שוק הדלק סבל מטלטלה של ממש בשנים האחרונות, אך השיח הציבורי התמקד בשינויים המבניים בענף הרכב כגון שינוי שיטת חישוב שווי השימוש, שיטות ליסינג חדשות ועוד.
אין לשכוח כי בנוסף להוצאה החודשית על רכב, בין אם בליסינג ובין אם בקניה, ההוצאה החודשית על דלק הכפילה את עצמה בשנים האחרונות ויכולה להגיע לאלפי שקלים(?) למשפחה.
פרמטרים מרכזיים לבחירת רכב כבר אינם רלוונטים עוד ואנשים מחפשים קודם כל את הרכב החסכוני ביותר. ואכן, יבואני הרכב מנסים לענות על דרישת הצרכנים לצמצום בהוצאה על דלק, ומגדילים את מגוון הפתרונות לרכבים ירוקים – חסכניים בדלק. רכבים חדשים מציעים מספר פתרונות לצמצום צריכת הדלק:
א. רכבים עם מנועיים חסכוניים- מעבר לטכנלוגיית TSI אשר למעשה מייצרת מנוע קטן יחסית עם הספקים ששווים ואף עולים על ההספקים שלהמנועים ה"קלאסיים". כך לדוגמה מנוע 1200 TSI ,גם זריז וחזק יותר מ-1600 רגיל וגם חסכוני בכמעט 50% . ניתן בהחלט לראות שלאור כך מכירת רכבים אלו גדלה וגם הביקוש לרכבי יד שנייה עבר מרכבים עם מנוע 1,600 סמ"ק לרכבים אלו.
ב. רכבים היבריידים- משלבים שימוש בחשמל ודלק לתפעול הרכב ובכך מצמצמים את צריכת הדלק. ישנם כרגע שני מותגים גדולים שמובילים את הסגמנט. יתרון נוסף ברכישת רכב היברידי הוא ההנחה בסך 550 ש"ח בשווי השימוש שקיימת היום לרכבים היברידיים . ערים מסויימות אף הגדילו ועשו, והעניקו חניה חינם בשטח העיר לבעלי רכבים היברידיים במטרה להוריד את זיהום האויר.
ג. רכבי דיזל- תופעה, לא בהכרח טובה, שניתן לראות כל רחבי הארץ, היא מעבר לרכבי דיזל . מנועי הדיזל ידועים בכך שהם חסכוניים משמעותית בצריכת הדלק שלהם. . במיוחד בהתחשב בכך שמחירי הסולר והבנזין, לאחר ההנחות הנפוצות בענף, הם פחות או יותר אותו דבר.
ד. רכבים חדשים - גם רכבים שנחשבו יחסית חסכוניים בעבר , מתבלים עם השנים והופכים ל"שתיינים" גדולים יותר של דלק. מעבר לרכב חדש אמנם כרוכה, בעלות נוספת, אבל מובילה לחיסכון משמעותי בצריכת הדלק. מנוע חדיש ובריא מוביל בסופו של דבר לחיסכון בהוצאה על דלק.
ה. רכבים ידניים קטנים- רכבים בעלי גיר ידני נחשבים חסכוניים יותר בעיקר כשמדובר על רכבים בעלי נפח מנוע קטן. מי היה מעלה על דעתו לפני מספר שנים לקנות רכב ידני ? בהחלט ניתן לומר שהעליה בסגמנט זה של כלי רכב קשורה ישירות לעליית מחירי הדלק בשנים האחרונות.
עסקים רבים גילו כי שדרוג הרכבים יכול להוביל לחיסכון משמעותי בטווח הארוך והם מחליפים את צי הרכבים שלהם לצי רכבים חסכוניים בדלק . חברות בעלות צי של עשרות ומאות כלי רכב לרוב יעשו זאת על פי רוב, בעסקת ליסינג תפעולי ואילו עסקים קטנים ובינוניים (עד 10 כלי רכב) יעדיפו לפנות לליסינג המימוני, שיחסוך להם גם בתשלומי המס, מכיוון שעסקאות אלה הנן הוצאת מוכרת לצרכי מס.
קבוצת ליסקאר היא אחת מחברות הליסינג והמימון המובילות בישראל, החברה נוסדה בשנת 1992 ומעסיקה כ- 100 עובדים בפריסה ארצית. הקבוצה מתאפיינת, ביציבות, מוניטין ואיתנות פיננסית לאורך כל תקופת פעילותה ונמצאת בתנופה מתמדת, צמיחה ומגמת התרחבות.