דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע חשוב לבנות תקציב לעסק 

מאת    [ 31/03/2014 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 2771 פעמים ]

חשיבות בניית תקציב פיננסי מסודר אינה שאלה, החשיבות לא מוטלת בספק כבעל עסק עליך להערך תמיד לאותה נקודה בה חלים שינויים בעסק, בניית תקציב פיננסי נכון הנשען על מגמות נוכחיות בשוק, ועל העבר ייתן לך כבעל עסק את האפשרות להערך בהתאם.

בניית תקציב פיננסי + תקציב תזרים מזומנים לעסק מהווה למעשה חלק דומיננטי מהתוכנית העסקית, למעשה לבניית תקציב אני אישית קוראת תוכנית עסקית מצומצמת לעסק.

בהכנת תוכנית עסקית אנו בונים את החזון, המטרות ואבני הדרך לביצוע פעולותינו, התקציב לוקח את כל הנתונים הללו בבניית התחזיות הפיננסיות לעסק. כאשר אנו בונים תקציב תלת שנתי לעסק למעשה אנו בונים ומתווים את דרכו של העסק והמשך פריחתו. תקציב שנבנה נכון קל יותר להתאימו לשינויים שהתרחשו, מאשר להתאים את עצמך לשינויים שמתרחשים כלומר בשפה ציורית לרוץ אחרי הזנב שלך עצמך. שינויים שמתרחשים בשווקים השונים או שינויי הנהלה כאשר יש תקציב מהיימן יתן לנו את הכלים להתמודדות קלה יותר ולהחזרת העסק לקווים הנכונים של צמיחה והכוונה.

כאשר מתבוננים על בניית התקציב מנקודת מבט שונה מעט, נראה כי התקציב מהווה למעשה את תמצית התוכנית העסקית של העסק וכוללת את מתווה היעדים העסקים. בהכנת התקציב אנו מכריזים על המכירות שהעסק אמור לבצע ולפי חודשים, למעשה זהו ניתוח  S.W.O.T.  לעסק, מאחר וכאשר בונים את נתוני המכירות הנכונים, יש להתחשב בשינויים בהרגלי הצריכה, שינויים דמוגרפים באזור בו אנו נמצאים, והתיישנות טכנולוגית במצב של מוצרי טכנולוגיה. במקביל בבניית ההוצאות אנו בוחנים את השינוי במחירי חומרי הגלם או המוצרים שאנו רוכשים, שינויים במדיניות הבנקים במתן אשראי, אפשרויות להתייעלות טכנולוגית ועסקית.

בניית התקציב הנכון אשר לוקח את מרבית האפשרויות, נותן אפשרות להנהלה "לנקות את הראש" מהבחינה הפיננסית, מאחר ובנוסף לבניית התקציב הפיננסי דרוש לבנות גם את תזרים המזומנים המתוקצב. תזרים המזומנים המתוקצב ייתן לבעל העסק להבין מהן הבעיות הפיננסיות אשר יכולות להגרם לעסק כתוצאה מהחלטות שונות. את הדוחו"ת הללו רצוי לבנות בסינרגיה מושלמת בכדי שכל שינוי אשר תעשו באחד הדוחו"ת יתעדכן ישירות בדו"ח השני ויאפשר לכם את ההסתכלות הנכונה על הנתונים.

כבעל עסק צא וחשוב כיצד התכנון הפיננסי הנכון עומד לתעל את חייך, כאשר התקציב קיים וכן דו"ח תזרים מזומנים עתידי, לך כבעל עסק נותר עכשיו לעסוק בחלקים האחרים של העסק אשר חשובים לא פחות, לדוגמה יחסי האנוש בחברה, ביצועי אנשי המכירות בחברה האם הם עומדים ביעדים שבניתם יחד בתקציב או שעכשיו הם מגיעים עם אינסוף סיבות למה לא הצליחו למכור? תוכל לבחון את שרות הלקוחות שלך ואת רמת שימור הלקוחות בעסק. זכור כי ללקוח קיים ומרוצה בחברה קל יותר למכור מאשר לאתר לקוחות חדשים. יוותר בידך די זמן לבחון את יעילות המערכת בשלמותה ובקיצור תוכל להרוויח הרבה יותר.

החשוב ביותר הוא לבנות את הנתונים הפיננסים בדרך האמינה והיעילה ביותר אשר אפשרית מבחינת העסק. רצוי לא לקחת ופשוט להעלות ב X אחוזים את נתוני השנה 

שרייבר רחל - ייעוץ וליווי פיננסי כלכלי עסקי קבלו עכשיו מדריך חינם להפוך לעסק מצליח הורדו עכשיו 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב