דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להיות רגועים [וגם יותר רזים] 

מאת    [ 20/07/2014 ]

מילים במאמר: 585   [ נצפה 2118 פעמים ]

להיות רגועים, נינוחים הוא חלק מאורח חיים בריא הרבה יותר, וכן, זה בהחלט גם יכול להפוך אותנו לרזים יותר. ד"ר אסנת רזיאל מסבירה מדוע אורח חיים נינוח ושליו, יכול בהחלט לסייע לכם בירידה במשקל.

ד"ר אסנת רזיאל

עומס החיים המודרני מביא עמו לא מעט אתגריים יום יומיים לא פשוטים איתם אנחנו צריכים להתמודד. הצורך להיראות טוב, היכולת לאזן בין קריירה, פרנסה טובה וחיי משפחה או זוגיות מהנים וטובים, כולם כאחד הן משימות לא פשוטות. אנחנו חשופים הן ללחצים חברתיים והן ללחצים אישים וכל אחד מאתנו מגיב אליהם באופן שונה, אך רבים מאתנו חשים תחושה של לחץ בלתי פוסק בצורך לאזן בין כל המרכיבים של החיים בעולם המודרני בעל קצב חיים מהיר וללא הפסקה.

אתם לא טועים, ואתם לא לבד בתחושה שיש "מחיר" של ממש לחיים בעידן שלנו. מערכת הלחצים הכלכלית, הזוגית, והאישית בעולם המודרני בו אנו מרגישים שאנו זקוקים לדברים, בין אם הם חומריים או מטאפיזיים תובעת מאתנו את מחירה. והמחיר הזה מתרגם לשגרת חיים כאוטית, הרבה פחות מאורגנת והרבה פחות סדורה מבעבר. לחיים המודרניים יש תביעות מאתנו ולתביעות הללו, יש מחיר, והוא מתבטא ביום יום לחוץ, מתיש לעיתים, הגובה מאתנו מחיר גבוה.

כיצד נרגעים אם כן?

התובנה כי שגרת חיים רגועה יכולה לסייע לכם לשמור על איזון נפשי ותזונתי היא אולי קלה להפנמה אך הרבה יותר קשה להשגה. סדרי עדיפויות והכרה בחשיבות אותם רגעי שלווה, קריאה, עיסוק בתחביב אהוב עליכם או מציאת פנאי לרגעי משפחה וחברים קרובים, כל אלו יכולים לייצר שגרה של שלוות נפש ורוגע החיונית לתפקוד טוב יותר של מערכות הגוף שלכם.

גוף האדם מגיב באופן טוב לשגרה בריאה, חיווי הלחץ והמתח שלכם יורדים ואיתם גם הרצון בסיפוקים מידיים ובצורך בפיצוי תכוף ולא הכרחי על ידי מזונות מיותרים.

השקעה לטווח ארוך

אם אתם מצליחים לנקות מתוך חייכם את גורמי הלחץ המרכזיים, למפות אותם ולהתמודד איתם על ידי יצירת מסגרות של שלווה גם בתוך סדר היום העמוס, זו יכולה להיות הצלחה של ממש בהפחת גורמי הלחץ. טיול בשעת בוקר מוקדמת או ערב מאוחרת על חשבון חצי שעת שינה או חצי שעת טלוויזיה יכול להיות פתרון בר קיימא ביצירת שיגרה כזו גם בתוך מסגרות עמוסות במטלות יום יומיות.

מדיטציה

מדיטציה או יוגה הן פתרונו נהדרים ליום יום עמוס, שתי התורות הללו, כל אחת בתורה מאפשרות לנו ל"התרוקן" מעומס רגשי רב הפוקד אותנו ומסייעות לנו להגיע לאיזון ולשלווה נפשית, אשר בתורה מפחיתה מתחושת הלחץ שאנו חווים ומהנטייה שלנו לפצות את עצמנו במזון באופן רגשי.

למדיטציה ערך רב בהשגת שלווה נפשית כך גם ליוגה ואת שתיהן ניתן לבצע לאחר תרגול קצר גם לבד ולא במסגרות של חוגים יקרים אלא בתוך בדקות חופשיות במהלך סדר היום שלכם.

מדוע זה חשוב?

חשוב להחזיר לעצמנו הרגשת שליטה ונינוחות. זו בתורה מתרגמת את עצמה לשלווה נפשית והיא חיונית לנו על מנת להרגיש שאנחנו יכולים להרפות מעט, ולהיות מחוברים יותר לעצמנו ולדברים שעושים לנו טוב. אכילת יתר אינה אחד מן הדברים האלו, וקל יותר לראות זאת כאשר אנחנו רגועים ונינוחים. התניות אכילה הקשורות בלחץ נעלמות כשאנחנו רגועים יותר. לשינה טובה יש אפקט נהדר גם בשמירה על משקל תקין. האפשרות שאנו נותנים למערכות הגוף לנוח ולאושש את עצמן בהחלט מחליפה את תפקיד המזון העודף שאנחנו אוכלים המסייע לנו להישאר ערניים מעבר לשעות הערות ההכרחיות שלנו.

כן, חיים רגועים, גם אם הם נדמים לכם כאתגר לא פשוט בתוך מסגרת היום יום העכשווית שלכם, הם בהחלט מטרה ראויה המשרתת אותנו בהימנעות מהשמנת יתר קיצונית שעלול להגיע בעקבות אורח חיים סיזיפי, לחוץ מדי שבו אין לנו את הזמן פשוט להיות רגועים. לדעת להירגע, להאט את הקצב, הוא חלק אינטגרלי בתוך אורח חיים בריא, שהוא חיוני בתורו לשמירה על משקל תקין.

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזיה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה וניתוחי קיצור קיבה. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל: 03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב