דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צמיגים 

מאת    [ 07/04/2014 ]

מילים במאמר: 449   [ נצפה 3106 פעמים ]

צמיגים

הצמיג הראשון שהתמלא באוויר הומצא בשנת 1888, וכבר ב- 1895 הוא הוכנס לשימוש. עד היום, הוא מהווה את אחד החלקים החשובים ביותר ברכב. במהלך השנים הומצאו כל מיני סוגים של צמיגים, אך הצמיג הפופולרי והשימושי ביותר כיום הוא צמיג רדיאלי, אשר שוקל פחות משאר סוגי הצמיגים, ומאפשר חסכון משמעותי בדלק. צמיגים מתחלקים לכמה קטגוריות, ביניהן צמיגי נוסעים, צמיגים המיועדים לנהיגת שטח, צמיגים ספורטיביים ועוד. כמו כן, ניתן לחלק את הצמיגים לחלוקה על פי רוחב הצמיג, יחס החתך של הצמיג ועל פי קוטר החישוק שלו. כל צמיג מתאים לרכב אחר, וכדי לדעת מה הצמיג המתאים לכם, אתם יכולים לבחון את הצמיגים שיש לכם על רכבכם, לקרוא בספר הרכב שלכם, או להתייעץ עם איש מקצוע.

חשיבותו של צמיג תקין

הצמיגים ברכב אחראים על לא מעט תפקודים הכוללים את איכות הנסיעה, מהירות הנסיעה, רכות הנהיגה, צריכת דלק וכמובן בטיחות. בגלל שהצמיג משפיע על כל כך הרבה פרמטרים ברכב שלנו, עלינו לזכור לטפל בו בצורה הטובה ביותר. הדבר הראשון שנבדוק הוא לחץ האוויר: לחץ אוויר תקין הכרחי לשמירת על אורך חייו של הצמיג ולתפקוד נורמלי לאורך זמן. בנוסף, עליכם להשתדל לחנות את רכבכם על כבישים שטוחים ולא על מדרכות, וגם במקומות מוצלים שלא חשופים לשמש. אם מתאפשר, עדיף אפילו לכסות את הרכב כדי למנוע חשיפה ממושכת של הצמיג לאור השמש. כמו כן, השתדלו לבחור כבישים סלולים לחלוטין – ללא שיבושים, ללא קרצופים וללא אבנים, השתדלו להימנע מעליה על בורות או מפגעים בכביש, וכמובן שמרו על מהירות נהיגה סבירה ולא גבוהה מדי.

הערכת צמיגים לא תקינים

אסור להזניח את בדיקת הצמיגים. הדבר הראשון שיש לעשות בשמירה עליהם הוא לבדוק מתי יוצר הצמיג של הרכב: על הצמיג מוטבעות ארבע ספרות שמייצגות את תאריך הייצור, שתי הספרות הראשונות מייצגות את שבוע הייצור ושתי הספרות האחרונות מייצגות את השנה. אם עברו למעלה מארבע שנים מאז תאריך הייצור של הצמיג, תדעו שכנראה הגיע הזמן להחליפו. מלבד התאריך תוכלו גם לבחון את הצמיג מבחינה חיצונית: האם צבעו דהה? האם ישנה התפוררות של הגומי? האם החריצים נשחקו והחלו להיעלם? כמו כן, שימו לב לצריכת הדלק וללחץ האוויר בצמיג: אם הוא מתרוקן מאוויר בצורה מהירה, ואתם שמים לב שכל שבוע או שבועיים עליכם למלא אוויר מחדש, כנראה שהצמיגים כבר בלויים ולא תקינים. 

איך מבצעים החלפת צמיגים?

ראשית כל, עליכם לגשת לאיש מקצוע שיעריך את מצב הצמיגים הנוכחיים שלכם. אם הוא קובע שעליכם להחליף אותם, שאלו אותו מהי המלצתו, ובררו אם יש צמיגים במבצע. כשתגשו לבחור חברת צמיגים, העדיפו תמיד חברה מוכרת – כזאת ששמעתם עליה או קיבלתם עליה המלצות. זכרו שצמיג מחברה איכותית הוא צמיג שמאריך חיים. כמו כן, מומלץ להחליף את כל ארבעת הצמיגים ביחד, הדבר שומר על אורך החיים שלהם ומבטיח שההוצאה הכספית תשתלם לאורך שנים.

 

צמיגים לרכב לחץ אוויר תקין הכרחי לשמירת על אורך חייו של הצמיג ולתפקוד נורמלי לאורך זמן. בנוסף, עליכם להשתדל לחנות את רכבכם על כבישים שטוחים ולא על מדרכות, וגם במקומות מוצלים שלא חשופים לשמש. אם מתאפשר, עדיף אפילו לכסות את הרכב כדי למנוע חשיפה ממושכת של הצמיג לאור השמש. כמו כן,  סבירה ולא גבוהה מדי.


צמיגים 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב