דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום במנועי חיפוש או פרסום ? 

מאת    [ 13/03/2008 ]

מילים במאמר: 551   [ נצפה 3787 פעמים ]

מי המנצח בין השניים?
סביר להניח שלא פעם ישבת מול אתר האינטרנט שלך ותהית מהי הדרך העדיפה לפרסם אותו ברבים. בעידן האינטרנט, אפשרויות הפרסום רבות ומגוונות והמבחר רק הולך וגדל. במאמר זה, Skala עושה את ההשוואה בין הפרסום און-ליין, שדומה במהותו לפרסום הקלאסי, לבין קידום בתוצאות החיפוש – פרסום הצובר פופולריות אדירה בשנים האחרונות.

סוף פרסום במחשבה תחילה
לפני קבלת החלטה באיזה מדיה של פרסום לבחור חשוב לתת את הדעת לשאלות חשובות: מיהו קהל היעד, האם אני רוצה לפנות למסה עצומה של אנשים כדי ליצור רושם ראשוני וצריבה בזכרון או לחילופין, האם אני רוצה לפנות לקהל ממוקד ומצומצם יחסית? כשמצמצמים את כל השאלות לנקודת מחשבה אחת, התוצאה של עלות מול תועלת היא החשובה .

פרסום און – ליין
פרסום ברשת נעשה בעזרת באנרים, מצגות, מיני סייטים ואמצעים מילוליים וחזותיים הדומים לפרסום הקלאסי, מלבד העובדה שהם מופיעים באמצעים אלקטרוניים דינאמיים. פרסום בעזרת באנרים משלב בדרך כלל מרכיבים חזותיים ומילוליים. הבאנר נחשף לקהל היעד במשך זמן נתון ויוצר צריבה בזכרון של הצבעים, הלוגו, השם והסלוגן של המוצר או החברה.
בנוסף לבאנרים, קיימת האפשרות לפרסם פרסום טקסטואלי בלבד, או במילים פשוטות – פרסום בעזרת מילים בלבד... בשני המקרים, כמו שהיה מאז ומתמיד, הפרסום בעזרת הבאנרים והפרסום הטקסטואלי מתרחש למשך פרק זמן קצוב, כל עוד אתם משלמים עליו.


העולם התקדם
מאז הופעת מנועי החיפוש, תמונת הפרסום השתנתה. למעשה, אנו נמצאים במרכז עין הסערה של שינוי מהותי בדרכי הפרסום. כיום, לקוחות פוטנציאליים מכל הגילאים ומכל המינים מקבלים מידע מדויק, מהיר ואמין בקליק אחד. קליק שתחילתו באלוגריתם גאוני של מנוע חיפוש וסופו על המסך שהם צופים בו. הפרסום הפך להיות מפולח וממוקד.
הלקוחות של היום ובטח אלו של מחר, מחפשים באופן יזום ואקטיבי תכנים ונותני שירותים במקום לחוות חיים מלאי הצפות במסרים פרסומיים מיותרים ומציקים שמהם הם מנסים בכל כוחם להתעלם.
כך נוצר לו ז'אנר פרסום חדש שתופס תאוצה מקליק לקליק ומקליקה לקליקה...


קידום אתרים ואופטימיזציה
קידום אתרים ואופטימיזציה הם למעשה שם שמתאר תהליך דינאמי, ארוך יחסית ומשתנה של קידום האתר בתוצאות החיפוש. המטרה של התהליך היא להגיע לאותו לקוח כמה שניתן קרוב יותר לקליק המיוחל, כלומר, כמה שיותר קרוב בתוצאות למספר 1.
תהליך של קידום אתרים הנו תהליך ארוך יחסית וזמנו אינו קצוב כמו פרסום רגיל בבאנרים או בטקסטים. הוא אורך חודשים, לעיתים חודשים רבים, בהם אנשי מקצוע עובדים במתודות ברורות, מדויקות ויעילות למה שנקרא – חיזוק תוצאות החיפוש. מה שבעלי המקצוע עושים הוא תהליץ אופטימיזציה או בעברית צחה- ייעול. הם מייעלים את הטקסטים והתוכן של שני קהלי היעד המרכזיים: לקוחות אנושיים (ברוב המקרים...) ומנועי החיפוש.


ההשוואה
פרסום קלאסי יעיל ביותר ליצירת אימפקט, רושם וצריבה בזכרון. יתרונו הוא בכך שלקוחות לומדים לזהות את המוצר ובתודעה שלהם נבנה, בין אן הם רוצים ובין אם לאו, מותג. הפרסום בשיטה הזו הנו לפרק זמן קצוב, האפקט מיידי והוא פונה לקהל גדול יחסית. החסרון הוא בעלות ובתלות שיש ליעילות הפרסום במספר הגולשים בפורטלים שבהם אתם מפרסמים.

קידום אתרים יעיל מאוד בפניה ממוקדת ומדויקת. ההתקדמות של התהליך איטית וממושכת אך התוצאות אדירות כשמדובר בכניסות לאתר שמקודם גבוה בתוצאות.

התשובה
מה עדיף? כמובן שאין לכך תשובה אחת, אך היום יותר מתמיד, כשקהל היעד בררן ומנועי החיפוש מספקים לכל לקוח פוטנציאלי נגישות מיידית למוצר, ההשקעה בתהליך קידום אתרים נראית כבחירה החכמה והמוצלחת מבין השניים.

למאמר המקור בנושא

כתב וערך: משה בר-עוז קידום אתרים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב