את כל תחום שירותי המחשבים ניתן לחלק היום לשתי קטגוריות עיקריות: שירותי it העוסקים בניהול מערכות מידע ושירותי מחשוב שמטפלים בכל שאר המאפיינים של מערכות מחשוב עסקיות. שירותי תחזוקת מחשבים מקיפים חייבים לכלול טיפול הן ברשתות והן במערכות המחשוב, מכיוון שהמחשוב והרשתות יכולים לעבוד אחד ללא השני ואינטגרציה מלאה ביניהם נדרשת על מנת לספק פלטפורמה טכנולוגית מספקת לפעילות עסקית ענפה בעולם המודרני. אני ממליץ לכם לפנות לחברת מחשבים שיכולה לרכז בידיה את כל השירותים הטכנולוגיים, על מנת לצמצם את עלויות שירותי המחשוב.
בתחום המחשבים
בתחום המחשוב שירותי התחזוקה כוללים ביצוע הגדרות ואפיון מערכת, שדרוג תוכנה וחומרה וטיפול בתקלות טכניות, תחזוקה שוטפת ועדכוני גרסה תקופתיים. בנוסף, שירותים אלו כוללים גם הגדרת עמדות עבודה חדשות. ישנן חברות שמציעות בנוסף גם שירותי השכרת ציוד קצה ושירותי טלפוניה בענן, זאת כחלק מחבילת שירותי התחזוקה שהן מספקות לעסקים.
בתחום השרתים
בתחום השרתים והגיבוי, שירותי התחזוקה צריכים לכלול את בדיקות אבטחת המידע, מעקב אחר ביצוע תקין של הגיבויים ועדכון נפחי האחסון במידת הצורך. מומחים בתחום הגיבוי יהיו גם אחראיים על הגדרה והטמעה של המערכת על גבי מחשבי החברה ועל אפיונה על פי צרכי העסק. מעבר לכך, שירותי התחזוקה יכללו גם את התחזוקה של השרתים על גביהם מתבצע הגיבוי ואת העדכון השוטף של תוכנות גיבוי במידת הצורך.
בתחום רשתות התקשורת
הטיפול ברשתות התקשורת לא נעשה על ידי אנשי המחשוב, אלא על ידי מנהלי רשתות תקשורת שעברו הכשרה מתאימה. במסגרת שירותי תחזוקת מחשבים, רשתות התקשורת המותקנות בחברה יתוחזקו ויעברו בדיקות תקופתיות, על מנת לוודא כי מהירות הגלישה בהן מספקת את צרכי העסק. אפיון המערכת לאחר הטמעתה, ביצוע שינויים ותיקון תקלות טכניות במערכות התקשורת נכללים גם כן בשירותי התחזוקה המקיפים שאני ממליץ לכם לבחור על פני ביזור שירותי המחשבים בין כמה חברות מחשוב שונות.
אמיר רשף - מייסד ומנכ"ל משותף
SOL e-Marketing