דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שימוש בדבק אפוקסי בבנייה בעץ 

מאת    [ 07/08/2014 ]

מילים במאמר: 368   [ נצפה 2456 פעמים ]

תהליך הבנייה בעץ עבר הרבה שינויים בחמשת העשורים האחרונים; אחד השינויים הבולטים ביותר מביניהם הוא שימוש בטכנולוגיית השרף. כיום, משתמשים בטכנולוגיית שרף לצורך הדבקת שני מבני עץ יחד וגם על מנת לתת לעץ גימור יציב יותר. הסוג הנפוץ ביותר של דבק העץ המשמש את העובדים בבנייה בעץ בעידן המודרני הוא דבק אפוקסי. הדבקים האפוקסיים של הדור הנוכחי עמידים מאוד למים וחזקים במיוחד. בנוסף, יש להם גם עמידות לשינויי טמפרטורה וכימיקלים. מאפיינים אלה הופכים אותם לגורמי הדבקה מושלמים למבני עץ.

נכון שההליך המסורתי בבנייה בעץ אינו מאפשר שימוש בסוג דבק זה; עם זאת, רוב בעלי המלאכה המודרניים לא יכולים לדמיין יצירת גופים מעץ בלי שימוש בדבק אפוקסי. אנשי המקצוע האלה מעדיפים להשתמש בדבק אפוקסי בעיקר בשל יכולתו להפוך את המבנים ליציבים יותר, אטרקטיביים וחזקים יותר מאי פעם. ניתן לומר בביטחון כי סוג דבק זה מועדף גם על אנשים האוהבים את הטכנולוגיה המודרנית וגם על אלה המסורתיים יותר. בהמשך המאמר נסביר מדוע הדבקה על ידי דבק אפוקסי היא האפשרות הטובה ביותר עבור בנייה בעץ.

הדבקת עץ שונה בתכלית מהדבקת מתכות או פיברגלס. במהלך בניית גופים מעץ בעלי המקצוע צריכים לוודא כי החיבורים שנוצרו חזקים יותר בהשוואה לעץ עצמו. כאשר יוצרים מבנים מכל סוג של חומר אחר (חומרים חזקים יותר) אין צורך לחשוב על נושא זה כלל. עובדה זו היא אחד הדברים ההופכים את החיבור החזק שנוצר על ידי הדבק האפוקסי למושלם עבור גופי עץ.

זה נכון שניתן להשתמש גם בסוגי דבקים אחרים כדי ליצור חיבורים חזקים; אך זה לא יהיה קל להשתמש בדבקים אלה על מנת ליצור את סוג החיבור המתאים. כדי להבטיח שדבקים אלה עובדים כדבקי עץ מושלמים, יש צורך במצעים איכותיים לעבודה וכן בית מלאכה עם תנאים מצויינים. על מנת לקבל תוצאות מצויינות מדבק אפוקסי, אין צורך בשום תנאי; זאת כנראה הסיבה העיקרית מאחורי עליית הפופולריות של הדבק האפוקסי בקרב הנגרים.

בנוגע לדבקי עץ מסורתיים, ישנו נתון אחד המשחק תפקיד חשוב בתהליך ההדבקה הנקרא MC או תכולת הלחות. דבקים מסורתיים לא יוכלו להראות תוצאות בהעדר מים. להלן כמה דוגמאות: פנול-פורמלדהיד המשמש למטרה זו צריך להכיל 8-12% מים; תכולת הלחות של אוריאה-פורמלדהיד, לעומת זאת, צריך להיות 6-14%. תהליך ההדבקה הנעשה על ידי דבק אפוקסי שונה לגמרי; דבק זה לא דורש מים כדי ליצור חיבור עם עץ. מאפיין זה הופך אותו לגורם ההדבקה המושלם כמעט לכל סוגי העץ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב