דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבקש הלוואה מהבנק 

מאת    [ 07/06/2014 ]

מילים במאמר: 463   [ נצפה 1823 פעמים ]

מערכת היחסים עם הבנקים בישראל היא מערכת סבוכה ולפעמים לא מובנת לשני הצדדים.

אנו אזרחי מדינת ישראל רגילים בקשרים שלנו להניע דברים, להניע מערכות, ליהנות מקשרים כאלה ואחרים ועדיין למרות 66 שנים שאנו נמצאים מאז קום המדינה, 66 שנה אשר ההתפתחות הטכנולוגית עברה מקצה לקצה וגם מערכות יחסים השתנו ברמות גבוהות ביותר כאשר  פעם היינו חברים מהצבא, מהמילואים, לא היה קיים בצע הכסף, לא הייתה הקנאות, המרדף המטורף אחרי ההישגים ובכלל החיים היו הרבה יותר פשוטים  לעומת היום שהכול מתורגם להישגיות, לכסף, לכוח, ההשתנות היא רבה לאין שעור.

מדוע אני מעלה את הפתיח הזה!

כ יועץ עסקי אותו דבר היה ניתן לפגוש במערכת הבנקאית, כפי שציינתי המערכת הייתה בין הפקיד למנהל והלקוח, הבנק עבד בצורה שונה, ולא לאט עת התקדמה המערכת הטכנולוגית והבנקים הפכו להיות מעורבים כמעט ב-100% של המגזר העסקי בישראל, הדברים השתנו, יותר מזה מקצת מהרגולציות המוכרות לנו מארצות העולם יושמו במערכות הבנקאיות בישראל וכול נושא ההיכרות, ה"סמוך" עברה אל ליבו ומוחו של המחשב המרכזי של הבנק אשר פקידיו ומנהליו מחויבים לתת חוות דעת אל תוך המחשב בלבד.

כמי שנותן ייעוץ עסקי אני יכול להצהיר כי אזרחי ישראל ובעיקר בעלי העסקים בישראל לא הפנימו את הניהול החדש בבנקים ועדיין נאבקים עם הפקידות בסניפי הבנק מתוך עקרונות אנושיים, הבאת סיבות אישיות, וכול מה שבבנקים בארצות הברית אשר את המדיניות שלהם מנהלת מערכת הבנקים הישראלים כבר לא עומדים לטובת הלקוחות הישראליים אשר קשה להם להפנים התנהלות שונה ואחרת שהם מכירים. יותר מזה, אני נתקל עם בעלי עסקים שרוצים להישאר ולהידבק לסניף מסוים בגל פיגורה כזאת או אחרת ואת סטירת הלחי הם חוטפים כאשר אותו פקיד או מנהל בנק פשוט מתקדם קדימה בסולם הדרגות של הבנק.

כ יועץ עסקי ניתן לקבוע כיחיינו העסקיים תלויים בבנק, יש להבין ש ככול שנשכיל להתמודד מול הבנק בכלים שלובים, הווה אומר להיות מאוזנים כלפיו בבקשות האשראי שלנו, להבין כי הבנק לא נותן כסף על סתם, הבנק רוצה למכור כסף במינימום סיכון ולכן המשא ומתן עם הבנק חייב להיות במסגרת של תן וקח ולא רק לקבל. בנק יודע לתמחר את הכסף שהוא מעניק או מוכר ללקוחות שלו, בנק מוכר את הכסף שלו בהתאם לביטחונות שהוא מקבל מהלקוח או מתוך חוסר בטחונות שהוא מקבל, בטחונות לא חייבות להיות בטחונות כספיות וכול מי שמאמין בגישה כי הוא ישים בבנק בטחון כספי ואז הבנק יעמיד לרשותו כסף החורג מסכום הביטחון, טועה,

שעבודים, שיעבוד רשימת חייבים, נכסים, שיעבוד שוטף, שיעבוד שוטף, מימון חשבוניות ללקוחות הם גם חלק בבחינת בטוחות לבנק אשר יהיה מוכן לממן. למה לא? הרי הוא גם מרוויח כסף מכך וגם הביטחון העומד לרשותו חזק.

התנהלות עם בנקים היא מערכה בפני עצמה בעלי עסקים או אלה הצורכים כסף מהבנק לא יכולים לנהל אותה ואילו בגלל כי הם מסתכלים על הארוגה שלהם מבלי יכולת לראות את התמונה הכוללת אשר גם ממנה אפשר יהיה להוציא מהבנק תוצרת ראויה לעסק. 

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב