דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהם יחסי ציבור באינטרנט? 

מאת    [ 18/03/2008 ]

מילים במאמר: 514   [ נצפה 2584 פעמים ]

יחסי ציבור באינטרנט הם תחום מומחיות ביחסי ציבור, המציין שימוש בטכנולוגיה ובאינטרנט לשתי מטרות עיקריות:

    • ניהול היחסים עם גופי תקשורת "מסורתיים".

    • יצירת דיאלוג ישיר ובלתי מתווך בין המוען לקהל נמעניו.


לפי שעה לא התקבע מונח לועזי מקובל לתחום. בין המונחים הפופולריים: Online PR, Interactive PR, PR 2.0, Conversation Management, ועוד.

זירות הפעולה
מאמצי ניהול יחסי ציבור באינטרנט מתבצעים במספר זירות פעולה:

אתר האינטרנט של הארגון
עבודת OPR נכונה חייבת להתחיל בבדק-בית יסודי של אתר האינטרנט העיקרי של הארגון. יש לוודא שהתוכן הקיים בו אכן משרת את מטרותיו נאמנה. צריך לגרום לכך שהאתר יהיה תמיד פשוט לשימוש, רהוט, ובעל קו עיצובי מעודכן ואחיד.

מנועי חיפוש
"אופטימיזציה למנועי חיפוש" (Search Engine Optimization, ובקיצור: SEO) פירושה ביצוע התאמות באתר אינטרנט לאלגוריתמים של מנועי חיפוש, כדי להשפיע על מיקומו ברשימת התוצאות במחרוזת חיפוש כלשהי. ההתאמה מתבצעת בכלים טכנולוגיים ותוכניים כאחד, ותוך איזון בין האינטרסים: לגרום לאתר להיות קריא עבור מנועי חיפוש, ובה בעת לשמור על בהירותו בעיני המשתמש האנושי.

ערוצי הפצת תוכן
התוכן הקיים באתר יכול להיות איכותי וייחודי מאין כמותו; עדיין צריך לעזור לו להיחשף, ולהקל על התנועה שלו אל מחוץ לאתר (ובכך להקל גם על התנועה אליו מחוץ לאתר). ההפצה מתבצעת בכלים אקטיביים (ניוזלטר) או פסיביים (סינדיקציה)

הבלוגוספירה
"הבלוגוספירה" הוא מונח עממי שמתייחס לכלל האתרים הפועלים בפורמט של "בלוג" (יומן רשת). בלוג הוא הדרך הפשוטה והנפוצה ביותר ברשת כיום לניהול אתר בעל תוכן דינמי ומתעדכן. הבלוגוספירה מייצרת בכל יום רבבות של דפי אינטרנט חדשים, ויש לנטר אותה כדי לזהות איומים והזדמנויות. יחסי ציבור פעילים בזירה זו כוללים בעיקר שלושה אלמנטים: ניהול בלוג, קשרים עם בלוגרים, או השתתפות בדיונים קיימים.

רשתות חברתיות
"המדיה החברתית" היא אחת מההתפתחויות המרכזיות ביותר באינטרנט בשנים האחרונות. מספר החברים ברשתות עולה מדי יום, ומשך הזמן שהמשתמשים נמצא בהם גדל אף הוא. כמו הבלוגוספירה, גם הרשתות החברתיות (דוגמת "Facebook" ו"TheMarker Cafe"), מייצרות תכנים רבים מדי יום, שאותם יש לנטר. רשתות חברתיות רבות מאפשרות גם לארגונים ואפילו לגופים מסחריים להשתתף בשיח הציבורי.

אתרי שיתוף קבצים
בעידן ה-Web 2.0, משתמשי האינטרנט רגילים לשיתוף במידע. הם נוהגים כך כלפי עמיתיהם המשתמשים, ומצפים לכך גם מהמשתתפים האחרים ברשת, כמו חברות מסחריות וספקי תוכן. אתרי שיתוף קבצים ("YouTube" לוידאו, "Flickr" לתמונות, ועוד) הם דרך נפלאה לחשוף משתמשים למסרים שלך, ולגרום להם להיות מעורבים ואפילו להפיץ את המסר הלאה.

פורומים / טוקבקים
פורומים וטוקבקים הם צינורות הביטוי הנגישים ביותר באינטרנט, והם מהווים לעיתים קרובות זירות דיון סוערות. הם מהווים כלי עבודה נהדר, אך בה בעת גם מהווים איום על שמו הטוב של הלקוח.

אתרים אחרים
ככל שיהיו יותר קישורים באתרים איכותיים אחרים שיובילו לאתר הלקוח, כך תגבר התנועה אליו וכך יהיה מיקומו גבוה יותר ברשימת תוצאות החיפוש של Google. החלפות קישורים עם אתרים אחרים הן טכניקה פופולרית, שיש לעשות בה שימוש מושכל.

"ויקיפדיה"
אתר האנציקלופדיה החופשית באינטרנט הוא אחד ממקורות המידע הפופולריים ברשת, על אף הביקורת המושמעת כלפיו. אם ללקוח יש פעילות באינטרנט וגם אם לאו, כדאי להקדיש מחשבה לאופן שבו מוצג המידע על הלקוח (ארגון ו/או אנשי מפתח) באנציקלופדיה. יש חשיבות רבה לשקיפות ולשמירה על מדיניות העריכה הנהוגה ב"ויקיפדיה".

קשרי עיתונות
פעילות קשרי העיתונות היא עדיין לחם חוקה של פירמת יחסי ציבור, ושימוש מושכל באינטרנט לביצוע המשימה יכול להביא לשליטה גדולה יותר על זרימת המידע ולתוצאות טובות יותר.
איתי בנר הוא בעל משרד PR 2.0 העוסק ביחסי ציבור באינטרנט. המשרד מציע שירותי ניהול מוניטין באינטרנט, ניהול תוכן שיווקי ועוד. ליצירת קשר



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב