דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ציור פורטרטים 

מאת    [ 25/05/2014 ]

מילים במאמר: 437   [ נצפה 4191 פעמים ]

ציור פורטרטים הינה התמחות עתיקה במקצוע עתיק- ציור. ציורי דיוקנאות ברחוב התחילו בתקופת האימפרסיוניסטים. עד התקופה האמורה היו פטרונים מזמינים מאומנים ציורי דיוקן, שלהם ושל משפחותיהם. שנכנס הצילום באמצע המאה ה19, ציור הדיוקנאות תפס מקום אחר מכיון שלא היה צורך בצייר שינציח את הדמות שביקשה את ההנצחה.

בעקבות המהפכה התעשייתית, יכלו אמנים לקחת איתם שפורפרות צבע לצייר בחוץ ולהתרשם מהצבעוניות המשתנה ומעושר הגוונים  שאנחנו מסוגלים לראות ולצייר. באותו זמן החלו לצאת ולפקוד את הרחובות ציירי דיוקנאות, אשר התמחו ברישום דיוקנאות מהיר, אפשר לייחס גם לציירים מזרם זה את הכינוי אימפרסיוניסטים (מתרשמים), כיוון שצייר דיוקנאות ברחוב צריך לרשום במהירות ובמיומנות את רושם תוי פניו של הדמות שיושבת מולו, תוך כדי ויתור על פרטים שוליים, שאינם מוסיפים לתיאות האופי של הדיוקן. דבר נוסף קרה עם התפתחות הצילום; ציירים בכלל וציירי דיוקנאות בפרט החלו להעזר בצילום כדי לשפר את איכויות הציור שלהם. עד היום רוב הציירים הריאליסטים והפיגורטיביים בעולם נעזרים בצילום כדי להקל על תהליך יצירת התמונה, בדיוקנאות בפרט. אמנים חיפשו תמיד שיטות להקל לעצמם את עבודת הפרך שכרוכה בציור; ברנסנס מסופר שלאונרדו הצליח להקרין עם אדי כספית וקרן של אור דמות על בד (התכריכים של ישו), היו אמנים שהשתמשו בהיטל הצל של הדיוקן שרצו לצייר, על מנת להושיב את הקו החיצוני בשלימות. בתקופת הבארוק נכנסה לשימוש המראה השחורה, שבהתבוננות בה אפשר לראות את האובייקט המצוייר בנגודיות חזקה יותר מבמציאות. בגלל זה לציורים רבים מהבארוק, במיוחד לציורי דומם יש אור שמרגיש כמעט לא טבעי, בגלל ההדגשה היתרה של האור וההצללה המחוזקת של הצל. עוד היה מקובל בבארוק להשתמש ב"קאמרה אובסקורה", תיבת עץ חלולה עם מראה קעורה שמקרינה את התמונה הפוך בבסיס המתקן. האמן הידוע ביותר שנעזר במכשיר זה היה יאן ורמיר מהעיר דלפט שבהולנד שחי בין השנים 1632-1675. בשנים אלה עבד בהולנד צייר אחר בשם רמברנדט ואן ריין 1606-1669 שעבד באמסטרדם והצלחתו היתה עצומה ברוב הקריירה שלו, הוא בניגוד לקודמו לא השתמש בכלל בעזרים טכניים כגון "קאמרה אובסקורה" בציור דיוקנאותיו וזאת לא גורע מאיכות הציור שלו-נהפוך הוא! אם נדפדף מאתיים שנה קדימה, הצייר וינסנט ואן גוך שנולד בהולנד וחי בין השנים 1853-1890; וינסנט נחשב לצייר פוסט-אימפרסיוניסט, שצייר במשך תקופה של כעשור כמות בלתי נתפסת של ציורים. וינסנט לא השתמש בצילומים, כאשר ניסה לתפוס את האחדות והחיות שראה בטבע.. ההיפך הוא הרשה לעצמו ביטוי מלא של רגשותיו ביחס לנושא שצייר, את זאת אפשר לראות במיוחד בציורי הדיוקנאות שעשה. ציורים מהירים אלה שנעשו בפעם אחת, מביעים את הצד העמוק  והנסתר של נפש האדם ועל כך המהפכה שעשה ואן גוך; הוא שם את נפש האדם במרכז כנקודת מוצא שממנה צייר את יצירותיו וכך שינה את פני האמנות וההיסטוריה, בכך שהוריד את האמנות לעם הפשוט שלא היה חשוף לעולם הציור לפני כן.

עידו פרנק - צייר - 


052-632-3730



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב