דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נשים שמנות מתעמלות פחות 

מאת    [ 01/04/2014 ]

מילים במאמר: 491   [ נצפה 1938 פעמים ]

אם עד כה נהנית לחשוב כי משקל היתר שאת סובלת ממנו, אינו מפריע לך בתפקוד היום יומי, יתכן שלא היית כנה עם עצמך עד הסוף. משקל עודף ובעיקר השמנת יתר קיצונית, מפריעים לאיכות החיים שלך הרבה יותר ממה שאת חושבת. ד"ר אסנת רזיאל מסבירה מדוע כשאת סובלת מהשמנת יתר, את בעצם מזניחה גם את הפעילות הספורטיבית שלך הרבה יותר ממה שאת נוטה לחשוב.

ד"ר אסנת רזיאל

המלצות פדרליות בארצות הברית בתחום הבריאות קובעות כי נדרשת פעילות גופנית מתונה של כשעתיים וחצי בשבוע על מנת לשמור על בריאות תקינה. זוהי התקנה המומלצת, אך במציאות, מעטים מאד הם האנשים אשר נוטים לפעול לפיה ולממש אותה.

אם את סובלת מהשמנת יתר קיצונית, סביר להניח כי את נמצאת בחתך של נשים אשר אינן מתאמנות כמעט בכלל. מחקר חדש, אשר בוצע במאיו קליניק בארצות הברית, קובע כי נשים הסובלות מהשמנת יתר קיצונית מתעמלות בממוצע כשעה אחת בלבד במשך שנה!, זכרו, המלצות לפעילות הן כמות כפולה וחצי מזו, לשבוע. העובדות הן לפיכך ברורות למדי- נשים הסובלות ממשקל יתר קיצוני אינן מתעמלות בעצם בכלל.

אגב, גברים הסובלים מהשמנת יתר קיצונית, על פי המחקר פעילים מעט יותר, הם זוכים לארבע שעות אימון שנתיות, פי ארבע מנשים הסובלות מהשמנת יתר קיצונית.

עורכי המחקר, עקבו במשך שנה אחר קבוצת נבדקים על ידי מכשירי ניטור אשר סיפקו לחוקרים מידע על רמת התנועתיות של המשתתפים במחקר. החוקרים הגדירו מהי פעילות "נמרצת" לצורך המחקר וקבעו כי פעילות גופנית כמו ריצה, אירובי או כל פעילות בעלת עצימות גבוהה יותר מהליכה רגילה תחשב כ"פעילות גופנית" תוך שהם לוקחים בחשבון כי עבור אנשים רבים הסובלים מהשמנת יתר קיצונית, לעיתים גם רק הליכה פשוטה נחשבת לפעילות גופנית "נמרצת".

ישנו פער רב בין ההמלצה הפדראלית לפעילות מתונה של 2.5 שעות אימון בשבוע, למציאות אצל הלוקים בהשמנה. מחקרים מאוששים זאת כפעילות המסייעת לשמירה על משקל תקין, במיוחד אם מחלקים את הפעילות הזו לפעילות של כשלושים דקות ביום, חמש פעמים בשבוע, ויעד זה אינו מושג בצורה מוחלטת בקרב אנשים הסובלים מהשמנת יתר קיצונית - להם יש נטייה לוותר לחלוטין על פעילות גופנית.

הסיבות לכך רבות ומגוונות: בחלק מן המקרים בהם אנשים לוקים בהשמנת יתר קיצונית, הם נאלצים להתמודד עם בעיות פיזיות כמו קוצר נשימה, עומס רב על מפרקים, לחץ דם גבוה ועוד בעיות רבות אשר הופכות אותם בעצם ללא כשירים לחלוטין לביצוע פעולות גופניות. בחלק אחר מן המקרים, יש גם תחושה של נידוי חברתי ושל מבוכה הקשורה בחוסר יכולת שלהם להשתלב בחברה, ובעיקר בחברת ספורטאים בשל תחושת החריגות שלהם הנובעת ממשקלם הרב.

כך או כך, נדמה כי המחיר הבריאותי אותו משלמים נשים וגברים הסובלים מהשמנת יתר קיצונית, הוא מחיר גבוה במיוחד, אשר מוביל אותם לרמת כושר גופני נמוכה מאד עד אפסית ליתר דיוק.

ערכה של פעילות גופנית הוא גם נפשי, לא רק פיזיולוגי, ובאם אנו מונעים אותה מעצמנו, גם אם מסיבות אובייקטיביות, אנו יוצאים נפסדים. בסיכומו של דבר, המסקנות העולות מן המחקר מאוששות את ההנחה כי השמנת יתר קיצונית הופכת לסוג של בית כלא עבור הלוקים בה בהקשר של חוסר יכולת כמעט מוחלט לבצע פעילות גופנית ולשמור על כושר מינימלי נאות.

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזיה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה וניתוחי קיצור קיבה. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל: 03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב