דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקשר בין צוק איתן לעסק שלך 

מאת    [ 13/07/2014 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 1623 פעמים ]

הקשר בין צוק איתן לעסק שלך

 

חשוב איך ניתן להסיק ממבצע "צוק איתן"  לעסק שלך, ובכן אחד הדברים הראשיים הקיימים במבצע זה הינו ה"עורף החזק", עורף ממושמע אשר מקיים את פקודות פיקוד העורף ובכך מציל את חייו,  סביר להניח כי במערכת הבטחון יש מספר תרחישים היכולים להתרחש, וסביר כי הכוחות התכוננו לכך. הגורם המרכזי אשר מגן ועוזר הינו כיפת ברזל המהווה חדשנות במלחמה ועוזר למנוע פגיעות בנפש.

השאלה שנשאלת הינה כיצד ניתן להשוות את המבצע להתנהלות העסק, כל עסק וקטן ככל שיהיה  אפילו עסק של אדם אחד דורש מספר שלבים בהתנהלותו, אך אם כל הצדדים בניהול העסק לא יחזיקו אחד את השני ויתמכו אחד בשני, אזי אין לעסק סיכוי להמריא.

שלב 1 : שיווק – את השיווק ניתן להשוות להערכות המטה הכללי, התוכניות אשר נבנות כיצד לפעול במצבים מסויימים, אלו כוחות להפעיל, ומהן המטרות. אותה דרך צריך ליישם בעסק הקטן  בעל העסק צריך לבנות את התוכנית העסקית או התקציב הכולל את מטרות העסק, בעת עריכת התוכניות הללו על בעל העסק לחפש כיצד הוא מתכוון להגדיל את המכירות, כיצד הוא מתמודד עם התחרות הקיימת בשוק בו הוא פועל ורצוי לרשום את התוכניות בכדי שניתן יהיה להפעילן במיידיות בעת השינויים המתרחשים.

שלב 2 : מכירות – ראוי להזכיר כי המכירות הינן החלק החיצוני של העסק, כלומר אנשי המכירות הינם החיילים של העסק,  בעוד השיווק נעשה במטה הראשי, הרי המכירות נעשות בשטח כלומר אנשי השיווק הינם חזית העסק הם אלו הנפגשים עם הלקוחות הפוטנציאלים, אנשי המכירות ממלאים את הליכי השיווק שהוחלט עליהם אך מצד שני גם מביאים את התגובות מהשטח בכדי שאנשי השיווק ימשיכו ויעבדו אותן. יש לזכור כי בעסק הקטן בד"כ בעל העסק הוא יחיד או עם עוד שותף ולמעשה הוא גם איש השיווק וגם המכירות, אך למרות עובדה זו, עדיין עליו להחליף את שני הכובעים הנחוצים בכדי להגיע להצלחה במכירות.

שלב 3 : עורף חזק – עורף חזק בעסק הינו החלק הכספי, כאשר העסק מתפקד כראוי ומצב תזרים המזומנים שלו כהלכה, אין לעסק בעיות בנקאיות ההכנסות כצפוי למעשה העסק מסוגל לתפקד ולגבור על מתחריו. אחת הדרכים להערך לתקופות של שינויים הינו הכנת תקציב עתידי , הכנת תקציב עתידי לשנה הקרובה מציב בפני בעל העסק את הצורך להתמודד עם חשיבה על שינויים עתידיים, אך בעת שינוי בעל העסק יהיה מוכן לכך. בנוסף הערכות של תזרים מזומנים עתידי הנבנה על מספר אופציות ייתן לעסק אפשרות נרחבת יותר לניהול סיכונים בעסק.

כעת יש לשלב את שלושת השלבים ביחד את החזית שהינה המכירות, ההכנה לפעולות בחזית הינו השיווק, והעורף החזק בעסק הינו החלק הפיננסי.

בעל העסק הקטן צריך להיות תמיד מוכן לשלב את כל השלבים אשר יובילו את העסק להצלחה ולנצחון.  

שרייבר רחל - ייעוץ וליווי פיננסי כלכלי עסקי                                                              הכותבת הינה יועצת פיננסית כלכלית לעסקים וחברות, חברה בלשכת היועצים העסקיים בישראל,   
     www.mastercashflow.co.il                                                 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב