דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה זה עיסוי שוודי הוליסטי, ומהן המטרות שלו? 

מאת    [ 21/05/2014 ]

מילים במאמר: 317   [ נצפה 5038 פעמים ]

עולם הטיפולים במגע בכלל, והעיסויים בפרט, מכיל בתוכו המון סוגים שונים של טיפולים ועיסויים, המגיעים ממקומות שונים בעולם. כל אחת מהטכניקות מתייחסת לאזורים שונים בגוף, ומטפלת באותם אזורים באמצעות שיטות מגע שונות - אינטנסיביות יותר או פחות.
עיסוי שוודי הוליסטי (או: עיסוי שוודי קלאסי), הוא השיטה הבסיסית והנפוצה ביותר כיום, אשר עליו מבוססות שיטות טיפול שונות. מכאן כינויו כ-"קלאסי" (ל-"הוליסטי" נגיע תכף).

מהו עיסוי שוודי?

טכניקת העיסוי השוודי פותחה על-ידי פרופסור משוודיה (אלא מה?) בשם פר הנדרקי לינג, בתחילת המאה ה-19. פרופסור לינג פיתח את השיטה למטרות ריפוי הגוף באמצעות חידוש זרימת הדם והלימפה. שיטת עיסוי זו מתבססת על 6 יסודות וטכניקות מגע: ליטוף עדין, עיסוי עמוק, לחיצות על השרירים בעזרת האגודלים ופרקי כף-היד, רטט מהיר לחימום שרירים ורקמות, חיכוך והקשות קצביות.
בזמן טיפול בעיסוי שוודי, המעסה מטפל ונוגע בכל חלקי גופו של המטופל - מכפות הרגליים, דרך השוקיים והירכיים, הגב והבטן, החזה והכתפיים, עד הצואר והקרקפת. מכאן המילה "הוליסטי", מלשון Whole (מאנגלית: שלם, מלא).

בטיפול בעיסוי שוודי, המטפל משתמש בשמנים, לרוב ריחניים, כגון שמן שקדים ושמן סומסום, אשר להם מיוחסות סגולות שונות והשפעה חיובית על הגוף. בנוסף לאווירה הנעימה והמרגיעה שהם משרים, השימוש בשמנים נועד לחיכוך אפקטיבי ונעים יותר של ידי המטפל עם גופו של מטופל.

מהן מטרות העיסוי?

אין להתבלבל עם שיטות שונות של עיסוי רפואי, כגון עיסוי רקמות עמוק, שיאצו ועוד. העיסוי השוודי כיום משמש בעיקר לשחרור לחצים ומתחים, הירגעות, שחרור והנאה. שיטה זו שמה דגש על ההיבטים הרוחניים והפסיכולוגיים אצל המטופל, ולכן המטפלים דואגים ליצור בקליניקה אווירה נינוחה ונעימה, הכוללת מוזיקה רגועה, ריחות טובים, תאורה מעומעמת וכדומה. כמובן שלאחר הטיפול, המטופל ירגיש רענן יותר, "כמו חדש", אך זה בעיקר בגלל שחרור הלחצים והרגיעה, ולא רק בגלל העיסוי עצמו, אשר כבודו במקומו מונח והוא כמובן תורם רבות להרגשה הטובה שאחרי.

מסיבות אלו, עיסוי שוודי הוליסטי הוא לא הטיפול האולטימטיבי לפתרון בעיות של כאבי גב או שרירים תפוסים, אלא הוא מתאים יותר אחרי שבוע לחוץ בעבודה, חופשת בטן-גב רגועה או ערב רומנטי זוגי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב