דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יהלומים ככלי השקעה 

מאת    [ 04/05/2014 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 2232 פעמים ]

 

הסלוגן המפורסם – יהלומים לנצח! – הוא לא סתם סיסמא, יהלום לא מתבלה, לא נרקב בארון ואז נזרק לזבל, יהלום הוא לנצח, הוא עובר מדור לדור או נמכר לאחר ותמיד יישאר.

יהלום הוא נכס נגיש, זמין, קל להעברה וההיסטוריה מוכיחה גם כשומר ערך. יהלומים הצילו יהודים בשואה כיוון שהיו קטנים, קלים להעברה ורבי ערך. המשברים הגלובליים הכלכליים שפקדו אותנו בשנים האחרונות, הנפילות בשוק ההון, התרסקויות הבנקים והירידה החדה במחירי הנדל"ן, גרמו לאנשים לאבד את אמונם באפיקי השקעה אלו. לעומת זאת היהלום צלח בהצלחה משברים אלו. מי שהשקיע ביהלומים לפני שנים כיום הרוויח עליהם.

בזמנים של משבר בשוק ההון אנשים נוטים להשקיע בסחורות, מתכות למיניהן, נפט וגם יהלומים. כיום אנשים קונים יהלומים לצורך השקעה בלבד זו התנהגות שהולכת וגדלה במיוחד במדינות המזרח הרחוק כגון סין והודו.

התנודות במחירי היהלומים נמוכה וכן גם התשואה, אבל היהלום שומר על ערכו וההיסטוריה מראה שמחירי היהלומים עלו עם השנים וצפויים לעלות בעתיד כיוון שהמקורות מדלדלים ומאידך הביקוש, בעיקר במזרח הרחוק, גדל.

השקעה ביהלומים היא קצת יותר מסובכת מהשקעה בזהב, אמנם יש מחירון שעליו כל הענף מתבסס, אבל מדובר במגוון רחב של איכותיות ודרגות של יהלומים, והמחיר שונה. הביקוש ליהלומים בתקופה מסוימת יכול להתרכז ביהלומים עם מאפיינים מסוימים ולא לכל היהלומים. כמו כן, הביקוש שונה ממדינה למדינה, יתכן שבסין יהיה ביקוש ליהלומים לבנים 1.00 קרט עם דרוג גבוה ובאירופה הביקוש יהיה לאבנים קטנות יותר עם איכות פחות גבוהה. לכן לפני שתתחיל להשקיע בהם עליך להיוועץ עם יהלומן בעל ניסיון.

כאשר משקיעים ביהלומים רצוי לרכוש מהמקור. ככה אתה מבטיח לעצמך שרכשת את היהלום במחיר הנמוך ביותר, ובעתיד כשתבוא למכור לא תתקל בקשיים ותוכל להחזיר את כספך ואף להרוויח. לדוגמא, אם תקנה במחיר של חנות, אתה קונה במחיר מחירון (אולי כמה אחוזים פחות), וכשתרצה למכור החנות לא תקנה ממך באותו מחיר שמכרה אלא הרבה פחות. במקרה הזה אתה נתקע עם היהלום או מפסיד.

כשאתה הולך ליצרן יהלומים ברוב המקרים תרכוש יהלום במחיר נמוך יותר מבחנות. אבל השאלה היא כמה נמוך?... במקרה הזה אתה מגדיל את הסיכויים לשמירת הכסף שהשקעת, אבל לא מספיק לקנות מיצרן, חשוב גם לדעת שעשית עסקה טובה ואתה רוכש יהלום במחיר שמתקרב למחיר הכי נמוך שאפשר. בשביל לדעת זאת צריך להכין שעורי בית. אני לא אומר שצריך לעבור קורס, אלא מספיק להכיר את התכונות הבסיסיות שמשפיעות על מחיר היהלום, כך לפחות יהיה לך מושג מה אתה קונה. בנוסף, אם אין לך מכרים בענף וזו פעם ראשונה שלך, חשוב לקבל רושם טוב מהאנשים מולך,  האם יש להם סבלנות... האם הם מסבירים לך על היהלום... האם הם עונים על שאלותיך...

חשוב לזכור! יש מחירים נמוכים, אבל אין מתנות חינם! אז שלא יעבדו עליכם

סך הכל, איך שהדברים נראים ולאן שהשוק הולך, יהלומים הם השקעה מוחשית עם תשואה נמוכה, אבל שומרים על ערכם, ולאורך זמן עולים.

 

www.diamondhouse.co.il   בדיאמונד האוס מציעים טבעות אירוסין, תכשיטי יהלום ויהלומים במחירים אטרקטיביים במיוחד אנחנו ממוקמים בבניין מכבי בבורסת היהלומים, רחוב ז'בוטינסקי 1 רמת גן טל: 03-9106555  אימייל: irmi@diamondhouseil.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב