דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדירות האבודות של מצפה רמון 

מאת    [ 20/04/2014 ]

מילים במאמר: 503   [ נצפה 5515 פעמים ]

במצפה רמון קיימת מצוקת דיור.

מחירי הדירות להשכרה קפצו פי 2 בשנים האחרונות וצעירים הגרים ביישוב מתקשים לחדש את החוזים שלהם בדירות השיכון הקטנות של מצפה רמון. כיום ניתן להשיג דירות זולות בגוש דן באותו מחיר של דירה במצפה רמון.

המחירים עלו מכיוון שהמדינה מעודדת השקעות בנדל"ן להשכרה ונותנת פטור ממיסים לשכ"ד של כ 5,000 שח בחודש בעוד שכל אפיקי ההשקעה האחרים משלמים 25% מס הכנסה.

כתושב ויזם המתגורר במצפה רמון וחוקר את ההיסטוריה של בנייני השיכון ביישוב, הופתעתי לגלות  " מחנה צבאי " המונה ארבעה  בניני שיכון מגודרים  הממוקמים בצמוד לטיילת המכתש  ברחוב נחל ערוד 2-4-6-8.

מדובר במבנים שנבנו בשנת 1979 שהם חלק ממתחם גדול של שכונה הנקראת שכונת השיש, אדריכל יסקי ושות, מהנדס שלמה יפת.

ראש המועצה החדש שנבחר בסוף 2013, רוני מרום , הנפגש עם התושבים מדי כמה חודשים סיפר כי הוא מנסה לקבל את המבנים האלו ולאכלס אותם בתושבי המקום.

במבנים מתגוררים מספר קטן של חיילים וחיילות המשרתים בקרבת מצפה רמון.   המבנים זקוקים לשיפוץ פנימי רציני מכיוון שבדירות צבאיות הבלאי גדול מהרגיל. על כך יעידו בנייני השיכון ששמשו בעבר את הצבא וכיום, בגלל מצבם הגרוע,  גם הם מאוכלסים בחלקם ע"י תלמידי ישיבת ההסדר של מצפה רמון.

במבנים הקודמים של הצבא ברחוב נחל ציה 8  60 דירות בבעלות עמידר. מתגוררים תלמידי ישיבה. נאמר לי בעבר כי הם  יעברו בקרוב למבנה קבע ליד הישיבה. בשבועות האחרונים התחילו לשפץ את המבנה. בפוסט בלוח הכל וכל במצפה רמון התברר כי עמידר משפצת חלק מהדירות עבור תלמידי הישיבה. ומה עם יתר הדירות? לצעירים במצפה לא מגיע דירה במחיר סביר?

הדירות האבודות במצפה רמון הן דוגמא  לבעיה נפוצה במדינת ישראל.

לצבא, לעמידר ולמשרד הביטחון קרקעות ומבנים הממוקמים במרכזי ערים. במקום לפנות ולשחרר דירות להשכרה הפך הצבא לרשת  נדל"ן, בדיוק כמו עמידר ומנהל מקרקעי ישראל.  כמו בכל רשת נדל"ן המטרה היא להשיג מחיר מקסימלי על  הקרקע והמבנים .

שורש הבעיה הוא התנערות המדינה מאז שנות השמונים מחובתה לדאוג למגורים לאזרחי המדינה והטלת האחריות על ראשי הערים והיישובים.

הפסקת בניית שיכונים ציבוריים השאירו את ראשי הערים והמועצות בודדים במערכה. עובדה  שחייבה  אותם לעודד יזמים לבניית דירות יוקרה לאוכלוסיות חזקות ובכך לקבל מיסי השבחה וארנונה גבוהים.

דוגמאות  לכך באזור הקריה והמושבה הגרמנית בת"א,  והתוכניות לבניית שכונת רבי קומות בשטח השלישות ברמת גן .

את הרווח מעסקאות נדל"ן עצומות אלו גורפים הייזמים והעיריות. הבעלים של האדמות,  אזרחי ישראל,  לא מקבלים דבר. להיפך הם מקבלים עוד דירות יוקרה שמעלות את מחירי הנדל"ן וגורמות לבעיות תחבורה וחניה.

אם יועברו המבנים הצבאיים של מצפה רמון לבעלות גורם שתפקידו יהיה לדאוג לדירות זולות לצעירים ניתן יהיה להסב  את השטח לטובת מגורים בהשכרה  במחירים הוגנים.

ניתן יהיה להשפיע על מחירי ההשכרה במצפה רמון  ע"י קביעת מחיר הוגן שמתאים ליישוב כל כך מבודד ללא תעסוקה. גם הצבא לא יפגע מכיוון שניתן יהיה לשפץ את המבנים ומעט החיילים והחיילות הלנים בדירות יוכלו לשפר את איכות חייהם ולהנות מחברה צעירה בכפר צעירים.

תמונות כל המבנים במצפה רמון כולל המבנים האבודים  של הצבא ושל עמידר בבלוג של מינימקס מהנדסים בפוסט

צילומי בתי השיכון של מצפה רמון

http://minimax52.blogspot.co.il/2014/04/blog-post.html

מהנדס ראשי במשרד מינימקס מהנדסים העוסק בניהול פרויקטים ותכנון פונקציונלי ואדריכלי של: משרדים ושטחי היי טק, אולמות וקוי ייצור, מעבדות, מחסנים, חדרי מחשב, מוקדי שירות, אולמות תצוגה, מוסכים ומגרשי חניה. המשרד יודע ללוות את לקוחותיו החל משלב הגדרת הצרכים למבנה ועד לסיום כל התהליך בשלב אכלוס השטח החדש.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב