דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חם לכם? זה לא תירוץ להפסיק לעשות ספורט 

מאת    [ 20/07/2014 ]

מילים במאמר: 555   [ נצפה 1876 פעמים ]

הקיץ הישראלי הוא חסר רחמים במיוחד, אחוזי לחות גבוהים, טמפרטורות גבוהות ושלל תירוצים אחרים המספקים לכם את כל "הסיבות" להוריד פעילות גופנית. ד"ר אסנת רזיאל חושבת שכל התירוצים האלו פתירים ושיש להם פתרונות. איך להמשיך לבצע פעילות גופנית ולשרוד את הקיץ הישראלי, על כך בכתבה הבאה

ד"ר אסנת רזיאל

ונתחיל בבשורה משמחת: התירוץ שלכם, אמיתי הפעם. עובדתית ביצוע של פעילות גופנית בתנאי מזג אוויר קיצוניים מסוכן. ריצות מרתון או רכיבה על אופניים, ג'וגינג ופעילויות אירוביות אחרות בעומס חום גבוה אינם מומלצים ואפילו מסוכנים לכם. אבל כל זה לא אומר שאתם צריכים להימנע לחלוטין מפעילות גופנית בימי הקיץ החמים. תירוצים מובילים לתירוצים נוספים, ושניה לפני שבחורף יהיה לכם "קר מדי" לבצע פעילות גופנית סדורה, הנה לפניכם שלל המלצות כיצד להמשיך את השגרה הברוכה שאתם מחזיקים בה מבלי לסכן את עצמכם, או את הכושר הגופני הנהדר אליו הגעתם.

  • אוהבים ללכת על הבוקר?- הקדימו את שעת ההליכה שלכם. האור בקיץ מגיח מוקדם יותר והשעון הטבעי שלכם לא יתנגד במיוחד להקדמת שעת הקימה. שעות הבוקר המאד מוקדמות יכולות לספק לכם את הפתרון המושלם לביצוע פעילות גופנית בעומס חום נמוך.
  • אוהבים ללכת בערב?- נכון, הלחות בשעות האלו יכולה להגיע לשיא, אבל שעות החשיכה מגינות עליכם מעומס חום גבוה ומשמש ישירה וקופחת. שעות הערב הן שעות נהדרות להליכה, גם אם לא לריצה, אבל אתם יכולים בהחלט להפיק מכך תועלות מרובה. קחו אתכם הרבה מים, ומגבת קטנה לספוג את הזיעה.
  • חדר כושר ממוזג- כל חדרי הכושר מציעים מערכות מיזוג נהדרות אשר מנטרלות את ההשפעה המסויטת של חום הקיץ והלחות הגבוהה. האימון בסביבת מזגן מאפשר לכם לנטל את הסיכונים הכרוכים בחום הקיץ בביצוע אימונים בחוץ. הסביבה הניטרלית אותה יוצרים חדרי הכושר עבורכם מאפשרת לכם להמשיך את שגרת האימונים שלכם גם אם הם במאמץ גבוה כמו ספינינג, אירובי או משקולות.
  • החליפו פעילויות, גוונו- אם אתם פריקים של רכיבת שטח על אופניים או ריצות אירוביות, אולי זה בדיוק הזמן לגוון את סוגי הפעילות שאתם מבצעים בפעילות המתבצעת בסביבה מוגנת יותר. יכול להיות שזה בדיוק הזמן לקחת חוג קרב מגע, זומבה או כל ספורט אחר שלא חשבתם שתתחברו אליו ולגלות אהבה חדשה בתחום הספורטיבי, כזו שמזגן מצנן של חדר כושר או אולם חוגים יכולים לספק לכם. אתם ילדים גדולים, אם הפעילות המועדפת עליכם היא פעילות אקסטרים, היא מסוכנת לכם בחום הגדול בחוץ, אבל זה לא אומר שאתם לא יכולים להחליף אותה בפעילות אחרת המתבצעת תחת דלתות סגורות.
  • שחייה- זה מרענן ומועיל במיוחד. מועדוני ספורט רבים מציעים לכם אפשרות לשחות לכל אורך השנה בבריכות סגורות בטמפרטורה אופטימלית וגם בבריכות פתוחות במהלך הקיץ. גם אם הספורט הזה הוא לא אחד מסוגי הספורט המועדפים עליכם, יכול להיות שזה בדיוק מה שאתם צריכים לימי הקיץ החמים האלו. אם מועדון הספורט שלכם מציע גם בריכה סגורה וגם בריכה פתוחה, העדיפו את הבריכה הסגורה, היא מאפשרת לכם מים צוננים וטמפרטורה כמעט קבועה לכל אורך היום. הבריכות הפתוחות נהדרות אם אתם מחפשים פעילות פתוחה שגם תיתן לכם בוסט של ויטמין D  אבל הן מתחממות מדי בשעות הצהריים והיעילות של האימון יורדת, אם אתם שוחים בבריכה פתוחה, עשו זאת מוקדם ככל האפשר.

הקיץ הישראלי ארוך חם ומייגע, שיגרה ספורטיבית כשמה כן היא, שמירה על שיגרה, ועל מנת לשמור עליה, צריך לקחת בחשבון את הנסיבות הקיימות ולהתאים אותה למציאות המשתנה. כך, תוכלו גם להרוויח מהגיוון הגדול שיכולות להציע לכם פעילויות ספורטיביות חדשות ומגוונות אותן "נאלצתם" לאמץ עקב מזג האוויר הקיצוני. פתרונות להמשיך ולבצע פעילות גופנית, כך מסתבר, יש בשפע, אפילו יותר מתירוצים...

 

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזיה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה וניתוחי קיצור קיבה. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל: 03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב