דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה צעק מקבץ הנדבות על המיליונר הנדיב? 

מאת    [ 06/07/2014 ]

מילים במאמר: 644   [ נצפה 2901 פעמים ]

לפני כשבוע פורסם במגזין העסקים היוקרתי "Business Insider", כי צ'ן גוואנגביו, איל הון סיני, שהכריז על עצמו כ'אדם המשפיע ביותר של סין'- קיים אירוע ענק בעיר ניו יורק, שכלל ארוחה במסעדת יוקרה וחלוקת שטרות בני 100 דולרים ל-200 אנשים מוכי עוני.

גוואנגביו בן ה-46 החל בהרפתקה, כמה שבועות קודם לכן, כשטייל ברחובות טרבייקה עם צלם ועיתונאי מ"ניו יורק פוסט", בניסיון לחלק שטרות של 100 דולרים לעוברים ושבים. למרות בטחונו, כי כל אמריקאי ממוצע ייגש לקבל ממנו את שטר 100 הדולרים- התפלא גוונאגביו, כי מאמציו לא הלכו כמתוכנן, ורבים התעלמו מהפצרותיו לקבל את שטרות הכסף. (כסף כן צומח על העצים, מוכר?)

משראה שכך, החליט גוואנגביו על הזמנה של 300 איש לארוחת יוקרה במסעדת גורמה במנהטן, כשבמהלכה יחלק את שטרות הכסף שבאמתחתו. הוא פנה לעמותת צדקה הפועלת בניו יורק ובקש ממנה לארגן את האירוע. ואכן, לאחר פילוח של מקרי עוני קשים ביותר בניו יורק- נשלחו הזמנות ל-300 איש עם ההבטחה לארוחה הטובה, וכמובן- למתת היד הגדולה שתינתן במהלכה.

אך, למרות שהוזמנו 300 אנשים נזקקים לארוחה, בפועל- יכלו להיכנס למסעדה רק 200 משתתפים, מה שהביא לכך, ש-100 חברי קהילה חסרי בית נשארו מחוץ לאירוע. בנוסף, חסרי בית רבים שלא הוזמנו, אך הגיעו למקום וחפצו להיכנס- נותרו בחוץ.

במסעדה בפנים זכו האורחים לארוחה מפוארת אותם לא טעמו מימיהם. (ולמתעניינים בתפריט- מספר המגזין, כי מדובר בטונה צרובה על סלט אסיאתי, וסטייק עם פירה ושעועית ירוקה, בתוספת קינוח מהוקצע...)

"הוא בן אדם! הוא הנדיב ביותר"- צעק אחד מהמשתתפים בקול ניחר, בעת בה סובב את זרועו סביב המיליונר הנדיב, ובו בזמן נופף בשלושה שטרות של 100 דולרים באוויר.

"אני מאחל ומקווה שתשתמש בכסף למטרה טובה- הגיב גוואנגביו- אני מקווה שתוכל להשתמש בכסף הזה ככסף להשקעה עבור עבודה טובה או לימוד כלשהו, שיוכל לעזור לך בהמשך".

כשסיים את דבריו, פנה לקהל השבע, ואמר להם שהוא מתכנן לערוך אירוע מעין זה בכל שנה. מובן, שהקהל החל לעודד את המיליונר ולהעתיר שבחים רבים על אופיו הנדיב.

אך לפתע, נכנס לתוך האירוע החגיגי דוואל, אחד המוזמנים, שלא התאפשר לו להשתתף בארוחה, והחל לצעוק כלפי המיליונר והתקשורת שסבבה אותו במקום: "זוהי ההונאה הגרועה ביותר שבוצעה אי פעם כלפי קהילת חסרי קורת הגג". "אני מוגבל"- הוא המשיך- "ואני מחכה כאן כבר 10 וחצי שעות, כי הבטיחו לי ארוחת גורמה ו-300$. זהו תעלול פרסומת שמבייש את האנשים הרבים הממתינים בחוץ".

למרות הפרת האירוע- התעלם גוואנגביו מהצעקות, והודיע באמצעות מתורגמן, כי הוא נוסע כעת לעמותת הצדקה שסייעה לו לארגן את הארוחה, וכי לא ימשיך במתן תרומות כספיות לאנשים שנותרו בחוץ, שלטענתו לא ברור האם כולם הוזמנו. "אני מסייע למיליוני אנשים, ורוצה להמשיך לסייע לכולם, במקום להקשיב לאותם אנשים שעלולים להיות קנאים, או שמגיבים בשלילה על רעיונות שאני מציע"- סיכם את ארוחת הצהרים.

כמה תובנות חשובות, הנלמדות מסיפור זה  לגבי גיוס משאבים:


    • בעל המאה הוא בעל הדעה- התורם הוא זה שיחליט כיצד לנהל את כספו. פרשני עיתונות רבים בארה"ב טענו, כי חבל על הכסף לארוחת השחיתות עבור העניים, אך בעצם, מי שרצה לתת ארוחה זו- היה דווקא התורם, והוא זה שיחליט גם כיצד יתועל כספו. פעמים רבות עומדים מנהלי הארגון בפני דילמה, כאשר תורם מעוניין להשקיע את כספו בתחום X, בעוד הם מעוניינים בפרויקט Y. עם זאת, אם התרומה אינה משנה את מטרות העמותה, או אם אינה מובילה להוצאות מיותרות של העמותה לאחר מכן- יש לתת לתורם את הזכות להחליט באיזו דרך להעניק את התרומה.
    • באירוע הוקרה לתורם- יש לעשות הכל כדי לגרום לו הנאה מתרומתו. לכן, יש לבדוק מראש את כל הפרטים כדי שלא תהיה שום תקלה. לא ייתכן שיזמינו 300 אנשים רעבים, וישאירו 100 מהם בחוץ עקב חוסר מקום. הדבר פוגע כמובן, בנזקקים, אך גם בתורם, שבמקום לספר על נדיבותו הרבה- הדיווחים התקשורתיים בחרו להבליט את חוסר התייחסותו לאנשים שעמדו בחוץ, שכאמור, חלקם לא הוזמנו לאירוע.
    • פעמים רבות ישנן הבטחות לתרומות, אך אין לא ממומשות. לכן, יש לערוך תהליך-המשך (Follow-up) מקצועי, שידע להבחין בין בקשה לגיטימית למימוש התרומה לבין 'הטרדת התורם', כדי לקבל את התרומה המובטחת ולפעול עמה בהתאם להנחיות התורם, או בהתאם למטרות הארגון.

שרה רוזנבוים | מומחית בפיתוח משאבים וגיוס תרומות, ייעוץ ארגוני וניהול אפקטיבי | יוצרת סדרת: "מיליון או דולר"- כל הסודות והטיפים לגיוס משאבים אפקטיבי לארגון שלך! |  לקבלת סדרת טיפים מנצחת לגיוס משאבים אפקטיבי לארגון שלך לחץ כאן!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב