מספר כללים לצילום מוצלח לצלם מתחיל
בעיקר במצלמות DSLR
- לפני יציאה לצילום ודא שיש לך סוללות טעונות ורצוי סוללות גיבוי וכרטיס זיכרון עם מספיק מקום עליו.רצוי גם פלש .
- לפני יציאה לצילומים חשובים יש לנקות את הסנסור, במצלמות שזה אפשרי יש לבצע דגימת אבק של הסנסור לצורך ניקוי אוטומטי ,אם זה (דגימת אבק) אכן נעשה יש לבטל את ניקוי אוטומטי של הסנסור כדי שהאבק לא ישנה את מיקומו על הסנסור.
- לצילומים בטיול בחול יש עדיפות לכרטיס זיכרון של 4 GB כיון שניתן כשהוא מתמלא לצרוב אותו ישירות ובמלואו על DVD בחנות ללא סיבוכים של עודף מידע שלא עולה על הדיסק.
- יש עדיפות משמעותית לצילום עם פילטר על העדשה ולמגן שמש גם מבחינת איכות הצילום וגם כהגנה על העדשה .
- אחזקת המצלמה בזמן הצילום תעשה תמיד כשהרצועה על הצואר או כשהרצועה מלופפת על היד למניעת נפילה של המצלמה .
- בצילום יום המצלמה תכוון לרגישות (ISO) הנמוך ביותר האפשרי.
- בצילום עם חשיפה ידנית רצוי להתחיל למצוא חשיפה נכונה כאשר הצמצם מכוון ל 5.6 והמהירות ל 1/100
- מהירות הצילום האיטית ביותר האפשרית ללא חצובה היא בערך כמו מספר אורך המוקד במצלמות FF, במצלמות פקטור (לא פרם מלא) יש להכפיל מספר זה פי 2 – לדוגמא – בעדשה 200 מ"מ על מצלמת D60 או 7100 Dזה יהיה 1/400, אין לרדת ממהירות 1/25 של שניה.
- בצילום עם חצובה יש לנטרל את מייצב התמונה בעדשה.
- צילום עם צמצם שמכוון לכפול ממספר הצמצם המכסימלי (למשל צילום בצמצם 8 בעדשה עם מספר צמצם מכסימלי 4) יתן את התוצאה האופטית החדה ביותר
- צילום בפורמט RAW יאפשר תיקונים בתמונה שאין אפשרות לעשות בפורמט JPG
- עדיף לצלם בגודל תמונה מכסימלי ובאיכות תמונה מכסימלית
- רצוי להעתיק את התמונות למקום נוסף אחרי הצילומים, עדיף גם עותק צרוב על DVD
- בצילום RAW אין חשיבות לאיזון לבן, בצילום RAW+JPG אפשר לשים את האיזון על אוטומטי , בצילום JPG דרוש כיוון נכון של איזון הלבן
- כל מה שניקבע ידנית ע"י הצלם – פוקוס, חשיפה ISO משחרר את הצלם בזמן הצילום מהשאלה המטרידה "על מה המצלמה תכוון את זה"
- יש לשים לב לכיוונים לא סטנדרטיים של המצלמה שאינם מתאפסים מעצמם אחרי הצילום כמו "פיצוי חשיפה" או "איזון לבן"
כמה מילים על אמנות
- צילום של 60 תמונות בשעה פרושו הקדשה של 1 דקה לכל צילום, ברוב המקרים זה לא מספיק זמן לצלם מתחיל, עדיף לצלם כמה שפחות תמונות ולחשוב מראש על כל תמונה, גם אם פוטושופ יכול "לתקן" שגיאות חשיפה – הוא לא יכול לתקן זוית צילום חסרת משמעות אמנותית,
- טכנולוגיה זה תמיכה באמירה הצילומית והאמנותית – לא תחליף להן, לא משנה כמה תמונה תהיה חדה ומלאת אפקטים – אם היא חסרת משמעות אמנותית – היא תמונה גרועה _ל-"יפה" – אין כל משמעות אמנותית)
- צילום טוב זה של אישה מכוערת שנראת יפה בצילום, לא של דוגמנית יפה שנראית כרגיל יפה בצילום
- המחשבה האמנותית הראשונה שצריך להרהר בה – האם הצילום צ"ל לאורך או לרוחב
שבי
צלם