דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 דרכים לעצור התמכרות לסמי מרשם 

מאת    [ 14/06/2014 ]

מילים במאמר: 844   [ נצפה 2156 פעמים ]

היו זמנים בהם לכול אחת מהמחלות שמהן אנשים סבלו הייתה תרופה שבאה מהטבע או שלא הייתה תרופה כלל. רטיות בוץ ורטיות חרדל יכלו לעזור בכדי לשאוב זיהומים ורעלים מהעור, צמחי מרפא וסוגי תה שונים יכולים היו לשכך כאבי ראש, ועוד דברים רבים. הרבה מהתרופות הטבעיות עדיין בשימוש כיום אך הן נסוגות באיטיות ובאופן מתמיד בפני המתקפה המתעצמת של תרופות מרשם כנגד כול התחושות הלא רצויות, תחושות גופניות, מנטליות או רגשיות. תרופות מרשם, אויב או ידיד?

ההתקדמות ברפואה ובטכנולוגיה הרפואית הייתה גם לברכה וגם לקללה. טיפולים למחלות מסוכנות, כגון הקרנות וטיפול כימותרפי לסרטן עזרו להרבה אנשים להלחם בהצלחה על בריאותם, לנצח ולהשיב אותה. עם זאת, קידמה רפואית הביאה תריסרי תרופות מרשם לשוק, מה שהגדיל את הסיכון שנשקף לציבור מהתמכרות מסוכנת וממינון יתר. השימוש ברבים מסמי מרשם אלו מלווה בתופעות לוואי לא רצויות ובסיכון להתמכרות. במקרים אחדים, קיימות תרופות מרשם כדי לבטל את ההשפעות המזיקות של סמי מרשם אחרים, ולאחר מכן יש עוד תרופות מרשם כדי לפעול כנגד התופעות השליליות של אלו, וכך מתחילה ספיראלה קטלנית.

אין כול ספק שישנן היום בשוק הרבה תרופות מרשם מועילות ושימושיות. לדוגמא, משככי כאבים לאחר ניתוח יכולים לעזור לאנשים להתאושש מניתוח מבלי לחוות את הכאבים המייסרים שמונעים מהם מנוחה. עם זאת, אנשים רבים מוצאים דרכים להשיג באופן לא חוקי תרופות מרשם (בלא שיהיה להם מרשם תקף למצב רפואי), ואז הם משתמשים בתרופות המרשם בשל תופעות הלוואי הנעימות שהן גורמות.

לפי ה National Institute of Drug Abuse (הרשות הלאומית לשימוש בסמים), מינון יתר של תרופות מרשם גורם ליותר מקרי מוות כל שנה בארה"ב מאשר מינון יתר של סמים לא חוקיים. בשנת 2010, כשבעה מיליון אנשים בארה"ב השתמשו בתרופות מרשם בצורה לא חוקית. יותר מחמישה מיליון השתמשו במשככי כאבים עם מרשם, כשני מיליון השתמשו בתרופות הרגעה, כמיליון השתמשו בסמים ממריצים ומעט פחות מחצי מיליון אנשים השתמשו בסמים מרדימים.

עשר דרכים להפסקת התמכרות לסמי מרשם


    • למד אודות סמי מרשם והסכנות הכרוכות בהם

הרבה אנשים חושבים שסמי מרשם הם לגמרי בטוחים לשימוש, מהבחינה הרפואית ומבחינות אחרות, פשוט מפני שרופאים רושמים את המרשם. עם זאת סמי מרשם הם עדיין סמים – כימיקלים שפועלים בתוך הגוף ומשנים דפוסים במוח ובמערכת העצבים. סמי מרשם מלווים בסכנות של תופעות לוואי, מינון יתר והתמכרות ממש כמו שיש לסמים לא חוקיים.

2 . למד אודות תחליפים טבעיים ובטוחים לסמי מרשם

גם אם אין חלופות טבעיות לכל בעיה רפואית בה סמי מרשם יכולים לטפל, ישנן חלופות טבעיות רבות שניתן להשתמש בהן למצבים רבים. לדוגמא, במקום לקחת סמי מרשם לכאבי גב קלים, ניתן להפיק תועלת מפעילות עדינה כמו יוגה או שחיה.

3 . במקרה שחייבים לקחת סמי מרשם, יש לקחת רק את הכמות ההכרחית ולקחת בדיוק בהתאם להוראות

אם אתה חווה כאבים שלאחר ניתוח ובידיך מרשם לסמים משככי כאבים, התייעץ עם הרופא בדבר המשך הצפוי של הכאבים לאחר הניתוח ובקש מרשם כתוב על הכמות המדויקת שתהיה נחוצה (למשל כמות לחמישה ימים בלבד). בזמן שאתה לוקח את סמי המרשם, עקוב אחרי הוראות המינון בדייקנות.

4 . אל תקבל סמי מרשם מאנשים שאינם רופאים מורשים

לרוע המזל האמת היא שניתן לקבל סמי מרשם בצורה לא חוקית ממקורות שונים, כולל באמצעות רכישה באינטרנט. אם ברצונך להיות באופוריה או לקבל הקלה מכאבים, חרדה או מקשיי שינה, עליך לפנות לרופא ולא לרפא את עצמך בעזרת סמי מרשם שהושגו בדרך לא חוקית.

5 . צור מגע עם הרופא שלך אם אתה חש שפיתחת תלות בסמי המרשם

אם המינון מחייב שתיקח את התרופה פעם אחת בבוקר ופעם אחת בערב אבל אתה חש תשוקה עזה לקחת את התרופה בצהריים, צור מגע עם הרופא שלך. קבלת עזרה מוקדמת יכולה לעצור או למנוע התמכרות לסם מרשם.

6 . בקש טיפול אם התמכרת לסמי מרשם

אפילו אם אתה עכשיו מכור לסמי מרשם, עדיין אתה יכול לקבל עזרה ולהלחם בהתמכרות. מרכזי גמילה מסמים ואלכוהול מאוישים במקצוענים שיכולים לעזור בפתרון בעיית ההתמכרות שלך לסמי מרשם.

7 . גלה איך להיפטר בצורה בטוחה מסמי מרשם שלא השתמשת בהם

קורה שהבעיה הרפואית שסמי המרשם טיפלו בה נפתרה לפני שנעשה שימוש בכול הכמות. זה לא לטובת האינטרסים והבריאות של האדם להחזיק עודפים אלו ברשותו ולשמור עליהם. הרבה מקומות משתתפים בתוכניות של "קבלה בחזרה" של תרופות שלא השתמשו בהם ולסילוק בטוח שלהם.

8 . מנע אפשרות שילדים יגיעו לסמי מרשם

ילדים צעירים אולי אינם מבינים את הסכנות שכרוכות בסמי מרשם שנמצאים בבית. ילדים בוגרים יותר עלולים לחשוב שסמי מרשם שזמינים בבית הם דרך קלה וזולה להיות ב"היי". הכי טוב להחזיק סמי מרשם במקום מחבוא ובלי שיש אפשרות לילדים להגיע אליהם.

9 .  הכנס לביקורת אצל הרופא שלך

חשוב להיות בטוח שהתרופה שרשמו לך פועלת כפי שהתכוונו שהיא תעבוד, ושאתה לוקח את המינון הנכון. הרופא שלך יכול גם לחשוב על שאלות חשובות שיכולות לספק רמזים על האפשרות לסכנה של תלות או התמכרות, גם כאשר אתה אינך חושד שזהו המקרה.

10 . הבן בדיוק מה עושה סם המרשם

חשוב מאד לשאול את הרופא שלך או רוקח שניתן לסמוך עליו מה בדיוק עושה סם המרשם – גם ההשפעות המועילות והרצויות וגם תופעות הלוואי הלא רצויות. הבנת הסם שאתה לוקח תרשה לך להכיר את ההשפעות שאינן אמורות לקרות.

חשוב לזכור את העובדה שסמי מרשם הם כימיקלים שיכולים להזיק לגוף אם משתמשים בהם בצורה לא נכונה. שנת 2014 חופשית מסמים מתחילה בכך שלומדים איך להפסיק התמכרות לסמי מרשם.

ציפי מסייעת למכורים לסמים ואלכוהול למצוא פתרונות יעילים לגמילה המותאמים להם אישית. באמצעות צוות מומחים מקנים להם אף כלים לחיים  על מנת לא לחזור להתמכרות. narconon.israel@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב