דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיקרוסופט מפסיקה את העדכונים ל- XP? כך תישארו מוגנים 

מאת    [ 30/03/2014 ]

מילים במאמר: 468   [ נצפה 1958 פעמים ]

עדיין משתמשים ב Windows XP? אתם לא לבד. מיליוני משתמשים בעולם עדיין משתמשים במערכת ההפעלה שהייתה בין הפופולאריות של מיקרוסופט בשנים האחרונות, אך גם היא מגיעה לסוף החיים שלה ממש בקרוב. מיקרוסופט הכריזה כבר לפני מספר חודשים שבשמיני לאפריל 2014 היא תפסיק את התמיכה והעדכונים למערכת ההפעלה הוותיקה. משתמשים פרטיים וחברות רבות עדיין משתמשות ב XP, ולעיתים שדרוג המערכות הוא מסובך ומרכב.

למען הסר ספק, אנחנו ממליצים בחום לשדרג את מערכת ההפעלה שלכם לגרסה החדשה ביותר של מיקרוסופט, אך אם מסיבה כלשהי נמנע מכם לעשות זאת כעת, עליכם לפעול לפי הטיפים הבאים:

1. גיבוי – בימינו גיבוי הוא לא בגדר המלצה אם כי בגדר חובה. גיבוי הוא הכלי היעיל ביותר במקרים של פעולות האקינג או השחתה של קבצי מחשב על ידי וירוסים שלא אותרו בזמן.

לתשומת ליבכם – שימוש במערכת ההפעלה XP לאחר השמיני באפריל תשים אתכם מיד בקבוצת סיכון גבוהה יותר, מה שהופך את גיבוי הקבצים שלכם לקריטי מתמיד.

2. עדכון מערכת ההפעלה - למרות מיקרוסופט תפסיק לייצר עדכונים חדשים למערכת ההפעלה XP, עדיין יש לוודא שכל העדכונים הישנים מותקנים על המערכת. אותו כלל מוחל גם על מנהל ההתקנים (מנהל התקנים זו היא תוכנה המאפשרת למערכת ההפעלה ליצור תקשורת עם סוגים שונים של חומרה). את מנהל ההתקנים ניתן לעדכן דרך אתר  האינטרנט של יצרנית המחשב שברשותכם או באתר עדכוני התוכנה של מיקרוסופט.

3. עדכון יישומים במחשב - בנוסף לעדכונים הקריטיים של מערכת ההפעלה ומנהלי ההתקנים, אתם צריכים גם לוודא שאפליקציות חשובות על המחשב שלכם מעודכנות גם הן. פרצות באפליקציות כמו Adobe Flash, Adobe Reader ותוכנת הג'אווה של Oracle משמשות את פושעי הסייבר לעיתים קרובות במתקפות אינטרנט. גם יישומים כמו ה Office של מיקרוסופט, דפדפני האינטרנט בהם אתם משתמשים וכו' חייבים גם הם להיות מעודכנים לגרסה החדשה ביותר שזמינה.

4. נתקו מהאינטרנט - אם המחשב או המחשבים עליהם עדיין מותקן ה- XP לא חייבים להיות מחוברים לרשת האינטרנט, נתקו אותם או נטרלו את החיבור לרשת כך שהם יהיו מחוברים רק לרשת פנימית - שאינה מחוברת לאינטרנט. הניתוק מהאינטרנט יבטיח שאיומים שמקורם ברשת לא יוכלו לתקוף את המחשב שלכם ומצד שני, ימנע מהמחשב שלכם להדביק מחשבים אחרים שמחוברים אליו.

5. תוכנת אבטחה – יש לוודא שעל המחשב מותקנת תוכנת אבטחה חזקה ומעודכנת. רוב יצרניות תוכנות האבטחה ימשיכו לתמוך ב- XP בשנים הקרובות, למרות שמיקרוסופט לא תשחרר להם עדכונים. חשוב להשתמש בחבילת אבטחה רחבה יותר המשלבת הגנה על סמך חתימות דיגיטליות בנוסף להגנה יוריסטית המזהה איומים על סמך התנהגות של קבצים חשודים, בנוסף לחומת אש ועם אלמנטים נוספים של הגנה שיפצו על המחסור בעדכוני התוכנה של מיקרוסופט.

כפי שציינו בתחילת המאמר, אתם עדיין צריכים לשים לכם כמטרה לשדרג את מערכת ההפעלה שלכם למערכת חדשה יותר מ Windows XP. עלויות השדרוג עלולות להיות יקרות, במיוחד כשמדובר ברשת מחשבים גדולה או אם נוצר צורך להחליף גם את המחשבים עצמם. אך מדובר בהשקעה משתלמת לעומת הנזק הפוטנציאלי שעלול להיגרם בעקבות שימוש במערכת הפעלה מיושנת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב