דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גזי חממה - מהם מקורותיהם? 

מאת    [ 12/06/2014 ]

מילים במאמר: 390   [ נצפה 4099 פעמים ]

 

גזי החממה הנפלטים ממקורות שונים מצטברים באטמוספירה וגורמים למה שקרוי "אפקט החממה" ולהתחממות פני השטח של כדור הארץ באופן הדרגתי. חלק מאותם גזי חממה אף מסוכנים לבריאות בטווח הזמן הקרוב יותר. מדינת ישראל מחויבת בפני האומות המאוחדות ואזרחיה לצמצום פליטת גזי החממה ממקורות ההפקה השונים שלהם. להלן הם לפניכם.

 

אדי המים

כל סוג של גז באטמוספירה, בהתאם להרכבו המולקולרי, מסוגל לאגור קרינה אשר מוחזרת אליו מפני השטח של כדור הארץ (לאחר פגיעת קרני השמש בו) ברמה כזו או אחרת. גם אדי מים, אשר נמצאים בריכוז גבוה באטמוספירה מוגדרים כסוג של גזי חממה (טבעיים) וככל שריכוזם גבוה כך האפקט שלהם יגדל. ככל שאפקט החממה יגיע לכדי ביטוי ממשי יותר, הטמפ' מעל פני השטח של כדור הארץ תעלה ויותר מים יתאדו לאטמוספירה, להאצת תהליך ההתחממות הגלובאלית.

 

הפקת חשמל

יותר משליש מפליטת גזי החממה (עיקר הדאגה הוא מעלייה ברמת גז ה- CO2) קשור באופן ישיר לעלייה בצריכת החשמל בשני האחרונות. עיקר ייצור החשמל בישראל ובעולם נובע משריפת גז, דלקים ופחם אשר מסתיימת בשחרור כמויות אדירות של CO2 לאטמוספירה. עיקר המאמץ בהפחתת פליטת גזי חממה מבוצע בצמצום צריכת החשמל הלאומית, הן ממקורות פרטיים והן ממקורות תעשייתיים, במיוחד בכל מה שקשור לבקרת אקלים (מיזוג אוויר).

 

תחבורה

זהו הגורם השני אשר אחראי על כמעט כשליש נוסף מכמות גזי החממה הנפלטים לאטמוספירה מדי שנה. כלל הדלקים באשר הם, משחררים כתוצר לוואי של בערתם גזים רבים, אשר חלקם מזיקים לבריאות בטווח הזמן הקצר וחלקם משתחררים לאטמוספירה ומגבירים את אפקט החממה (CO2).

 

משקים

משקים חקלאיים אחראיים על כ- 10% מסך כל גזי החממה המשתחררים לאטמוספירה. משקים אלו משתמשים בכלי רכב לצרכי הנעה (שרים תדלקים), חשמל לצרכים השונים אך גם תוצרתם אחראית על שחרור גזי חממה באופן ישיר, כגון שחרור מתאן ע"י פרות וצואת פרות.

 

תהליכי עיור וכריתת יערות

בכל פעם שמוקדים ירוקים במדינתנו הופכים לאתרי בנייה או מוסרים מהנוף לצרכי הקמת כבישים וכל סיבה שהיא, תהליך הטרנספורמציה של מולקות ה- CO2 באטמוספירה לסוכרים ע"י צמחים ירוקים מואט. למעשה מאז החל העידן התעשייתי והעיור המסיבי, לא רק שהוגברה פליטת גזי החממה לאטמוספירה בידי האדם אלא גם  פחות CO2  נספג בחזרה מהאטמוספירה.

 

לצד כל המקורות הללו, עדיין ניתן למצוא בצריכה הפרטית, הארגונית והתעשייתית שימוש במוצרים אשר מכילים גזי חממה ותורמים נדבך נוסף לאפקט החממה ולפגיעה הלאומית והבינלאומית באיכות חיינו.

 

נועה שיין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב