דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רשלנות רפואית במסגרת טיפול שיניים 

מאת    [ 22/04/2014 ]

מילים במאמר: 512   [ נצפה 3027 פעמים ]

הגברת המודעות למקרים של רשלנות רפואית שיניים עשויה לעזור לנפגעים רבים. במאמר הבא נסביר מהן הנסיבות לרשלנות כזו וכיצד מתמודדים איתה בליווי עורך דין מקצועי המכיר את התחום.

1. רשלנות רפואית – זה קורה גם בטיפולי שיניים

טיפולי שיניים המבוצעים בצורה רשלנית או לא אחראית יכולים להביא לנזקים בלתי הפיכים. למרות העובדה שישנו מגוון גדול של טיפולי שיניים רגישים, במקרים רבים דווקא הטיפולים הבסיסיים הם אלו המובילים לפגיעות קשות. בניגוד לרשלנות רפואית בהיריון או ברשלנות המלווה טיפולים אחרים, בעת רשלנות רפואית שיניים המטופלים עלולים שלא להרגיש בתוצאה ההרסנית. הסיבות לכך הן חוסר מודעות ולעיתים גם חוסר יכולות לעקוב אחר ההשלכות. בכל מקרה של חשש מפני רשלנות רפואית שיניים יש לפנות אל עורך דין מקצועי המכיר את התחום. עם זאת, היכרות עם הנסיבות בהן רשלנות רפואית שיניים יכולה להתרחש היא חלק חשוב בהתגוננות מפני מקרים כאלה.

2. סוגים של רשלנות רפואית שיניים

את הרשלנות הרפואית הקשורה לטיפולי שיניים ניתן לחלק באופן גס לשלושה סוגים:

א. הפרה של חובת הזהירות – בעת טיפולי שיניים על הרופא לשים לב להיסטוריה הרפואית של המטופל, להכיר היטב את הפעולות אותן הוא עומד לבצע ולעקוב אחר ההתפתחויות לאורך זמן. הפרה של חובת הזהירות באה לידי ביטוי אם כן לא רק בזמן הטיפול עצמו אלא גם לאחר שהוא הסתיים. רשלנות רפואית שיניים הנובעת מתוך הפרה של חובת הזהירות עלולה להחמיר את המצב ולהביא לתוצאות בלתי הפיכות.

ב. נזק – במילים פשוטות ניתן לומר כי רשלנות רפואית שיניים היא כל רשלנות הגורמת למטופל נזק בלתי מחויב המציאות. ביצעתם עקירה או סתימה פשוטה אך אחת השיניים שלכם נשברו? ישנו סיכוי גבוה כי קיימת עילה לתביעת רשלנות רפואית.

ג. אבחון שגוי – רשלנות רפואית היא גם דיאגנוזה לא מקצועית. על מנת להחליט על טיפול צריך הרופא לבצע אבחון נכון. במידה והוא אינו עושה זאת וכתוצאה מכך נגרר המטופל לשורת טיפולים מסוכנים קיימת בספק גבוה רשלנות רפואית.

קשר סיבתי בין הרשלנות לנזק

חשוב לציין כי לצורך הוכחה של רשלנות רפואית בעת טיפולי שיניים יש צורך בקשר סיבתי בין הפרת חובת הזהירות לנזק. במילים אחרות, לא די בנזק לבדו על מנת לזכות בתביעת רשלנות משום שלעיתים מדובר על תוצר נלווה סביר. מצד שני, הרופא חייב להסביר למטופל את כל השלבים של הטיפול ולוודא כי הוא מבין ומסכים לסיכונים. במידה והמטופל מתעקש על טיפול לא מתאים רשאי ואף מחויב במקרים מסוימים הרופא לסרב לכך. אם ברור לרופא שהתוצאות יסבו נזק למטופל, בית המשפט קובע כי עליו להימנע מביצוע הטיפול.

3. מתי כדאי לפנות אל עורך דין במקרה של חשש לרשלנות

קבלת טיפול שיניים איכותי היא חלק מהזכויות הקבועות בחוק. אזרחים רבים חוששים לתבוע בשל רשלנות רפואית שיניים, בעיקר עקב חוסר היכרות עם הנסיבות. עורך דין מקצועי יכול לעזור בקבלת פיצויים לאחר רשלנות רפואית ולוודא כי חובותיו של הרופא הופרו. במסגרת פגישת ייעוץ עם עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית ניתן להעריך את סיכויי התביעה ולפעול בהתאם. בנוסף, פסקי דין תקדימיים אשר התקבלו בישראל ובמקומות אחרים בעולם מוכיחים כי ברוב המקרים בית המשפט עומד לצד האזרחים. לסיכום, במידה ואתם חוששים שנפגעתם מרשלנות רפואית עליכם לפעול מהר ככל האפשר. אין טעם להתמהמה ויש להשתמש בארגז הכלים שמעמיד החוק על מנת להתמודד עם מקרים אלו ואף להגביר את המודעות אליהם.

אלעד שניר, משפטן, כותב בכיר בצוות אתר הפורומים המשפטיים. לייעוץ משפטי ניתן לפנות במייל info@lawforums.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב