דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיאטה בתקופת החגים על פי הגישה ההוליסטית והסינית 

מאת    [ 10/04/2014 ]

מילים במאמר: 462   [ נצפה 2005 פעמים ]

פסח בפתח! החג מושקע, המאכלים מיוחדים, והתפריט השונה משאר השנה. אנו מחכים לחג זה וגם יראים ממנו. האוכל, האירוח האינסופי, המאכלים האסורים, אך מצד שני המסורת של דברים שמחכים להם כל השנה...

איך אפשר לצאת בשלום ללא עודפים מהחג המדהים הזה? צריך לזכור..זה רק שבוע, אפשר ליהנות אבל לא חייבים להגזים! וגם תהיו ריאלים בציפיות שלכם, ולא תתאכזבו.אולי להיפך תפתיעו את עצמכם!

1. עדיף שלא תצפו לירידה במשקל בתקופה זו, תהיו פחות מתוסכלים- לא צריך לשבת ליד שולחן החג עם עלה של חסה. רק תזכרו לאכול פחות. כלומר, לקום מהשולחן עם מלאות נעימה ולא עם לחץ בבטן, כאבי בטן והרגשה ש"מתפוצצים". בנוסף, אין צורך לשבת לשולחן החג עם החלטה שלא אוכלים. הרעיון הוא ליהנות מהחג, מהאירוע, מהמשפחה, וגם מהאוכל. 

2. אסור להגיע רעבים לארוחה- חשוב לאכול ארוחה קלה שעתיים שלוש לפני הליל הסדר. זכרו: אם תגיעו מורעבים לא תוכלו לחשוב בצלילות מה לאכול. בנוסף יש לזכור כי בהרבה בתים יש מנות ראשונות, זוהי רק הפתיחה ואתם רוצים להשאיר מקום לעיקריות. נכון שהגפילטע פיש של סבתא ממש טעים, אבל גם חתיכה אחת תעניק לכם את כל הטעם.

3. טיפ חשוב- אל תגיעו עייפים מידי לליל הסדר- כשעייפים, אוכלים הרבה יותר ממה שתכננו לאכול..

4. אין צורך לאכול מצות. המהדרים, יכולים לברך על חתיכה קטנה, אבל מכאן ועד כמה דפי מצה לנשנושים, המרחק גדול, וכידוע המצה סותמת את המעיים.

חשוב לציין: לאלו מכם האוכלים מצות בפסח, קנו מצות מקמח מלא. לפחות לא תרגישו שאכלתם אוכל ללא סיבים. ובנוסף, רצוי להרטיב את המצה לפני האכילה.

5.  שתייה ממותקת? במשפחות רבות נוהגים לשתות שתייה מתוקה או יין ענבים בחג. ותרועל השתייה, גם אם מדובר במשקאות דיאט. שתו מים. המצות יחד עם השתייה המתוקה ימלאו אתכם אך אין בהם שום ערך תזונתי, רק קלורית!

6. הגענו למנה העיקרית- השולחן עמוס במספר סוגי בשר ותוספות. בחנו את האוכל. מה אתם הכי אוהבים ורוצים לאכול? בחרו מתוך מנת בשר, עוף או דג ולידה תוספת פחמימתית אחת שהכי מתחשק לכם לאכול, בתוספת ירקות. חלק מהאוכל על השולחן יהיה סטנדרטי, אולי כזה שמכירים. חבל להעמיס. בחרו את המיוחד, השונה והחגיגי שהתגעגעתם לטעמיו כל השנה.
אתם יודעים שעדיף אפוי ועדיף פחמימות מלאות, אבל אם אתם אוכלים בריא, כל השנה, מותר בארוחת החג לבחור משהו אחר  לפעמים. תדאגו לבחור מנות קטנות יותר .

7. הגעתם לקינוח? ברור. אבל מגיע הקינוח! וכמו שאומרים "למתוק תמיד יש מקום". עדיף לבחור סלט פירות או גלידת סורבה. בפסח מכינים הרבה עוגות מבוססות מצות ושוקולד. זוהי יציקה אמיתית בבטן מלאה בקלוריות. אם חייבים, אז ממש מעט, ואם אפשר לבחור משהו אחר – עדיף!

8.  במהלך החג- עסקו בפעילות גופנית, הליכות, טיולים. יש עוד ארוחות חגיגיות בימים אחרי. התייחסו לכל ארוחה באותה צורה והשתדלו לחזור לשגרת אכילה עד כמה שניתן.

9. בימים אחרי הארוחות הגדולות יש לאכול לפי התפריט-יועיל להיפטר מעודפי האוכל ומהכבדות הנילווית 

המאמר באדיבות ציפי בר, מרצה ומטפלת בתזונה אינטגרטיבית- הוליסטית וסינית במרפאת מעגלים  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב