דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך לבחירת מנשא ילקוט 

מאת    [ 06/06/2014 ]

מילים במאמר: 1068   [ נצפה 1587 פעמים ]

 

מבחר מנשאי הילקוט בשנים האחרונות רק גדל ובהתאם לכך גם השאלות שלכם ההורים- מה ההבדל בין המותגים השונים? ואיך נדע שבחרנו את המנשא המתאים ביותר עבורינו? במדריך לבחירת מנשא ילקוט נסביר קודם כל מה זה מנשא ילקוט, ולמה חשוב לשים לב כשמשווים מותגים שונים.

מהו מנשא ילקוט?

מנשא ילקוט הוא ורסיה מערבית של מנשאים מסורתיים הבנויים מריבוע בד עם רצועות שנקשרות סביב המותן ומעל הכתפיים של ההורה, כאשר התינוק ממוקם בתוך ריבוע הבד.

במנשא ילקוט, במקום רצועות קשירה, יש רצועות קצרות יותר המתחברות בקליפסים בלי קשירות: במתניים יש חגורה ורחבה ומרופדת ועל הכתפיים רצועות כתפיים מרופדות.

מנשאי ילקוט מגיעים עם עוד פיצ'רים כגון כובע לתמיכת ראש התינוק בעת שינה, או כיס לנשיאת חפצים שמחובר למנשא.

מנשא ילקוט מאפשר לשאת את התינוק גם מקדימה על הבטן וגם מאחור על הגב. רוב המותגים מאפשרים גם נשיאת צד.

הפיצ'ר העיקרי של מנשא ילקוט הוא חגורת המתניים המאפשרת חלוקת משקל ארגונומית נכונה, וגזרת המנשא המאפשרת תנוחה ארגונומית נכונה עבור התינוק.

מנשאים ללא חגורת מתניים אינם מנשאי ילקוט, ולא ניתן להשוותם למנשאי ילקוט משום שחלוקת המשקל שלהם שונה. כנ"ל מנשאים מערביים בהם התינוק אינו נישא בפישוק.

מה ההבדל בין מנשאי ילקוט שונים?

כל מנשאי הילקוט בנויים על עקרון זהה.

ההבדלים נמצאים בפרטים הקטנים: צורת הרצועות, רוחב הרצועות, סוג האבזמים, עומק ורוחב החלק שבו ממוקם התינוק, עובי וסוג הריפוד, סוג הבד ועוד ועוד.

ההבדלים עשויים להיות זניחים או מהותיים- כאן נכנס מרכיב ההתאמה האישית.

על מה צריך להסתכל כאשר משווים מותגים שונים של מנשאי ילקוט?

רצועות הכתפיים

האם הריפוד עבה או דק? רך או קשיח? צר או רחב? מה נוח לכם יותר- כתפיה רחבה ודקה או עבה וצרה? בעלי כתפיים צרות יעדיפו כתפיות צרות ולהפך.

מה אורך הרצועות? לאנשים בעלי מידות קיצוניות- גדולים או קטנים במיוחד- כדאי במיוחד לשים לב לפרט זה. בעלי מידות גדולות מהממוצע זקוקים לרצועה ארוכה יותר עם חלק מרופד ארוך יותר, אך בעלי מידות קטנות מהממוצע זקוקים לרצועה קצרה יותר כדי למנוע סרבול.

האם אפשר להצליב על הגב? נשיאה קדמית עם רצועות מוצלבות על הגב היא לרוב הדרך הנוחה יותר לשאת תינוק מלפנים במנשא ילקוט, אך היא אפשרית רק בחלק מהמותגים. אם אתם מתכוונים לשאת בעיקר מלפנים כדאי לבדוק איך נוח לכם יותר- עם רצועות מוצלבות או מקבילות, ולבחור את המותג בהתאם.

לאיזה כיוון מושכים את הרצועות כדי להדק אותן? כאשר אתם מתכוונים להשתמש במנשא גם לנשיאת גב וגם לנשיאה קדמית יש לשים לב לכיוון אליו מושכים את רצועות הכתפיים לצורך הידוק.
יש מותגים שמגיעים עם אבזמים דו כיווניים שאפשר להדק במשיכה קדימה גם בנשיאה קדמית וגם בנשיאה אחורית. במותגים אחרים האבזמים ניתנים להידוק רק לכיוון אחד, ולכן בנשיאה קדמית/אחורית (תלוי במותג) יש צורך למשוך את הרצועות לאחור כדי להדקן, מה שעשוי להקשות על ההידוק אצל אנשים שלא נוח להם להושיט את הזרועות לאחור.
כדאי לודא שכיוון משיכת האבזמים בתנוחת הנשיאה המועדפת עליכם הוא קדימה. אם אתם רוצים לגוון בתנוחות, אבזמים דו כיווניים הם הבחירה הטובה ביותר.

חגורת מתניים

מה מידות חגורת המתניים? רוחב חגורת המותן משתנה ממותג למותג. יתרונה של חגורה רחבה ביציבות ונוחות, וחסרונה- בתחושת סרבול ואי נוחות. אורך חגורת המותן משמעותי בהתאם להיקף המתנים של הנושא. לבעלי מתניים צרות חשוב לודא שההיקף המינימלי אליו אפשר להדק את החגורה מתאים למידתם.

כיצד אבזם המותן מאובטח? חגורת המתניים נושאת את עיקר המשקל, והיא בעצם החלק שנושא את רוב משקל התינוק. יש חשיבות לאבטחה של אבזם המותן באופן שימנע ממנו להפתח באקראי. יש מותגים המגיעים עם אבזם ביטחון שאי אפשר לפתוח ביד אחת, ואחרים עם אבזם רגיל מאובטח ברצועה המונעת את הפרדות שני צידי החגורה במקרה שהוא נפתח. בכל מקרה הכרחי שהאבזם יהיה תקני, איכותי וחזק.

רצועת חזה

הימצאותה של רצועת חזה (בדומה לזאת שבתרמילי גב מקצועיים) מאפשרת להקל על הלחץ שיוצרות הכתפיות על הגוף, מונעת את המשיכה לאחור של הכתפיים, ואת ההחלקה של הכתפיות מן הכתף. חשוב שהחגורה תהיה מתכווננת ומספיק ארוכה כדי להתאים למשתמשים בטווח רחב של מידות, ושניתן יהיה לשנות את מיקומה בהתאם לגובה הנושא.

כובע  

מה מידות הכובע? כשהפעוט נרדם ורוצים לשמור על הראש שלא יצנח אפשר להרים את הכובע, לחבר אותו מלפנים ולשמור על הראש במקום. ככל שהכובע גדול יותר (ארוך ורחב) הוא יתאים גם לילדים גדולים יותר. איך מחברים את הכובע? את הכובע ניתן לחבר לכתפיות המנשא בשלל צורות. חשוב כי החיבור יהיה חזק (לא יפתח) והסגירה עצמה תתאפשר בקלות, ללא עזרה של אדם נוסף. כדי שהכובע יחזיק היטב את הראש צריכה להיות אפשרות להדק את הכובע ולהתאימו במדויק למידת הראש.  

גב המנשא  

מה מידות הגב? זהו החלק בו ממוקם התינוק ולכן יש להתאים אותו לתינוק ולא להורה. גב רחב וארוך יהיה מצוין לנשיאת תינוקות גדולים ופעוטות, אך פחות שימושי למי שמעונין להשתמש במנשא לתינוק צעיר יחסית. גב צר וקצר יחסית יכול לשאת בנוחות גם תינוק צעיר יחסית, ועדיין לספק תמיכה הולמת גם לפעוט גדול שכבר אינו זקוק למנשא תומך ועוטף כמו תינוק צעיר. מבנה הגב יכול להיות יותר שטוח או יותר קעור. כשמשווים שני מנשאים בעלי אותו אורך גב - המנשא הקעור יותר יכיל טוב יותר (יכסה עד גובה רב יותר) ילדים גדולים. מצד שני - תינוקות קטנים "יטבעו" במנשא הקעור ולא יוכלו להציץ החוצה. במותגים מסוימים יש אפשרות לצמצם את רוחב הגב באזור בו ממוקמות ירכי התינוק על מנת להתאים את רוחב המנשא לרוחב הפישוק של התינוק. כוונון של גב המנשא מהווה יתרון אם רוצים להתחיל להשתמש במנשא בגיל צעיר יחסית.  

אביזרים ותוספות  

תוספת של “תיקים”, פאוצ'ים ומיני כיסים במקומות שונים על גבי המנשא פותרת את הבעייה של היעדר תיק כשהמנשא על הגב. כיס גדול מאפשר לקחת חפצים רכים כמו חיתול להחלפה, כיסים קטנים על החגורה והרצועות מאפשרים לקחת חפצים קטנים כמו מפתחות, טלפון או כסף קטן. חשוב לזכור כי בתוך המנשא יש תינוק ויש להימנע מנשיאת חפצים קשים בכיסים על חלקי מנשא העוטפים את התינוק.  

בד המנשא  

כשמדובר במוצר שנוגע ישירות בתינוק חשוב כי הבדים יהיו נושמים ולא יכילו חומרים רעילים. יש מותגים המשתמשים בבדי כותנה טבעיים ואחרים העשויים מבדים סינתטיים. בד סינטתי יהיה עמיד יותר לאורך זמן אך עשוי להיות נוקשה יותר, בד טבעי ירגיש יותר רך ועוטף.  

גיל התחלת השימוש במנשא  

מנשאי ילקוט ככלל אינם מיועדים לתינוקות רכים. כפי שמפורט במאמר על התחלת השימוש במנשא ילקוט, מדובר במנשאים מובנים יחסית שבנויים לנשיאת תינוקות ופעוטות החל מגיל 4-6 חודשים ואינם מספקים תמיכה נאותה לתינוק רך. עם זאת, חלק מהמותגים מציעים תוספים מאפשרים נשיאת תינוק רך. יש לשים לב שהתוסף אינו עבה ומחמם בחודשי הקיץ וכן שניתן להשתמש בו עד שהתינוק באמת מספיק גדול להנשא ללא תוסף, ואינו מוגבל למשקל/גיל נמוכים מדי.

---


אז איך בוחרים?


מודדים, משווים ומתנסים!


המנשא הנכון- אתר המנשאים הישראלי  



  • מבחר מנשאים לתינוקות מלידה עד גיל 3- כל המנשאים במקום אחד

  • מדידה, הדרכה והתנסות לפני הקנייה

  • מדיניות החזרות והחלפות גמישה, השכרה, יד שניה וטרייד אין


התקשרו עכשיו לקבוע פגישת יעוץ אישית! אורית 052-8468215




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב