דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רעיונות עיצוב לגינה חסכונית במים 

מאת    [ 08/08/2014 ]

מילים במאמר: 490   [ נצפה 2779 פעמים ]

רבים מאיתנו מבינים ומיישמים את העקרונות המרכזיים בתכנון ועיצוב הגינה.  אולם, בתכנון של גינה חסכונית במים חלק מעקרונות אילו לא נחוצות ומאידך יש דגש על עקרונות אחרות.  הדרך הטובה ליישום גינה חסכונית במים, כמו כול תהליך של תכנון גינה, היא הכרה יסודית של הגינה, מה קיים בגינה והיכן האזורים בהם צריך לטפל ותכנון יסודי ומעמיק עם הסתכלות על הגינה.  רצוי להסתכל על הגינה מספר שנים קדימה כאשר הצמחים צמחו לגודל האופטימלי שלהם.

תחילה יש להכיר את כל האזורים בגינה, גם הקטנים ביותר, בעיקר את אותם אזורים שלא נראים טוב אם בשל קושי בתחזוקה ואם בשל תנאי סביבה קשים. 

מדרונות תלולים בעיקר עם מפנה לדרום או למערב.  מדרונות הן אזור שקשה להשקות ועל כן קשה לצמחייה לגדול שם היטב וגם לעיתים קשות לתחזוקה.  אפשר לבנות מסלעה עם צמחייה המתאימה למסלעות או לכסות את המדרון עם צמחייה משתרעת ולפרוס מערכת טפטוף ייעודית.

בניית טראסות.  בשטח משופע בניית טראסות מאפשרת לעצב את השטח בצורה המחזקת את העיצוב השטח וגם מרחיבה את מבחר הצמחים אותם אפשר לשתול.  קל יותר להשקות שטח מישורי משטח משופע.  טראסות המוגבהות מהקרקע בעלות יכולת ניקוז מעולה המגדילה את מבחר הצמחים אותם אפשר לשתול.  חלק גדול של הצמחייה הים תיכונית חשוב לה ניקוז וקצב הצימוח והמראה שלהם טוב יותר בתנאי שטח אלה.  בשתילה בטראסות אפשר לשתול בסגנון טבעי עם מגוון גדול של צמחים הכולל גם פקעות וזריעה של פרחי בר או בסגנון פורמלי עם מעט סוגי צמחים השתולים ברצף.     

מדשאה הנראית לא טוב. מדשאה שחלקה או כולה ללא שימוש או בעלת צורה המקשה על ההשקיה ותחזוקה רצוי לתת את הדעת עליה.  הפתרון הטוב ביותר הוא לשרטט אותה מחדש בגודל ובצורה הרצויה. יכול ונגיע למסקנה שאין צורך במדשאה ואז אפשר לתכנן ערוגת צמחייה מעניינת או לחפות את השטח לשימוש אחר.

חפוי שטחים.  תכנון של אזור לשימוש אחר כמו פינת ישיבה אינטימית, תליית ערסל או אפילו גן ירק.  אם נבחר פינת ישיבה או בתליית ערסל אז חפוי השטח באבני מדרך או חלוקי נחל הוא הפתרון הנכון וריהוט החלל על פי היעוד שבחרנו עבורו.  אם בחרנו בגן ירק אז אפשר לבנות אדניות מוגבהות המשפרות את ההשקיה והניקוז שלהן ומקלות על הטיפול השוטף שלהן.  אדניות ירקות עם מבחר ירקות ותבלינים מזמינים אותנו לקטוף לסלט של ארוחת הבוקר בסוף השבוע.

גינה חסכונית במים המתוכננת טוב משלבות בין צמחייה ארץ ישראלית לבין צמחייה חסכנית במים מיובאת מאזורים בעלי אקלים הדומה לזו של ישראל.  את הצמחייה החסכונית במים יקבצו יחד על פי דרישות האור והמים שלהם.  צמחים הרגישים לחוסר מים נעדיף לשתול באזור אחר בגינה עם צמחים בעלי תכונות דומות.  הרעיון של גינה חסכונית במים הוא לצמצם את הצורך בהשקיה מרובה של מים.  לא מעט אנשים מדמיינים גינה חסכונית במים כגינה מדברית של קקטוסים או מחופה כולה בחלוקי נחל או טוף.  יש מבחר גדול של צמחייה חסכנית במים המתאימים לסגנון הים תיכוני ולסגנון הטבעי.  לפני בחירת הצמחייה רצוי לבחור את סגנון הגינה המתאים לתנאי המקום ולאופי של הגינה שאותו אנחנו רוצים.  בחירת צמחייה נבונה ויישום עקרונות של גינה חסכונית במים תקבלו גינה שופעת פריחה המזמין לבלות בה.

דיויד ברוס מנהל משרד אדריכלות נוף המספק שרותי עיצוב גינות. לחברה נסיון רב בתחום הקמת גינות המשלבות מגוון עשיר של אלמנטים דוממים וחיים מהטבע כמו: בריכות נוי, מסלעות, ופרגולות.
 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב