דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ירדן - יעד תיירות בזווית שלא הכרתם 

מאת    [ 04/04/2014 ]

מילים במאמר: 740   [ נצפה 10755 פעמים ]

כתבות בנושא טיולים לירדן ובנושא תיירות מישראל לירדן הפכו לנפוצות עד מאוד בשנים האחרונות, בעוד מרבית המאמרים והכתבות בנושא אפשרויות הטיול בירדן מתמקדים בתיירות ישראלית, באזהרות מסע ובפוליטיקה אזורית, הרי שנושא השת"פ ההדוק בתחום התיירות הנכנסת כמעט ואינו נחשף בתקשורת ולמעשה נותר ללא סיקור, לכן מאמר זה יתרכז בשת"פ התיירותי שבין ישראל לירדן בהיבט של תיירות נכנסת בלבד.

לאורך הגבול עם ירדן (שכנתנו ממזרח), פרוסים שלושה מעברי גבול המהווים גשר של תיירות נכנסת מסוג ההולך ומתפתח – תיירות אזורית או בשם היומרני יותר "מזרח תיכון חדש"  וגם אם מדובר על תחום התיירות בכלל. מעברי הגבול היבשתיים שבין ישראל לירדן הינם:

-          מעבר הגבול ע"ש יצחק רבין (מעבר ערבה) – מסוף המשמש בעיקר את היוצאים לטיול יום לפטרה מאילת – ONE DAY PETRA FROM EILAT,  מעבר גבול זה פתוח 7 ימים בשבוע בין השעות 06:30 בבוקר ל 08:00 בערב באמצע השבוע ובין השעות 08:00 בבוקר ל 08:00 בערב בימי שישי ושבת. מעבר ערבה מאפשר לנכנסים לירדן לחסוך את עלות אשרת הכניסה (ויזה) שעולה נכון ליום כתיבת המאמר 40 דינר ירדני (כ-60$ ארה"ב) לאדם כפועל יוצא מהגדרתה של העיר עקבה עיר במעמד כלכלי מיוחד (פטורה ממסים). לצד תנועת התיירות החוצה מישראל ליום סיור בירדן מאפשר מעבר גבול זה תנועה של תיירות מעיר הנופש המתפתחת עקבה לישראל וכן מהווה גשר יבשתי לקבוצות תיירים החוצות מסיני (מעבר טאבה) לירדן (עקבה) בדרך יבשתית.

 

-          מעבר הגבול גשר אלנבי (מעבר הגבול המלך חוסיין) – ממוקם בסמוך ליריחו, מרחק 40 דקות נסיעה לירושלים ומרחק דומה לעמאן, המעבר מרוחק כ-15 דקות נסיעה בלבד מבתי המלון בצידו הירדני של ים המלח כגון מובנפיק ים המלח, קמפינסקי ואחרים. מסיבות פוליטיות אין הירדנים מאפשרים לתנועה של ישראלים וירדנים לחצות במעבר הגבול אלנבי,  כמו כן בודדים המעוניינים להיכנס לירדן במעבר הגבול גשר אלנבי חייבים להצטייד בויזה בדרכונם מבעוד מועד היות וירדן לא מספקת שרותי ויזה במעבר זה, יחד עם זאת הסטטיסטיקה מלמדת כי מעבר גבול זה הינו הפעיל ביותר מבין שלושת מסופי הגבול כשהתנועה החוצה בו מורכבת מתנועת פלשתינאים ותיירים בלבד. גשר אלנבי פתוח למעבר תיירים באמצע השבוע בין השעות 08:00 בבוקר ועד 09:00 בלילה ובסופי שבוע נסגר בשעה 13:00 בצהרים לכל המאוחר, השימוש במעבר גבול זה לחוצים לירדן מורכב ומחייב הבנת נהלים ייחודיים לגבול זה.

 

-          מעבר הגבול נהר הירדן (גשר שייח חוסיין) – ממוקם בסמוך לבית שאן, פועל ע"פ לוח זמנים דומה לזה של מעבר הגבול יצחק רבין, מרבית התנועה החוצה במעבר הגבול נהר הירדן הינה תנועה של ערבים ישראלים ותנועה של תיירות נכנסת, קבוצות רבות חוצות לישראל במעבר זה לאחר ביקור באתרי התיירות של צפון ירדן כדוגמת ג'ראש , עג'לון ואום קייס. קבוצות תיירים שחוצות מישראל לירדן עושות שימוש במעבר גבול זה לרוב לאחר סיור באתרי הגליל, סובב כנרת ונצרת.

לצד שלושת מעברי הגבול, מפעילה חברת התעופה הלאומית של ירדן "רויאל ג'ורדניאן" לפחות 2 טיסות ביום על הקו תל אביב (נתב"ג) – עמאן (QUEEN ALEA AIRPORT), גם על גבי טיסות אלו מגיעים ארצה תיירים רבים בין אם בקבוצות ובין אם כבודדים.

ירדן שאינה סובלת מישראל בכל הקשור להגבלות בנושאי ביטחון ו"חרם ערבי", נהנית ממצאי טיסות עצום למדינות אסיה, המזרח הרחוק, אפריקה ואוסטרליה תוך שימוש בחברות תעופה המחרימות את ישראל באופן מגמתי. בפועל, ירדן מהווה גשר משמעותי לתנועת תיירות נכנסת לישראל משווקים מגוונים כשהבולטים שבהם:

-          תנועת תיירות צליינית מאינדונזיה – רובה ככולה מגיעה ארצה מגשר אלנבי.

-          תנועת תיירות צליינית מהודו – מגיעה רובה ככולה מגשר שייח חוסיין – נהר הירדן.

-          תנועת תיירות מוסלמית מדרא"פ, מלזיה ומדינות נוספות.

-          תנועת בעלי אזרחות זרה המתגוררים דרך קבע בנסיכויות המפרץ מגיעה אף היא מירדן.

-          תנועה של HOLY LAND COMBINATION TOUR – טיולי נצרות המשלבים אתרי נצרות בתחומי ירדן, ישראל והרשות הפלשתינאית.

-          תנועה של תיירות יומית – ONE DAY JERUSALEM FROM JORDAN

-          תנועה של תיירות עסקית או אורחים מחו"ל המבקשים לכלול גם סיור במדינה השכנה.

בשנים האחרונות, כפועל יוצא משינויים גיאו-פוליטיים נרחבים כגון המהפכה במצרים, מלחמת האזרחים בסוריה ו"האביב הערבי" בכלל, הולכת  התיירות הנכנסת המשלבת בטיול אחד את ישראל וירדן ומתחזקת באופן מגמתי. יותר ויותר מארגני תיירות ירדנים מחפשים דרך לשתף פעולה עם מארגנים ישראליים ולמכור חבילות תיור לקבוצות ולבודדים הכוללות גם את ישראל.

לסיכום המאמר, אמנם מרבית העיתונאים אינם מסקרים נקודות חיוביות ביחסי הגומלין שבין ישראל לירדן, אולם ללא ספק, "מתחת לרדאר" התקשורתי, מתחוללים שלום וידידות אמיתית בין אנשי תיירות ירדנים לישראלים, המלאכה עוד רבה אך ללא ספק העתיד כבר כאן ואתו גם השלום ולו גם אם כרגע בענף התיירות כסנונית ראשונה

 

 

 

 

כפיר שורץ - מנכ"ל חברת אהלן אולימפוס 08-6347022 שרות מצויין לאורחים מחו"ל בארץ, בירדן ובמצרים, שרות מיוחד לדוברי ספרדית, תיירות פרימיום וניהול אתרי תיירות, חבר בלשכת מארגני תיירות נכנסת בישראל IITAO ובעל ניסיון עשיר בתכנון וביצוע טיולי איכות בישראל, מצרים וירדן לקבוצות ואף לבודדים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב