דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחסניות דיו: סקירה היסטורית 

מאת    [ 17/03/2008 ]

מילים במאמר: 402   [ נצפה 3099 פעמים ]

במדפסת שלי יש מחסניות דיו, וסביר להניח שכך גם אצלכם. תפוצת מדפסות הזרקת הדיו הביתיות הזולות, יצרה בשנים האחרונות מציאות בה מרביתנו משתמשים במחסניות דיו. האם אי פעם תהיתם על עברם של מכלי הדיו השימושיים הללו? איך הגענו מימי הקסת והקולמוס למצב בו אנו מדפיסים כל דבר אפשרי, אפילו תצלומים, מחדר ביתנו?

לפני 1984, לא היו מחסניות דיו. אף כי המדפסות היו קיימות כבר שנים רבות, כולן השתמשו בסרטים קשים להתקנה או במחסניות טונר מלכלכות. החלפת רכיבים אלו הייתה משימה מלוכלכת שפעמים רבות הרסה את החליפה של אותו אדם ביש-מזל שהופל עליו לבצע את ההחלפה. אספקת הדיו הייתה בלתי-אמינה במקרה הטוב; ומדפסות הסיכות סבלו מתקלות נייר פעמים כה רבות, עד כי התעשייה החלה לבחון פתרונות אחרים לאספקת דיו והדפסה.

כמובן שבאותם הימים, מעטים היו האנשים אשר החזיקו מחשב בבית, שלא לדבר על מדפסת מכל סוג שהוא. על כן, לא היה צורך במחסניות דיו לשימוש ביתי.

עד שלהי שנות ה-80, פיתוח טכנולוגיית הזרקת הדיו והתקנת מחסניות הדיו הנובעת מכך, החלו לשנות את פני ההדפסה. הוזלת המחירים ועוצמת המחשבים שהלכה וגדלה, גרמו לרכישת מחשב אישי מסוגים מסוימים לרוב הבתים בראשית שנות ה- 90 . עם רכישת המחשב לבית, גבר הצורך בציוד הדפסה ביתי זול יותר והדרישה נענתה על ידי הוזלת טכנולוגיית הזרקת הדיו, כך שעמדה בתקציב של רוב הבתים.

כיום, מרבית משקי הבית אשר חפצו במחשב מחזיקים במחשב אחד לפחות, כמו גם במדפסת. בעוד מדפסות הלייזר נפוצות ביותר בעסקים, טכנולוגיית הזרקת הדיו שולטת בשוק הביתי בשל העלות הזולה יחסית של המדפסת. טכנולוגיית מחסנית הדיו מאפשרת למשתמשים להתקין את המחסניות בהצלחה מבלי שיידרשו לתואר בהנדסת מחשבים. למעשה, הכנסת מחסנית דיו חדשה או ממוחזרת הנה פעולה המתרחשת מיליוני פעמים מדי יום ברחבי כל העולם.

מחסניות הדיו וטכנולוגיית הזרקת הדיו הקיימות כיום, מאפשרות למשתמשים פרטיים, לבתי ספר, לעסקים קטנים, ואפילו לתעשיות ההיי-טק להדפיס בקלות גראפיקה, מסמכים, וחומרי דפוס אחרים - הן בשחור לבן והן בצבע מלא. היכולת להדפיס מהבית כרטיסי ביקור, תוויות כתובת, תצלומים מבריקים המודפסים על גבי נייר מיוחד ואפילו בולי דואר, הביאה לשינוי של ממש בדרך בה מתנהלים עסקים בעולם כיום.

כל מדפסת משתמשת במחסנית דיו ספציפית או בסדרה של מחסניות. בדרך כלל, יהיה צורך במחסנית דיו אחת לצבע שחור, שהוא הצבע הנפוץ ביותר בשימוש, וכן מחסנית נוספת להדפסת צבע. מחסניות אלו ניתן לרכוש חדשות, או על מנת לחסוך בכסף ולשמור על הסביבה, לייצרן מחדש, למלאן מחדש וכדומה. ניתן למצוא מחסניות מתוצרת אותן החברות המייצרות את המדפסות, או מתוצרת חברות שוק-נלווה. בבואכם לבחור מחסנית דיו חלופית למדפסת הביתית שלכם, חפשו איכות, כמו גם מחיר טוב.
מסמך זה נכתב ע"י איתי סברן
מנכ"ל חברת ראש-דיו העוסקת בשיווק מוצרים מתכלים למדפסות ופקסים.
http://www.rosh-dyo.co.il או 2050* מכל טלפון. ללקוחות אתר מאמרים הנחה בהצגת קוד 8486 לאיש המכירות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב