דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע את חייבת להיפטר מהמשקל העודף שלך, לפני שאת נכנסת להיריון 

מאת    [ 07/06/2014 ]

מילים במאמר: 556   [ נצפה 1706 פעמים ]

מציקים לך לרדת במשקל לפני שאת נכנסת להיריון נוסף, את מרגישה שיש בזה משהו נכון אבל דוחה את ההמלצות ל"זמן אחר". ד"ר אסנת רזיאל מסבירה לך מדוע אין כזה זמן בעצם וכמה חשוב שתורידי במשקל העודף שלך לפני שאת נכנסת להיריון.

ד"ר אסנת רזיאל

השמנת יתר והיריון הן אינם שילוב מוצלח לבריאותה של היולדת, ולאופן בו היא עוברת את תהליך ההיריון אבל לא רק. להשמנת יתר קיצונית יש גם השלכה ישירה על פוריות האישה מכיוון שהיא מהווה את אחד הגומרים להפרעות בביוץ וכתוצאה מכך לאי פריון.

שיעור גבוה של מומים מולדים והפלות טבעיות בתחילת ההיריון, סוכרת היריון, יתר לחץ דם ואף סיכוי מוגבר לרעלת היריון, כל אלו הן רק חלק מן הסכנות וההפרעות שאת כאישה עלולה ללקות בהן בשל משקל עודף.

אם מסת ה BMI  שלך היא בין 30-34, המאמר הזה מיועד לך. אם ילדים וחלום ההיריון תופס חלק מרכזי בחייך, כדאי בעצם להקשיב, ולבצע שינוי דרמטי אשר יוביל להיריון קל יותר, בטוח יותר ובעיקר, יקל עליך על הכניסה להיריון עצמו.

בעיות אי פוריות של נשים בעידן הנוכחי עולות בעקומה חדה. אם בעבר נשים רבות חשו כי עניין הגיל הוא הרף העליון בנושא הפוריות הרי שכיום גם נשים צעירות הרבה יותר, בגיל פריון מובהק, ולא לאחר גיל 40 מתקשות להיכנס להיריון ואף לשמור עליו במידה והצליחו.

החברה הישראלית, בה היריון וילודה קיימים בשיעורים גבוהים בהשוואה למדינות המערב, מייצרת גם היא לחץ משלה על נשים, שאינו תורם הרבה לשיפור המצב. נדמה כי נשים רבות בישראל מוצאות את עצמן "נמדדות" ביכולת שלהן ללדת ילדים וכי רמת הפוריות של האישה הישראלית חורגת לדיון שהוא נרחב הרבה יותר מן התא המשפחתי המצומצם או הנרחב שאת יוצרת לעצמך.

אבל העובדות בנושא השמנת יתר והיריון רק ממשיכות להצטבר, ולהפוך את אתגר הפוריות וההיריון עצמו למסובך וקשה יותר, בעיקר כאשר את סובלת מהשמנת יתר קיצונית.

היריון במצב רפואי של השמנת יתר קיצונית הוא היריון בסיכון גבוה. זוהי עובדה רפואית. כאישה הלוקה בכך את חשופה לא רק לשלל הסיכונים האישים שפורטו כאן לעייל, אלא את מסכנת גם את העובר שלך. הריונות של נשים עם מסת BMI  שאינה תקינה, חשופים יותר לסיבוכים גם עבור העובר: עלייה בשכיחות של לידות מורכבות וקשות הדורשות סיוע מכשירים, עלייה בשכיחות ניתוחים קיסריים, תמותת עוברים תוך רחמית ואף עליה בשכיחות של מקרי מוות.

חומצה פולית, ברזל וויטמין B12  יכולים לסייע לך רק באופן מוגבל מאד כאשר את נמצאת במצב של השמנת יתר קיצונית. הפתרון הנכון הוא להתמודד עם בעיית השמנת היתר שלך, טרם כניסתך להיריון, לפני שהסיכונים בהיריון במשקל עודף הופכים למציאות שאינה ברת שינוי.

כבר הוכח מעל לכל ספק כי ירידה אמיתית במשקל במשך שנה בטרם כניסה להיריון, בשילוב פעילות גופנית משפרות באופן משמעותי את שיעור הפריון הנשי, ומפחיתות את שיעורי הסיבוכים בהיריון הקשורים בהשמנת יתר של האם.

מה הן האפשרויות העומדות בפניך אם כך?

אם הפנמת את הסיכונים המוגברים הכרוכים בהיריון במשקל יתר קיצוני ואת רוצה לבצע שינוי, כדאי לך לשקול את כל האופציות העומדות בפנייך, טרם כניסתך להיריון. ירידה במשקל היא הפתרון הנכון בעיקר אצל נשים הלוקות בהפרעות ביוץ אבל לא רק. שוקלת לעבור ניתוח בריאטרי? אם את מועמדת מתאימה לניתוח, יתכן שדווקא ניתוח בריאטרי, טרם כניסתך להיריון יכול להביא לפתרון אמיתי של ממש בדרך שלך לחלום ההיריון והילדים. הניתוח יכול להביא אותך למצב בו את מבטלת מראש את כל גורמי הסיכון שתוארו כאן לעייל, ונדמה כי ההתייחסות אליו כאל ניתוח שאינו "קוסמטי" אלא מציל חיים, מעולם לא הייתה רלוונטית יותר כמו במקרה זה.

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזיה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה וניתוחי קיצור קיבה. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל: 03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב