דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עצירות, באמת מפריעה לכם לרזות! 

מאת    [ 22/04/2014 ]

מילים במאמר: 585   [ נצפה 2169 פעמים ]

אם אתם סובלים מעצירות, זה בהחלט לא תמיד עניין שנעים לדבר עליו או להתייעץ לגביו, אבל אתם לא לבד. התסכול שלכם משותף לרבים אחרים בעידן התזונה המודרני הקלוקל, אבל כשאתם מתחילים בתהליך של דיאטה, התחושה שלכם שהעצירות מקשה על תהליך ההרזיה אינה בלתי מבוססת. ד"ר אסנת רזיאל מחלקת לכם כמה טיפים שיעזרו לכם לצלוח גם את המכשול הזה בדרך למשקל תקין.

ד"ר אסנת רזיאל

עצירות היא הפרעה במערכת העיכול, שבמסגרתה מתקשה אדם לסלק פסולת צואתית שהצטברה במעיו. חלקנו מתמודדים איתה לאורך שנים רבות, ואצל חלקנו היא מופיעה ונעלמת בתקופות מסויימות. כעשרים אחוז מאיתנו מתמודדים את הבעיה שעיקרה הוא תדירות יציאות נמוכה במיוחד של פחות משלוש פעמים בשבוע.

עצירות נפוצה יותר בגיל מבוגר, והיא מופיעה בצורה תכופה יותר דווקא אצל גברים יותר מאשר נשים.

הסיבות לעצירות רבות, אבל היום כבר ידוע כי חלק גדול מאד שלה קשור לתזונה שיש בה אחוז נמוך ומיעוט של סיבים תזונתיים הגורמים לצואה להפוך ליבשה ולגרום לחסימה. חלק מסיבות העצירות הן פיזיולוגיות אשר דורשות פתרון רפואי מורכב יותר מאשר שינוי תפריט תזונתי, אבל במקרים רבים השינוי והפיתרון לבעיה נמצא לחלוטין בידנו.

כשאתם נמצאים בתהליך של הרזיה, עצירות מפריעה לכם. תחושת המלאות, חוסר הנוחות יכולות לעיתים לתעתע, בעוד אתם באמת מתחילים לרדת במשקל, אתם לא מרגישים כך, ולעיתים די בתחושה הזו בלבד בכדי לתסכל אתכם ולתת לכם את התחושה שמאמץ ההרזיה שלכם לא עולה טוב. לכן, חשוב להיפטר מן העצירות ובעיקר מן הגורמים לה על מנת להמשיך בתהליך ההרזיה ולקצור בו את פירות.

תפריטי המזון המהיר בעולם המודרני, חוסר ההשקעה ותשומת הלב שלנו למה שאנו אוכלים ובעיקר העדפה של מזון מעובד, מהיר וקל הם האשם המרכזי.

נסו למפות את סדר היום שלכם ואת הרגשתכם, יתכן שתמצאו בתוך זמן קצר את הסיבות לעצירות ואת מה שעליכם לנטרל על מנת למצוא פתרון מהיר לבעיה.

אם אתם נמצאים במתח רב, או משתמשים בתרופות חדשות, יתכן בהחלט שעליכם לבדוק חלופות. גופנו מגיב למתח או לחומרים כימים המצויים בתרופות גם על ידי עצירות, נסו לנטרל ולטפל בגורמי המתח בחייכם ולהפחית אותם.

אוכלים לא מסודר?- הגוף מגיב לעיכול המזון בצורה טובה ויעילה יותר בעיקר כשאתם מזינים אותו בשעות קבועות ומסודרות.

מכורים לפחממות לבנות?- זו בדיוק הבעיה. מאפים מעובדים מקמחים לבנים אינם מתעכלים היטב בגופנו, הם אולי טעימים מאד, אבל הגוף מתקשה לפרק אותם. תזונה מאוזנת חייבת להכיל לחמים מלאים עם מגוון רחב של דגנים מלאים, פעמים רבות, וויתור על מאפים "לבנים", והחלפתם במאפים בעלי אחוז תכולה גבוה של דגנים מלאים מספקים פתרון מיידי לבעיית העצירות.

אכלו ירקות, בעיקר ירקות ירוקים- לירקות ירוקים יש השפעה מצויינת על מערכת העיכול שלכם, הם מעשירים את גופכם בברזל ובעיקר מסייעים בתהליכי העיכול. גרגיר הנחלים או הרוקט בשמו העממי ידוע כבעל סגולות מאיצות לעיכול המזון וליציאות סדירות. הוא זמין היום כמעט בכל מרכול והוספתו לתפריט באופן קבוע בעיקר כאשר אתם אוכלים חלבונים כדוגמת בשר בקר היא חיונית לסייע בתהליכי עיכול  הנחשבים קשים לגוף.

הוסיפו לתזונה שלכם חיידקים פרוביוטים. הם נמצאים בעיקר ביוגורטים ושוק מוצרי החלב היום מעשיר גם באופן יזום ביותר חיידקים פרובייטים חלק גדול  ממוצרי החלב. החיידים הטובים האלו עוזרים לכם בעיכול המזון ובפעילות מעיים סדירה.

אכלו פירות יבשים במינון, שזיפים מיובשים למשל טובים לכם לעיכול.

הרבו בשתייה. הגוף שלכם זקוק לה גם לצורך הסדרה של תהליכי העיכול.

 הרבו בפעילות גופנית סדירה, גם לה יש השפעה נהדרת על האצת תהליכי העיכול.

השינוי, הוא בידיים שלכם. לעיתים כל שאתם זקוקים לו הוא לאתר את מה שגורם לכם לבעיות עצירות. זה יכול להיות מאכל בודד מסויים, סוג של התנהגות תזונתית אחת לקויה או מכלול. אך הפתרון לאחר שאתם מאתרים את הבעיה הוא קל ומהיר הרבה יותר ממה שחשבתכם

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזיה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה וניתוחי קיצור קיבה. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל: 03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב