דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון אישי לנשים חד הוריות- תהליך המאפשר יציאה מהלחץ,צמיחה ופריצת דרך. 

מאת    [ 12/03/2008 ]

מילים במאמר: 505   [ נצפה 3433 פעמים ]

אימון אישי לנשים חד הוריות- תהליך המאפשר יציאה מהלחץ,צמיחה ופריצת דרך.

ככול אימון אישי גם אימון לנשים חד הוריות נועד לאפשר להם לחולל שינוי, על מנת ליצור לעצמן מציאות טובה יותר באחד או יותר ממרכיבי מעגל החיים שלהם. חד הוריות, בין אם זהו מצב שנוצר מבחירה ובין זהו מצב שנכפה על ידי נסיבות בלתי תלויות באשה,(כגון התאלמנות), מחייבת התארגנות מחדש בתחומים רבים של החיים: הורות, שאלת הזוגיות החדשה, תקציב, שעות הפנאי, חיי החברה, הקרירה, מגורים ועוד. המתאמנת מעוניינת להגיע ממצב קיים- מצוי לסדר חדש ולאיזון מתאים יותר בחייה. לדוגמא, כיצד לאזן בין צרכי ההורות לילד מתבגר, שדורש התייחסות וזמן לבין צרכיה בחיפוש אחר זוגיות חדשה המתאימה לרצונותיה. האימון מאפשר התבוננות מעמיקה של המתאמנת ב-2 הזירות שבהן היא מעוניינת לפעול ולשנות, בחינת ערכיה כאם וכבת זוג, איתור החוזקות וזיהוי הקשיים והחסמים, הגדרת המטרות לכול תחום וסדרי העדיפויות, גיבוש הפעולות המקדמות ותחילת הביצוע בפועל.
אימון אישי לאם חד הורית יסייע להפחית לחצים שלפעמים נתפסים על ידה כבלתי אפשריים ומובילים לתחושת חוסר אונים, ייאוש והימנעות ממעשה. הליווי הצמוד של המאמן כשותף לתהליך וכשומר הסף, דוחף לחשיבה ולעשייה שמסייעים לה להיחלץ מהתקיעות ולהתחיל לזוז. צריך להתחיל בצעד אחד כדי להתחיל לנוע מנקודה א' לנקודה ב' , לאימון תפקיד חשוב בהתנעת תהליך השינוי.


אימון לנשים חד הוריות- אמהות למתבגרים.


האימון מאפשר לאם החד הורית ליצור את האיזון הרצוי, שיש בו גם הצבת דרישות וגבולות ברורים וגם נתינה והתייחסות לצרכיה ולצרכי הילדים הנוספים ורצונותיהם. האימון עוזר לאם, לאחוז שוב את המושכות בבית- להנהיג את המשפחה. האימון הופך אותה ממושפעת, נלחצת וחסרת אונים, למשפיעה, יוזמת ומעצבת את המציאות המשפחתית, תוך שמירת ההיררכיה החיונית לתפקוד מוצלח של התא המשפחתי.
עליה להציב מטרות ויעדים, ללמוד היטב את נתוני "השטח", להחליט במה מתמקדים (ריכוז מאמצים, סדרי עדיפויות), לשקול היטב את האלטרנטיבות השונות להשגת היעדים, לבחור לכול משימה את החלופה המתאימה, לדבוק במשימה,להיות נחושה, לתת דוגמא אישית, לגלות רגישות לצרכים של כול אחד מבני המשפחה, אך לא לוותר על המטרות המשותפות ו"גאוות היחידה המשפחתית", לגלות גמישות כשהמצב מחייב זאת, מבלי לאבד את הכיוון הכללי של המצפן הערכי שקבעה לעצמה כמנהיגת המשפחה ואת צווי המצפון והרגש הביולוגי של האינסטינקט האימהי שלה. המאמן מסייע לה להבחין במורכבות
המתבגר, בהבנת עולמו, בהתמקדות בדברים החשובים והמהותיים במקום כ"כיבוי שרפות" שאינו משנה את המצב המהותי, בבניית אפיקי תקשורת למתבגר, מנגנוני התייחסות מאוזנים- פחות "אוטומטיים" ויותר מתוכננים.






נושאי אימון למתבגרים בכלל ובמשפחות חד הוריות בפרט

סוגיות משמעותיות שמעסיקות את המתבגר/ת הן: התפתחותו הגופנית, בשלותו המנטאלית מול זו האינטלקטואלית, ההתפתחות והזהות המינית, הדחף לזהות עצמית מנותקת מהוריו, ההתפתחות החברתית, האהבות הראשונות, הקשר עם האב ובני משפחתו, הקשר עם בני הזוג של האם או האב במקרה של זוגיות חדשה אצל ההורים ועוד. כול אלה באים לידי ביטוי במצב הרוח, סגנון הדיבור, הלימודים, הנכונות להקשיב, הצורך ל"מרוד", מאבקי כוח, מריבות וכו'.

במקרה של משפחות חד הוריות, חשוב שהלחצים המופעלים על האם מתוך העומס המוטל עליה כחד הורית והלחצים של המתבגר כמתבגר שלעיתים מתעצמים מאוד בלא נוכחות אב בסביבה הקרובה, יאוזנו.
מניסיוני, אימון למתבגר יכול לסייע, להבנה טובה יותר של המתבגר את האם החד הורית, רתימתו באופן מוגבל למטלות הבית ולאחריות לאחיו. הדבר מאפשר לאם טיפול גם בצרכיה האישיים ויציאה ממעגל של עימות אינסופי עם המתבגר.
הכותב משה גליקסמן, מנהל מחלקת חינוך ומאמן אישי למנהיגות, להורות, למתבגרים, ללימודים ולקרירה. בוגר קורס האימון למנהיגות ומצוינות של בר-אילן. סוציולוג, M.A בחינוך, בוגר התכנית הדו-שנתית להנחיית קבוצות של אוניברסיטת ת"א. בעבר, מפקד גדוד , מפקד המכון להכשרת מפקדים בבית הספר לפיתוח מנהיגות של צה"ל, הקים וניהל את תיכון "אנקורי" ברעננה. חבר לשכת המאמנים הישראלית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב