דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה זה משמורת משותפת 

מאת    [ 14/07/2014 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 2066 פעמים ]

בשנים האחרונות, בעקבות שינויים חברתיים בתפיסת ההורות בקרב כלל ההורים, בין אלו הגרושים לנשואים  וכן בעקבות רצונם של אבות להיות מעורבים יותר ויותר בגידול ילדיהם, החלה להתפתח גישה משפטית חדשה ביחס למושג המשמורת ש עו"ד משפחה רבים החלו לעשות בהם שימוש.

הגישות הדוגלות במשמורת הורית משותפת מבקשים  להזיז הצידה את התפיסה המשפטית המבקשת לקבוע הורה משמורן ובמקומה להנחיל עקרונות משפטיים חדשים אשר מתבססים על מודל של אחריות הורית משותפת.

גישה זו מתבססת על מחקרים שהצביעו על חשיבות תפקידם של שני ההורים בהתפתחות ילדיהם. חשיבות שהופכת למשמעותית רבה יותר כאשר ההורים מתגרשים.

המסקנות הנלמדות מאותם מחקרים היו שככל שאבות היו מעורבים בחיי ילדיהם וניתנה להם אפשרות להעניק להם תמיכה רגשית וביטחון, ככל שהיה סיפק בידיהם לתת מענה לצרכיהם הלימודיים, התפקודיים והחברתיים, אותם קטינים תפקדו ברמה חברתית טובה יותר והסתגלו למצב שנוצר בעקבות הגירושין טוב יותר מאלו שלא זכו בשני הורים תומכים ושותפים לגידולם.

עוד נמצא שמתן עדיפות להורה אחד על פני האחר על-ידי קביעתו כהורה המשמורן מעניקה לאותו הורה יתרונות ביכולת ההשפעה על הילדים ביחסם שלהם כלפי ההורה האחר עד כדי יצירת ניכור בין הילדים להורה האחר לפיכך המסקנה החד-משמעית היא שיש לשאוף ליצירת תנאים לאחריות משותפת וחלוקת זמן רחבה של שני ההורים עם ילדיהם.

יחד-עם-זאת, כדי לקבוע ששני ההורים מתאימים לשמש כאחראיים במשותף לילדיהם או במילים אחרות כדי שתקבע "משמרות משותפת" {מושג שטעה בלשונו} חייבים להתקיים מספר תנאים מקדימים:

א.       מסוגלות הורית טובה של שני ההורים.

ב.        רמה טובה של שיתוף פעולה בין ההורים.

ג.         תפיסת הילדים את שני הבתים כמרכזיים בחייהם.

ד.        מרחק גיאוגרפי קטן בין בתי ההורים

ה.       הערכה הדדית

תנאים אלו הובאו בתמ"ש (יר') 19660/07 פלונית נ' אלמוני.

הורים מתאימים הינם הורים בעלי מסוגלות הורית טובה. כלומר, שניהם מעורבים בצורה טובה ודומה בחיי ילדיהם, שניהם מקדמים את הקטינים ונותנים מענה ראוי לצורכיהם, הילדים תופסים את שני ההורים כהורים טובים, לילדים טוב בשני הבתים, בבית שבו נשארו לגור אצל אמם וגם בבית האב באזור קרוב ביותר למקום מגורי האם כדי להיות קרוב אליהם, שני ההורים מקיימים תקשורת טובה ביניהם.

אומנם נדרשת תקשורת טובה בין הורים על-מנת לקיים משמורת משותפת, אך עצם הדרישה לתקשורת טובה עשויה לשמש כחרב פיפיות כנגד קביעת משמורת משותפת שכן ההורה המתנגד למשמורת משותפת יכול לשבש את התקשורת כדי לסקל את האפשרות לקביעת משמורת משותפת.

נדגיש כי בשלב שבו בית-המשפט קובע משמורת משותפת עדיין לביהמ"ש לא ברור כי התקשורת בין ההורים תהא ברמה טובה ושיתוף פעולה מירבי אלא הוא רק מצפה שהיא בהתחלה תהא סבירה אך תלך ותשתפר עם הזמן יחד עם התיאום ההורי, וזאת כמובן כל זאת שמדובר בשני הורים ראויים בעלי מסוגלות הורית טובה ומעורבים בחיי ילדיהם ודורשים את טובתם.

משרדינו הינו של עורך דין גירושין  ו- טוען רבני  אתם מוזמנים לבקר באתר הבית שלנו להתקשר ולקבל יעוץ ושירות משפטי איכותי ומקצועי. 

משפטן וטוען רבני - יצחק עמרני. מומחה לגירושין ודיני משפחה. איימיל- izchke@gmail.com   נייד: 050-2200142 אתר: http://www.family-lawyer.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב