דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היהלומים המפורסמים בעולם 

מאת    [ 06/04/2014 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 2673 פעמים ]

יהלום הופ (Hope Diamond):

היהלום הכחול הגדול ביותר ואחד היהלומים המפורסמים ביותר בעולם. מקורו של היהלום, בן המאה ה-17, במכרה יהלומים בדרום הודו. צבעו כחול כהה, משקלו המלוטש 45.52 קראט וצורתו אגסית. יהלום זה התגלגל ונסחר בין מדינות רבות עד שהגיע לידיו של מלך צרפת, לואי ה-14 ושובץ בשרשרת המלכותית שלו. בצרפת כונה היהלום "הכחול הצרפתי" והמלכים הבאים, לואי ה-15 ולואי ה-16 עשו גם הם שימוש ביהלום. במהלך המהפכה הצרפתית שהתרחשה במאה ה-18 נגנב היהלום, והאזכור הבא שלו, כעבור כמה שנים, היה באנגליה כאשר הפך לרכושו של המלך ג'ורג' ה-4. כדי לכסות את החובות הרבים שהותיר אחרי המלך במותו, נמכר היהלום והגיע לידי משפחת הופ הבריטית, אז הוענק לו שמו הנוכחי - "יהלום הופ". היהלום נותר רכוש המשפחה שנים רבות עד שנקלעה לחובות וקשיים כלכליים ויהלום הופ נמכר שוב והפעם הגיע לידיהם של סוחרי טבעות אירוסין ותכשיטי יהלומים  אמריקאים. מסעותיו הרבים של היהלום ברחבי העולם הסתיימו לאחר שבעליו האחרון, סוחר היהלומים הארי וינסטון, תרם את האבן המרשימה למוזיאון הלאומי להיסטוריה של הטבע בוושינגטון - שם היא מוצגת עד היום. קיימת אמונה רווחת לפיה יהלום הופ מקולל. אמונה זו מסתמכת על סיפוריהם של מספר בעלים קודמים של היהלום (דוגמת המלך לואי ה-16 והמלך ג'ורג' ה-4) אשר ירדו מנכסיהם או מצאו את מותם בנסיבות לא טבעיות.

יהלום טיילור-ברטון (Taylor-Burton Diamond):

יהלום מרשים ומיוחד אשר נכרה בשנת 1966 במכרה פרמייר שבדרום אפריקה. משקלו הגולמי, בטרם לוטש, היה 240.80 קראט ורמת הניקיון שלו - IF, העידה על היותו חסר פגמים פנימיים לחלוטין. היהלום נרכש על ידי הארי וינסטון, סוחר יהלומים ידוע מניו יורק, ועבר ליטוש לכדי צורת טיפה שלאחריו הצטמצם משקלו ל- 69.42 קראט. שמו של היהלום ניתן לו לאחר שבשנת 1969 הוא נרכש על ידי שחקן הקולנוע הבריטי, ריצ'ארד ברטון, אשר העניק אותו לאשתו דאז, השחקנית ההוליוודית אשר נודעה באהבתה הרבה ליהלומים - אליזבת' טיילור. בשנת 1979, לאחר גירושיהם השניים, העמידה טיילור למכירה את היהלום. בשנת 1980 שוב עמד יהלום טיילור-ברטון למכירה ומי שרכש אותו ביקש להיוותר בעילום שם. אנחנו רק יכולים לתאר לעצמו שהוא לא כזה ששובץ על טבעות אירוסין זולות .

יהלום 555:

555 זהו הכינוי (שם רשמי עדיין אין) שניתן ליהלום פנסי שחור מיוחד במינו המכיל בקרבו יהלומים אדומים קטנים. יהלום זה נחשב ליהלום המלוטש הגדול ביותר בעולם שאף זכה בשל כך להיכנס בשנת 2006 לספר השיאים של גינס. את עבודת הליטוש העדינה של היהלום שארכה מספר שנים והסתיימה בשנת 2004 ביצע אמן יהלומים ישראלי-בלגי בשם רן גורנשטיין (Gorenstein). את ההשראה לצורת ליטוש היהלום קיבל גורנשטיין בעת שיש שבעה על אביו, לאחר שנזכר בסיפור המפגש שהיה להוריו עם מלך ירדן. כסימבול לשלום, החליט אז גורנשטיין לעצב יהלום בצורת חמסה, ואף תכנן לתרום חלק מהכנסות שינבעו ממכירתו העתידית לקרנות הפועלות למען קידום השלום. אתגר הליטוש שהציב לעצמו בורנשטיין נתקל בלא מעט קשיים אך בסופו של דבר הצליח ליצור את אחד היהלומים הייחודיים ביותר, אשר כל נתוניו מציינים את הספרה 5 - משקלו 555.55 קראט, והוא בעל 55 פאות.

אתר דיימונד סטור הינו אתר להשוואת מחירים של טבעות אירוסין ותכשיטי יהלומים בין בתי עסק שונים מהבורסה ליהלומים ברמת גן.


 



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב