליחות להתגבר על הקושי הזה, ומאפשרות לאדריכל להשתמש במחשב לצורך תכנון שכונות, למשל, בהן אף פרט אינו חוזר על עצמו.

אדריכלות דיגיטאלית

בשנים האחרונות החלו אדריכלים להשתמש בתוכנות מחשב אשר מתרגמות צורות ומבנים שהם יוצרים לכדי אלמנטים ממשיים באמצעות מכונות ענק. זוהי דוגמא מעולה לכך שהאדריכלות מנסה להשתמש בכל הכלים החדשים שהטכנולוגיה מציעה לנו בכדי לתכנן מהר יותר ומדויק יותר.

 השאיפה העומדת בבסיס האדריכלות הדיגיטאלית היא לתכנן דירה או בניין באמצעות המחשב, לדלג על שלב הבניה בפועל באמצעות קבלנים ופועלים, ופשוט לייצר את המבנה באמצעות מכונה גדולה. גשר המיתרים בירושלים נוצר בשיטת אדריכלות דיגיטאלית, כאשר האדריכל יצר את הצורה המשונה הזו של הגשר במחשב, ומכונות ענק אשר התחברו למחשב ייצרו את החלקים השונים אשר מרכיבים את הגשר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב