דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי צריך אתר אינטרנט? 

מאת    [ 11/05/2014 ]

מילים במאמר: 780   [ נצפה 2677 פעמים ]

 

לא פעם אני נתקל בבתי עסק ובעלי מקצועות חופשיים שאין להם אתר אינטרנט או שיש להם איזה אתר שבנו להם לפני כמה שנים והם אפילו לא יודעים איך לגשת אליו או לעדכן אותו.

אתר כזה חברים יכול להסב יותר נזק מאשר להועיל.

היום כאשר בכל בית אב יש לפחות מחשב אחד ולכל אחד מבני המשפחה יש מכשיר סמארטפון שהולך איתו לכל מקום אנחנו צריכים להיות שם וכשאני אומר אנחנו אני מתכוון לכל בעל עסק קטן כגדול, לכל בעל מקצוע כזה או אחר ולכל עצמאי באשר הוא.

אבל יותר מזה אני אומר שכל אדם בכלל צריך אתר אינטרנט כדי לקדם את עצמו ולייצר עבורו כרטיס ביקור מכובד ואני גם מאמין שזה מתחיל לקרות כבר עכשיו ובעוד כמה שנים לכל אחד יהיה אתר משלו עם מידע בעיקר מקצועי לגביו שישמש כמאין כרטיס ביקור.

אז למה למעשה כל עסק חייב כרטיס ביקור? מדוע כל עסק וכל בעל מקצוע חופשי חייב נוכחות באינטרנט? התשובה היא די פשוטה למען האמת, אם אתם לא שם אתם פשוט לא קיימים.

מתי בפעם האחרונה פתחתם דפי זהב כדי לחפש בעל מקצוע? מתי בפעם האחרונה פתחתם אנציקלופדיה כדי לחפש ערך מסוים? התשובה היא שדי מזמן ויתרתם על התענוג של הדפדוף בדפי זהב ויותר סביר שתכנסו לגוגל אם דרך המחשב או דרך הסמארטפון ותקלידו את בקשתכם ובשניות בודדות תקבלו את כל התוצאות האפשריות של בעלי מקצוע או עסקים שבהם אתם מתעניינים באיזור מגורכם.

סקר שנערך לאחרונה מראה שיותר מחמישים אחוז מהחיפושים והגלישה באינטרנט בכלל מתבצעת דרך הסמארטפון שכן אנחנו לא תמיד ליד המחשב אבל הסמארטפון תמיד איתנו, מה שאומר שהיום אתר האינטרנט בלבד מספק רק פיתרון חלקי ולכן אנחנו חייבים התאמה מלאה של אתר האינטרנט למכשיר הנייד שאם לא כן אנו נאבד לקוחות. ההתאמה הזו תאפשר לקרוא על המסך הקטן של המכשיר הנייד בבירור וכמוכן תבצע קישור אוטומטי לתוכנת ווייז שתוביל את הלקוח הפוטציאלי מהמיקום הנוכחי שלו ישירות לבית העסק.

סיפור אישי קצר משלי אולי ימחיש טוב יותר את הצורך באתר טוב ואיכותי לכל בעל עסק או בעל מקצוע חופשי. בחיפושי אחר עורך דין טוב לפני כמה שנים קיבלתי המלצה על אחד שנאמר לי שהוא הטוב בתחומו. בלי לחשוב פעמיים הקשתי את שמו בגוגל וקיבלתי איזה דף בתוצאות החיפוש ועליו מספר טלפון של אותו עו"ד ולידו קישורים לכל מיני אתרים של עורכי דין אחרים וכאשר נכנסתי וקראתי אודותם מאוד התרשמתי ובכל זאת לא התפתתי כל כך מהר שכן קיבלתי המלצה על אותו עורך דין ספציפי והתקשרתי לטלפון בזק שהיה רשום שם והגעתי למשרד אחר שבו לא הבינו על מה אני מדבר בכל אופן התברר שאותו עו"ד החליף מספר טלפון אך לא טרח לעדכן את זה באותו דף אינדקס באינטרנט ותנחשו מה קרה, פשוט נכנסתי לשני אתרים נוספים שמאוד התרשמתי מהם ובחרתי את הנחמד יותר וזה שהרשים אותי יותר. ויתכן ואותו עורך דין היה באמת טוב אבל באותו רגע הוא הפסיד לקוח.

אז הבנו את החשיבות של אתר אינטרנט עבור העסק שלנו. אז מה עושים וכיצד מתחילים לבנות אתר כזה?

אנו נחשפים כל יום להצעות כאלו ואחרות לבניית אתר אינטרנט במחיר מצחיק, כאלו שמלמדות אותנו כיצד לבנות אתר בעלויות זניחות וזה אולי באמת נחמד לראות את האתר שלכם באויר אבל השאלה אם יש לכם את הזמן ללמוד לבנות אתר, ואם יש לכם את הזמן אז האם יש לכם מספיק ידע והבנה על מנת לבנות אתר נכון, ובכלל רצוי וכדאי לשאול את עצמנו כמה שאלות: על איזו פלטפורמה האתר נבנה? כיצד הוא נתפס ע"י גוגל? איך ומי מעדכן אותו? והשאלה הגדולה מכולן איך אני נתפס בזכות האתר האם הוא מחמיא ומפרגן לי או שמא גורם לי נזק תדמיתי? עם מי אני מדבר ועושה שינויים? מי מייעץ לי וממליץ לי איך ומה כדאי שיהיה באתר ואיך הופכים את האתר לכזה שגם יהיה שימושי ויביא לי יותר לקוחות? ועוד הרבה שאלות שלפעמים אתם פשוט לא יודעים לשאול ואף אחד לא טורח להסביר לכם.

בקיצור ולעיניין כשאנו מחליטים להקים אתר אינטרנט כדאי לבדוק מה מציעים לנו, האם מתבצעת התאמה של האתר למכשיר הסמארטפון, כיצד הם עוזרים לנו לייצר אתר שמביא יותר לקוחות, כיצד לאפיין אתר שיתאים לסוג העסק שלנו, איזה עיצוב הם ממליצים לנו לעשות. ואל תתפתו להצעות זולות של עשה זאת בעצמך כי הן בסוף היקרות מכולן ולא פעם גורמות ליותר נזק מתועלת.

אז לפני שאתם ניגשים להקים אתר עבור העסק שלכם: בידקו היטב מי הן החברות שעובדות בשוק ואני מדגיש חברות כדי שבטעות לא תשלמו כסף מיותר גם אם זה לא הרבה למישהו שהוא אולי מאוד נחמד אבל לא יספק לכם את הסחורה שאתם צריכים לקבל וזו שמותאמת למידות שלכם ומחר כשתהיה לכם איזו בעיה ומשהו לא יעבוד כמו שצריך באתר אתם לא תצליחו להשיג אותו.

תשאלו את השאלות הנכונות ותעשו עבודת מחקר טובה כדי לדעת שאתם יוצאים לדרך עם הטובים ביותר בתחום או לפחות המתחרים הגדולים שלהם. 

ב ה צ ל ח ה ! ! !

שי חסון - יועץ ומאמן עסקי  050-8642409 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב