דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייעוץ עסקי לחברות חקלאות חקלאים ומשקים 

מאת    [ 08/05/2014 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 1924 פעמים ]

תחום הגידולים החקלאיים והייצוא לארצות העולם עבר טלטלה אדירה בשנים האחרונות עת קרסה חברת "אגרסקו" אשר הייתה החברה הממשלתית המובילה בתחום ייצוא פירות וירקות לעולם. הקריסה של אגרסקו מעבר לנזק הכספי שנגרם לחקלאים רבים הביאה למהפך בתחום ייצוא גידולי השדה והפרדס.

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי אני יכול להבין מה גורם לכול המערכת הבנקאית נפילה של "מטאור" כזה, (לא נזכיר כאן את הנסיבות לקריסה אבל אני בטוח כי "ניהול" ו"התנהלות" הייתה הבעיה העיקרית שהביאה לנפילתה של המובילה בתחום הייצוא החקלאי ממדינת ישראל) ולא בכדי היום בדרגות הסיכונים של נותני האשראי בישראל תחום הייצוא החקלאי הפך לתחום עם סיכון גבוהה עבור המערכת.

למעשה אם מנתחים את השוק לאחר קריסתה של אגרסקו מוציאים חברות ייצוא רבות אשר התפתחו כתוצאה מהקריסה וזאת מתוך חובה להמשיך ולייצא מוצרים חקלאיים לעולם.

גם כאן גדלו לפתע חברות שפעלו בתחום והיו לזנבות ל"אגרסקו" אבל בד בבד הוקמו עוד חברות ייצוא רבות שהיו חייבים למכור את תוצרתם עצמם, או שמגדלים רבים הצטרפו לאותם חברות ייצוא על מנת שירכשו את תוצרתם וישווקו לחו"ל.

כ יועץ עסקי זיהיתי את הבעיה של החברות החדשות שקמו לייצוא מוצרים חקלאים בין אם הם המגדלים של המוצרים ובין אם הם רק מתווכים בין המגדלים ללקוחות בחו"ל, כבר אז הבנתי כי חברות ללא ניסיון עסקי ניהולי נדרש לפעילות עסקית יכול להביא לגידול לא מבוקר של ההכנסות ולאיבוד הניהול והפיקוח בתחום הניהולי והכספי כפי שנדרש מחברות בסדרי גודל כפי שנוצרו. למעשה חקלאים אשר היו רגילים למכור את תוצרתם לחברת הייצוא פתאום מוצאים את עצמם עם, התעסקות עם לקוחות, שיווק, מימון, רכש, התמודדות מול מחירי שוק קשים, ובעיות כאלה ואחרות בתחום הניהול והשיווק.

אנו יודעים כי עסק או חברה קטנה כגדולה בראש ובראשונה חייבים שיהיה להם תשתית מסודרת, מאורגנת, מבוקרת, עם בסיס ניהולי, אסטרטגיה, וכמובן התנהלות נכונה מול הרבה מאד גורמים, חקלאי אשאר התמחותו בגידול זה בדיוק כמו בעל מפעל המייצר ועוסק במו"פ. הקטע הניהולי, השיווקי, ובניית תשתית העסק למחזורים גדולים הם לא מעיקרי התמחותו.

כבר היום אפשר לראות חקלאים רבים אשר החליטו להיות חברות ייצוא או לשווק את תוצרתם לבד, או להסתמך על מתווכים הפועלים בארץ ובחו"ל עומדים או נמצאים בפני קריסה ועומדים בפתח על מנת ש"מישהו" ייקח את השטח, הגידולים, השיווק, הייצוא וישלם להם עבור השטח, מכסת המים וכ"ד.   

כ יועץ אסטרטגי אני יכול רק להמליץ לכול אותם חברות כי ייעוץ וליווי עסקי הוא מחובתם לרכוש, ייעוץ עסקי מתמחה בתחום הניהול לא צריך להיות חקלאי או בן חקלאי, הוא חייב להיות יועץ ומלווה עם ניסיון בתחום הניהול, הבנקים, האשראיים, הביטוחים, ניהול סיכונים, ועוד

הכותב הוא יועץ ומלווה עסקי גם לחברות חקלאיות גדולות במשק הישראלי 

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב