דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אילו כימיקלים נמצאים בשימוש בתעשיות? 

מאת    [ 26/08/2014 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 1888 פעמים ]

בתעשייה מבוצעים שלל תהליכי עיבוד חומרי גלם, תהליכי גימור, חיבור והרכבה של חלקים בודדים ומכלולים ועוד כהנה פעולות. ביצוע מגוון זה של מהלכים לא היה מתאפשר ללא שימוש בכימיקלים שונים, אלה הם הכימיקלים הנמצאים בשימוש בתעשיות השונות.

את הכימיקלים לתעשייה מספקות חברות שזהו תחום עיסוקן, לעיתים מדובר בחברות היודעות לאתר, לרכוש ולשווק כימיקלים להם קיים ביקוש ופעמים אחרות מדובר בחברות שגם מייצרות בעצמם את הכימיקלים אותם הם מוכרות.
ערכנו עבורכם סקירה כללית של סוגי הכימיקלים המשמשים בתעשייה, מיותר לציין שזוהי רשימה כללית ביותר בה מוזכרים חומרים שהשימוש בהם נפוץ במיוחד וכל זאת תוך תיאור תמציתי בלבד שת חומרים אלה.

בידוד תרמי ואקוסטי
אחד האתגרים בתעשייה הוא הקניית תכונות של בידוד תרמי, לעיתים קרובות עולה הצורך גם ליצור בידוד אקוסטי. אחד הכימיקלים המרכזיים המשמש בתעשייה לצרכים כגון אלה הוא הפרליט.
מדובר בחומר אורגני המופק מסלע געשי. הפרליט הוא בעל מבנה גרגרי, כאשר מחממים פרליט גרגריו מתנפחים לכדי פי עשרים מנפחם המקורי. חימום פרליט מאפשר יצירת חומר הדומה לקלקר ואשר הינו בעל תכונות מעולות מבחינת בידוד תרמי ואקוסטי כאחד.

חשוב לציין שפרליט משמש בתעשייה גם כתחליף לחול וכן במסגרת תהליכי סינון מים ונפט. ניתן למצוא פרליט גם בסבונים ובתכשירים קוסמטיים, זאת כגרגרים המספקים תכונות חספוס.
הפרליט יעיל מאוד כסופח מים ומשמ גם בחקלאות בסיוע לבקרת כמות מי ההשקיה המסופקת לגידולים.

שרפים ופיגמנטים
שרפים הם חומרים המשמשים כמרכיב בעל הנפח העיקרי בדבקים, צבעים ועוד. רוב השרפים הם מסוג "שרף פרנולי", אלה הם שרפים סינטטיים המיוצרים על בסיס אקרילי, אלקלידי או תוך שימוש בפוליאסטר.

כולנו מודעים לכך שהפיגמנט הוא מה שמעניק לצבעים את הגוון. כימיקלים שונים משמשים ליצור פיגמנטים. מבין אלה ישנם חומרים אורגניים (המופקים מן הטבע, ממחצבים או מחלקי צמחים), פיגמנטים העשויים תרכובות מתכות (כגון עופרת, אלומיניום, כרום ועוד). ישנם פיגמנטים המקנים לצבע תכונות נוספות מעבר לגוון, כך למשל פיגמנטים המוסיפים נצנוץ, ברק מיוחד ועוד.

שלל סוגי פחם פעיל
פחם פעיל משמש לשלל צרכים בתעשייה. כך למשל כסופח גזים מזהמים וחומרים אחרים, טיהור מים, טיהור זג טבעי, טיפול בסולוונטים (ממיסים), חילוץ מתכות יקרות מתערובות, תרחיפים ותמיסות ועוד.
ישנם שלל סוגי פחם פעיל, פחם פעיל העשוי מקליפות אגוזי קוקוס, פחם ביטומני (משאריות הנפלטות בעת זיקוק נפט), פחם פעיל מכבול (סוג של אדמה) ואפילו כזה העשוי מחרצני זיתים.
הפחם הפעיל שואב את איכויותיו ממבנהו המאופיין ברמת נקבוביות גבוהה מאוד. נקבוביות זו מקנה לגרם אחד של פחם הפעיל שטח פנים פנימי של עד 500 מטר רבוע, כעשירית מגרש כדורגל!

כאמור ישנם עוד שלל תחומים בהם משמשים כימיקלים בתעשייה, כמעכבי בעירה למשל, שימושים חדשים לחומרים קיימים וכן חומרים חדשים לחלוטין מפותחים חדשות לבקרים.

בחסות מרקורי - כימיקלים, הספק המוביל לחומרים כימיים לעסקים ותעשיות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב