דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


2008: שנת יחסי הציבור 

מאת    [ 18/03/2008 ]

מילים במאמר: 325   [ נצפה 2866 פעמים ]

שנת 2008 תהיה שנה מכרעת עבור ענף יחסי הציבור בישראל. השנה - וליתר דיוק החודשים הראשונים שלה - יהוו חלון הזדמנויות חשוב ביותר עבור הענף הייחודי הזה, האח הקטן והמושמץ של ענף הפרסום. זו תהיה השנה שבה משרדי יחסי הציבור יצטרפו לאחיהם בתעשיית התקשורת שכבר החלו לרתום את הטכנולוגיה ליעדים העסקיים שלהם - אם רק ישכילו לשנס מותניים ולהצטרף למירוץ.

השנה תהיה השנה שבה מקצועני יחסי הציבור, ובמיוחד המשרדים הגדולים, יתחילו להבין (חלקם כבר עושים סימנים כאלה) שהדרך שבה הם עשו עסקים עד כה לא תביא אותם רחוק. אחוז גדול מדי של העבודה שלהם נופל תחת הקטגוריה של "קשרי עיתונות" - ניהול מערכות יחסים צמודות עם עיתונאים ועורכים כדי להשחיל אזכורים חיוביים בתוכן המערכתי, ולנסות "להוריד" אותם מסיפורים שעלולים להציג את הלקוח שלהם באופן שלילי. נוכח הירידה המתמדת בחשיפה לעיתונים והתפתחות הרשתות האלטרנטיביות להעברת מידע - צריך להיות ברור שלא מכאן תבוא להם הבשורה.

על אף שכבר מראשית עידן האינטרנט אתרים קראו לעצמם "אינטראקטיביים", היה צריך לחכות עד עידן ה-Web 2.0 כדי להבין מהי אינטראקטיביות אמיתית. הקלות הבלתי נסבלת שבה כל אחד, היום יותר מתמיד, יכול להשמיע את קולו באינטרנט בפני קהלים גדולים - הופכת את הרשת למסיבת קוקטייל אחת גדולה. ומהי מסיבת קוקטייל אם לא הסביבה הטבעית של אנשי יחסי הציבור?

מעטים היו אנשי הפרסום שהשכילו לזהות מוקדם את היתרונות שטכנולוגיות האינטרנט השונות מגלמים עבורם. האם באמת צריך להרחיב את הדיבור על מצבו הנוכחי של הפרסום באינטרנט, ונתח תקציבי האינטראקטיב מתוך עוגת הפרסום הכללית?

הבשורה הרעה עבור מקצועני יחסי הציבור היא, שבהשוואה לאנשי הפרסום בזמנו, יש להם פחות זמן להתעשת. התחרות העתידית שלהם לא תהיה רק מול עמיתיהם בענף, אלא גם (ואולי בעיקר) מול שחקני תקשורת אחרים, בעיקר מענף הפרסום אך גם מענפים אחרים; שירותים רבים באינטרנט שלכאורה נוחתים בדיוק במרכז ההגדרה של "יחסי ציבור" מוצעים כיום על ידי נותני שירות אחרים.

הטכנולוגיה - חיה פראית שכמותה - תמשיך לדהור. מקצועני יחסי הציבור שלא יצליחו לרתום אותה לטובתם, סופם שיידרסו על ידה, או על ידי מתחריהם. אולי לא השנה; ככל הנראה בתוך העשור הקרוב.
איתי בנר הוא בעל משרד PR 2.0 העוסק ביחסי ציבור באינטרנט. המשרד מציע שירותי ניהול מוניטין באינטרנט, ניהול תוכן שיווקי ועוד. ליצירת קשר



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב