דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לימים האחרונים לפני מבחן הפסיכומטרי 

מאת    [ 16/03/2008 ]

מילים במאמר: 659   [ נצפה 7812 פעמים ]

טיפים לשלושת הימים לפני הבחינה הפסיכומטרית-         

חזרה אינטנסיבית על כל פרקי המרתון והעדכונים החמים. אצל חלק גדול מחברות ההכנה לפסיכומטרי, המדובר בשאלות שנדלו מפיילוטים ויש סיכוי לא רע בכלל שהן יחזרו על עצמן במועד אליו תיגשו בתור שאלות אמת.            

אוצר מילים - אם לא הקפדתם על לימוד אוצר המילים לאורך כל התקופה, הימים האחרונים לא יושיעו אתכם. בכל זאת יש פתרון חלקי. במרכז הארצי (מחברי הבחינה) כרוכים אחר ביטויים ובמועדים האחרונים יש בין ביטוי לשניים בכל פרק של חשיבה מילולית. מגוון הביטויים קטן לאין ערוך לעומת הקובץ המלא של אוצר המילים ולכן מומלץ להכיר ביטויים. תרשמו לעצמכם בעזרת סיוע של ההורים וחברים את כל הביטויים העולים על דעתכם. באם הגעתם לכמות נאה של ביטויים, ישנה סבירות גבוהה שלכל הפחות אחד מהם יופיע במבחן.

חזרה על כל הטעויות שלכם מבחינות ובכלל, אין דבר טוב כמו ללמוד מטעויות.

פתרון בחינות פסיכומטרי בבוקר - 3 ימים לפני הבחינה וכן יומיים לפני הבחינה יש לקום ב- 8:00 בבוקר ובשעה 9:30 להתחיל לפתור בחינה מלאה. זה אולי יפתיע אתכם, אך יש תלמידים השולטים בחומר מצויין ואף מצליחים בבחינות הסימולציה, אך מאבדים נקודות יקרות בבחינה, משום שהם לא רגילים "להפעיל" את הראש ולהיבחן מוקדם בבוקר.

כיסאות סטודנט ? קרוב ל- 100% מהניגשים לבחינה נבחנים עם כיסאות סטודנט. אם מעולם לא ערכת בחינת סימולציה על כיסא סטודנט, אתה עלול לגלות שזה יכול להיות מאוד לא נוח. ישנה שיטה להיבחן על כיסא סטודנט ולשלב את מחברת הבחינה ודף התשובות באופן שהוא אפילו יותר מומלץ, מאשר בחינה על שולחן רגיל. לא ניתן להביא כאן את השרטוט ולכן עליך לוודא שהמדריך שלך הסביר לך דרך זו (לתלמידים שאינם בקורס עצתנו היא ללכת לכיתה כזו עם חוברת ודף פתרונות של האוגדן ולהתנסות בכך).-         

היום האחרון לפני המבחן הפסיכומטרי? להקדיש את היום לחזרה על דפי סיכום השיעור ולא יותר מכך. זכרו הצלחתכם בבחינה לא רק תלויה בשליטתכם בחומר, אלא גם ברוגע הנפשי שלכם - רמת ה-cool שעימה אתם ניגשים לבחינה. את היום האחרון לפני הבחינה הפסיכומטרית תקדישו ל"הרגעות" ולשלווה. עבדתם קשה לאורך מספר חודשים על נושא השליטה בתכני הפסיכומטרי. להפסיק עם הלימודים בצהריים לכל המאוחר. תקדישו יום אחד ל"הרגעות" בכדי שלבחינה הפסיכומטרית עצמה תגיעו שלווים. 

טיפים ליום הבחינה ולבחינה הפסיכומטרית עצמה 

יום הבחינה הפסיכומטרית- לבחינה להביא שתייה ושוקולד/ פירות מיובשים (עדיף פירות מיובשים למי שאוהב), תעודת זהות, תעודת נבחן, עפרונות, מחק ומחדד.

לחץ ? לחץ הוא כמו אש, כאשר שומרים על האש קטנה היא מחממת אותך. אם מאבדים שליטה על האש היא עלולה לכלות אותך. לכם אין מה להילחץ בבחינה. אם הקפדתם להיות בשיעורים, לעשות את שיעורי הבית ולברר עם המדריך את מה שלא הבנתם לבד - אז אתם יותר ממכוסים בפני כל "התקלה" שהם יכולים לחשוב עליה.

עד הדקה ה- 90 - תקפידו לפתור כל בחינה עד השנייה האחרונה, זה אומר לחזור ולבדוק את עצמכם במידה ונשאר זמן - יכול להציל אתכם מכמה וכמה טעויות שאולי עשיתם לאורך הדרך.

הסטה - "הקללה" של בחינת הפסיכומטרי היא הסטה (מצב בו סימנתם את התשובות במקום הלא נכון).

תקפידו כל 5 שאלות לוודא שאתם באמת מסמנים את השאלה שפתרתם - אין דבר יותר מתסכל מאשר לתקן סימונים שגויים לאורך הבחינה.

לעולם לא להילחם בשאלה בזמן הבחינה - היחיד שמפסיד הוא אתם. אם נתקעתם בשאלה לסמן כוכבית קטנה מעליה ולחזור אליה בסוף הפרק במידה ונשאר זמן. בכל מקרה לסמן את אחת התשובות באותה שאלה בינתיים (אחרת אולי תשכחו) ותסמנו כוכבית מעליה (אחרת לא תדעו לאיזה שאלה לחזור).

לבוא מוכנים לחום וקור - כשבחוץ חם מקפיאים אתכם במזגנים ולהפך. תבואו עם חולצה ארוכה שניתן להורידה במקרה הצורך. -         

יום הבחינה אינו המועד המתאים לניסויים חדשים ? אל תחליטו להביא לבחינה משקה "רד-בול", אם מעולם לא שתיתם זאת מראש - כאב הבטן שאתם עלולים לקבל כתוצאה מהניסוי החדש לא יתרום להצלחתכם בבחינה. אם אינכם נוהגים לאכול ארוחת בוקר גדולה אין סיבה לסטות ממנהגכם זה.-         

תגיעו זמן רב מראש למקום הבחינה הפסיכומטרית ? רוב הסיכויים הם שמעולם לא הייתם בבניין שבו תיבחנו. הסיכון בלאחר או בלהגיע ברגע האחרון אינו מה שאתם צריכים לפני בחינה כה חשובה כמו הפסיכומטרי. 

הכי חשוב "קחו את הבחינה ב-EZ", זה היום שלכם להוציא החוצה את כל מה שלמדתם וידעתם ואז לתת לראש מנוחה נחוצה J  מאמר זה נכתב באדיבות EZ Way פסיכומטרי

הכותב הוא מנכ"ל חברת EZ Way פסיכומטרי ועוסק בהדרכת פסיכומטרי מאז 1998. מאמרים נוספים בנושא קורסי פסיכומטרי באתר החברה - http://www.ezway.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב