האם הכנה למבחני מיון דרך האינטרנט משיגה את מטרתה??
ובכן...תלוי למה מצפים... ללימוד שיטתי ואישי הממוקד בצרכים של הנבחן שיוביל להצלחתו, או לתרגול באינטרנט שבעיקר מוביל להיכרות עם המבחנים ?
אוכלוסיית הנבחנים מגיעה מכל שכבות ורובדי האוכלוסייה, על מגוון עיסוקיהם, עבור אנשים רבים, התרגול האחרון של תרגילי כפל וחילוק היה לפני 20 שנה ויותר, בביה"ס היסודי ואיך פותרים מטריצות, אנלוגיות, שאלות בלוגיקה וכו'???
האם המחשב יכול להסביר להם איך לגשת לתרגיל? כנראה שלא. המחשב יכול לתת סיכום כללי של תשובות נכונות מול שגויות ובמקרה הטוב יותר ,לתת משוב על דרך הפיתרון. אבל האם הוא יכול לצפות באדם ולומר האם הטעות נבעה מחוסר הבנה או מהספק דל? האם הוא יכול לשבת ולהסביר מילולית פתרון תרגיל בדרכים שונות עד שהנבחן יבין את טעותו או ישנה/יפתח דרכי חשיבה? מובן שלא.
הכנה למבחני מיון נועדה למקסם את היכולות של המועמד בהבנה והתמודדות עם המבחנים השונים ללא חשש מהפתעות. הדגש הינו על הבנה תרגול והטמעה של החומר ולא היכרות שטחית, שהרי מה הטעם בלראות את המבחנים אם אין לך מושג איך לפתרם? התרגול הוא שמוביל להבנה, הטמעה והצלחה.
השאלה היא, מה אתה מנסה להשיג בהיכרות עם המבחנים. סביר להניח, שמתוקף היות המבחנים מבחני מיון, הם אמורים לשמש כמסננת ומכאן, שהם אינם אמורים להיות קלים כלל וכלל. נגזר מכך שיש צורך להבין אותם על מנת להצליח בהם. כמו בכל דבר- קשה מאד להצליח במשהו, אם אינך מבין אותו...
בני אדם אינם מכונות. ההבנה והחשיבה משתנה מאדם לאדם. מחשב איננו בן אנוש ולכן יכול להיות שדרך פיתרון שתהייה מובנת לאחד, לא תהייה מובנת לאחר. אין תחליף להסבר אנושי ולדינאמיקה אישית בין שני אינדיבידואלים, מאשר בין אדם לבין מכונה.
הכנה אישית
כל נבחן מקבל מהמאבחנת הפסיכוטכנית את המבחנים המיועדים עבורו על פי המכון אליו מוזמן, המבחנים מועברים אחד אחרי השני והמאבחנת מודדת את הזמן הנדרש עבורם כדי לקבוע את הציון של הנבחן.
חשוב לציין כי נושא מדידת הזמן הינו קריטי כדי לדעת את הרמה של הנבחן במבחנים השונים ובהתאם נבנית עבורו תוכנית לימוד ותרגול מהקל אל הקשה יותר (עלפי הרמה הנדרשת),תוך שילוב הסברים, טכניקות ושיטות לימוד שונות, וכל זה נועד כדי שיגיע מוכן לבחינה.
לאחר המבחנים הנבחן מקבל משוב על הצלחתו בבחינות- אילו נושאים צריך לחזק וגם איך צריך לעבוד. כל נבחן הוא שונה ממשנהו ועל כן גם הדרכים והשיטות אותם ילמד הן שונות- כל אחד על פי צרכיו הוא. חשוב לראות מהיכן נובעים הקשיים. האם זה מחוסר ידע? הבנה? או אולי קצב איטי?
כל נבחן מקבל הסבר ממוקד על הישגיו וגם על איך לעבוד בצורה אישית ודיסקרטית.
הדגש צריך להיות על למידה אישית וממוקדת בקשיים של הנבחן ובצרכים שלו, ללא הגבלת מספר ההגעות למכון ותרגול המבחנים מתוך אמונה כי רק תרגול,תרגול ושוב תרגול יובילו להצלחה.
סתם היכרות עם המבחנים, לא רק שאינה עוזרת ברוב המקרים, שהרי אינך מספיק לזכור אותם כלל, אלא שזה אף יכול להוביל לחרדה וללחץ מוגברים, אם ההישגים היו נמוכים- ואין לך אפשרות לתרגל את המבחנים מספיק !!!
מניסיוננו הלימוד והתרגול במסגרת מחייבת ומחויבת להצלחת הנבחנים מובילה לשיפור ולאחוזי הצלחה גבוהים בקבלה למשרה המבוקשת
ובכן...תלוי למה מצפים... ללימוד שיטתי ואישי הממוקד בצרכים של הנבחן שיוביל להצלחתו, או לתרגול באינטרנט שבעיקר מוביל להיכרות עם המבחנים ?
אוכלוסיית הנבחנים מגיעה מכל שכבות ורובדי האוכלוסייה, על מגוון עיסוקיהם, עבור אנשים רבים, התרגול האחרון של תרגילי כפל וחילוק היה לפני 20 שנה ויותר, בביה"ס היסודי ואיך פותרים מטריצות, אנלוגיות, שאלות בלוגיקה וכו'???
האם המחשב יכול להסביר להם איך לגשת לתרגיל? כנראה שלא. המחשב יכול לתת סיכום כללי של תשובות נכונות מול שגויות ובמקרה הטוב יותר ,לתת משוב על דרך הפיתרון. אבל האם הוא יכול לצפות באדם ולומר האם הטעות נבעה מחוסר הבנה או מהספק דל? האם הוא יכול לשבת ולהסביר מילולית פתרון תרגיל בדרכים שונות עד שהנבחן יבין את טעותו או ישנה/יפתח דרכי חשיבה? מובן שלא.
הכנה למבחני מיון נועדה למקסם את היכולות של המועמד בהבנה והתמודדות עם המבחנים השונים ללא חשש מהפתעות. הדגש הינו על הבנה תרגול והטמעה של החומר ולא היכרות שטחית, שהרי מה הטעם בלראות את המבחנים אם אין לך מושג איך לפתרם? התרגול הוא שמוביל להבנה, הטמעה והצלחה.
השאלה היא, מה אתה מנסה להשיג בהיכרות עם המבחנים. סביר להניח, שמתוקף היות המבחנים מבחני מיון, הם אמורים לשמש כמסננת ומכאן, שהם אינם אמורים להיות קלים כלל וכלל. נגזר מכך שיש צורך להבין אותם על מנת להצליח בהם. כמו בכל דבר- קשה מאד להצליח במשהו, אם אינך מבין אותו...
בני אדם אינם מכונות. ההבנה והחשיבה משתנה מאדם לאדם. מחשב איננו בן אנוש ולכן יכול להיות שדרך פיתרון שתהייה מובנת לאחד, לא תהייה מובנת לאחר. אין תחליף להסבר אנושי ולדינאמיקה אישית בין שני אינדיבידואלים, מאשר בין אדם לבין מכונה.
הכנה אישית
כל נבחן מקבל מהמאבחנת הפסיכוטכנית את המבחנים המיועדים עבורו על פי המכון אליו מוזמן, המבחנים מועברים אחד אחרי השני והמאבחנת מודדת את הזמן הנדרש עבורם כדי לקבוע את הציון של הנבחן.
חשוב לציין כי נושא מדידת הזמן הינו קריטי כדי לדעת את הרמה של הנבחן במבחנים השונים ובהתאם נבנית עבורו תוכנית לימוד ותרגול מהקל אל הקשה יותר (עלפי הרמה הנדרשת),תוך שילוב הסברים, טכניקות ושיטות לימוד שונות, וכל זה נועד כדי שיגיע מוכן לבחינה.
לאחר המבחנים הנבחן מקבל משוב על הצלחתו בבחינות- אילו נושאים צריך לחזק וגם איך צריך לעבוד. כל נבחן הוא שונה ממשנהו ועל כן גם הדרכים והשיטות אותם ילמד הן שונות- כל אחד על פי צרכיו הוא. חשוב לראות מהיכן נובעים הקשיים. האם זה מחוסר ידע? הבנה? או אולי קצב איטי?
כל נבחן מקבל הסבר ממוקד על הישגיו וגם על איך לעבוד בצורה אישית ודיסקרטית.
הדגש צריך להיות על למידה אישית וממוקדת בקשיים של הנבחן ובצרכים שלו, ללא הגבלת מספר ההגעות למכון ותרגול המבחנים מתוך אמונה כי רק תרגול,תרגול ושוב תרגול יובילו להצלחה.
סתם היכרות עם המבחנים, לא רק שאינה עוזרת ברוב המקרים, שהרי אינך מספיק לזכור אותם כלל, אלא שזה אף יכול להוביל לחרדה וללחץ מוגברים, אם ההישגים היו נמוכים- ואין לך אפשרות לתרגל את המבחנים מספיק !!!
מניסיוננו הלימוד והתרגול במסגרת מחייבת ומחויבת להצלחת הנבחנים מובילה לשיפור ולאחוזי הצלחה גבוהים בקבלה למשרה המבוקשת
אבי הויזנר
מנהל מכון הדר תל אביב
הכנה למבחני מיון וראיונות עבודה
אימון קריירה
03-6206306
בית כלל דרויאנוב 5 ת"א
http://www.machon-hadar.co.il
מנהל מכון הדר תל אביב
הכנה למבחני מיון וראיונות עבודה
אימון קריירה
03-6206306
בית כלל דרויאנוב 5 ת"א
http://www.machon-hadar.co.il