דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך נדע אם צמיגי הרכב תקינים לנסיעה? 

מאת    [ 26/03/2014 ]

מילים במאמר: 521   [ נצפה 1772 פעמים ]

לא משנה במה מדובר: אם מדובר ברכב סטנדרטי המסוגל להסיע בין חמישה לשבעה נוסעים, רכב מסחרי שיכול להסיע עד 11 נוסעים (כמו הפולקסווגן טרנספורטר הפופולרי), או בקטנוע 50 סמ"ק המסוגל להסיע עד 2 נוסעים במקרה הטוב- חשיבות הבטיחות היא עצומה. בטיחות היא דבר מורכב ומכיל הרבה פרמטרים ברכבים. במאמר זה נרחיב על חשיבות תקינות הצמיגים ברכבים השונים, ומה הם סימני האזהרה השונים שצריכים להאיר נורה אדומה אצלנו.

תאונות רציניות ביותר היכולות להיות פטאליות בתוצאותיהן , והכל יכול לקרות בגלל צמיג אחד פשוט שאולי לא היה מנופח מספיק ובלחץ אויר המספיק, או לחלופין צמיג שהתפוצץ באמצע נסיעה- דבר שיכול לגבול בסכנת חיים ממשית .

ההבדלים בין היצרנים:

ישנו מגוון רב של יצרני צמיגים בשוק הרכב העולמי. השוק מתחלק לנתח גדול שתופסים יצרנים מסין, עוד נתח גדול שתופסים יצרנים מארצות הברית, וגם אירופה מככבת עם יצרני צמיגים מובילים ממדינות כמו צרפת ואיטליה. היצרניות המובילות בתעשיה הן הבאות:


    • חברת Goodyear  האמריקאית.
    • חברת Bridgestone  היפנית
    • חברת Michelin הצרפתית
    • חברות סיניות עלומות שם התופסות כאמור נתח נכבד.

 

בתחום הצמיגים אין קונצנזוס, והוויכוח על איכויות הצמיגים של החברות הסיניות בוער מאז ומתמיד. ישנם אנשים המעדיפים לבחור את הצמיגים הסיניים, בעיקר בגלל העלויות הזולות של צמיגים אלו, ולא להשקיע עוד כמה שקלים בצמיגים איכותיים. למה אני קורא לזה השקעה?

ובכן, משרד התחבורה אסר בשנת 2007 על ייבוא, שיווק והפצה של צמיגים סיניים מהחברות Westlake  ו- Tianfu. זאת לאחר שהצמיגים לא עמדו במבחני העמידות והבטיחות של משרד התחבורה ומכון התקנים. בדיקות אלו נעשות עבור כל מותג צמיגים המיועד להימכר בארץ לקהל הרחב. בסופו של דבר הזול עולה ביוקר.

שימו לב: שווה להשקיע עוד 100 שקל על צמיג נורמלי מתוצרת מוכרת (אפילו חברות בת של החברות הגדולות הוא צמיג ברמה טובה מאוד), אך אל תתפשרו על הצמיגים הזולים ביותר, החיסכון הזה לא שווה את החיים שלכם ושל יקיריכם.  בנוסף, עמידות הצמיגים בתנאי דרך שונים כל כך קצרה לעומת המותגים האחרים, המשתמשים בטכנולוגיות מתקדמות יותר , ומאפשרות לכלי הרכב להיות "הדוק" יותר לכביש.

רכבים של חברות הסעה שונות , המשתמשות ברכבים מסחריים קטנים יותר של עד 11 מקומות, וכן מציעות שירותי השכרת אוטובוס לאירועים שונים , כמו גם מיניבוסים בגדלים שונים, גומעים קילומטרים רבים ללא הרף מדי יום. רכבים אלו נוסעים הרבה מעבר לממוצע , דבר שיוצר תחזוקה מתמשכת ושוטפת יותר. חברת הסעות המכבדת את עצמה שומרת על רכביה, ומטפלת בהם באופן שוטף . בין היתר, היא גם מקפידה על צמידים טובים מתוצרת איכותית לאוטובוסים והרכבים שלה. מדוע? רכבי החברה מסיעים עשרות של נוסעים בכל נסיעה,  והסיכון המהותי בשימוש בצמיגים זולים בחברה פשוט לא שווה את זה, קודם כל ומעל הכל - ערך חיי האדם העומד מעל כל שיקולים כלכליים כל שהם. כמו כן, אם חס וחלילה צמיג מתפוצץ באמצע נסיעה ,רוב הסיכויים שגם תקרה תאונה, מה שיוביל לתביעת החברה, הפסד כספי, ומוניטין רע ביותר עבורה.

במאמר זה ניסינו לעבור על החסרונות בבחירת צמיגים מתוצרת לא מוכרת  (שאגב, לא תמיד מגיעה מסין, אבל רובה עדיין מיוצר בסין) , ומה הן ההשלכות של בחירת צמיגים מתוצרת זו. מה גם שכאשר נבחר חברת הסעות שמוכנה לחתום שהיא משתמשת בחלקים הטובים ביותר ובצמיגים איכותיים ולא מתפשרת על כמה שקלים בשביל צמיגים נחותים יותר, נדע שזו חברה עם ראש על הכתפיים, וכן אחראית לחייהם של הנוסעים ברכביהם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב