דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שלחת משלוח מנות? זה לא מספיק! 

מאת    [ 17/03/2014 ]

מילים במאמר: 486   [ נצפה 3389 פעמים ]

בשנה שעברה, כחודש לאחר חג הפורים פנה אלינו מנכ"ל ארגון, העוסק בתחומי הרפואה, בשאלה: "לקראת הפורים השקיע ארגוני רבות בשליחת משלוחי מנות מכובדים וייחודיים לאנשים בעלי פוטנציאל רב לתרומה עבור הארגון. ההשקעה התבטאה הן בפן הפיננסי- בעלויות היקרות שנלוו להכנת משלוחי המנות, והן בפן של מתן הדגש על התאמה בין משלוח המנות למקבל. ערכנו עבודת חקר על ה'נדיב הפוטנציאלי', חיפשנו מה הדבר שירגש אותו ויקלע לטעמו ולטעם משפחתו, ובהתאם לכך- הכנו את משלוח המנות"- אמר המנכ"ל, והוסיף: "אנו נמצאים כעת חודש לאחר פורים. לא היה לנו כל ספק שנקבל בתמורה המחאות 'שמנות', אך לצערנו, לא קבלנו דבר. האם טעינו במשהו?"

שאלנו את אותו מנכ"ל: "האם משלוח המנות ניתן לאחר יצירת קשר משמעותי?"

"ברוב המקרים – לא."

"איזו ברכה צורפה למשלוח המנות עצמו?"

"כתבנו ברכה יפה לקראת פורים, וצירפנו אותה לפרוספקט המתאר את פעילות הארגון."

"האם קבלתם תגובה כלשהי?"

"קבלנו שתי תגובות: האחת- שיחת תודה מאחד הנדבנים, אך כאמור, לא קבלנו ממנו תרומה לארגון בשל כך, והשנייה- תגובה ששמענו מאחורי הקלעים, על נדבן שטען, כי אינו אוהב את 'בזבוז הכסף' על משלוחי המנות..."

"האם ניסיתם לבקש תרומה לאחר הפורים, מהאנשים אליהם נשלחו המשלוחים?"

"מה, האם אני צריך לבקש תרומה? האם כל אלו ששלחנו להם משלוחי מנות אינם מבינים בעצמם, שעליהם לתת לפחות 'משהו'?"

בתשובה זו של המנכ"ל, טמונה בעייתם של מנהלי עמותות רבים, אשר חושבים, כי עצם ההיכרות עם הנדיב, עצם שליחת השי עבורו, או עצם הכרת פעילות העמותה בפניו- תוביל מיידית למתן מענק בעין יפה.

אחד מכללי הבסיס בתחום פיתוח המשאבים הוא: "אנשים תורמים כי בקשו מהם". רוב האנשים שולחים מענק כספי רק לאחר שהתקבלה בקשה מפורשת לעשות כן. לא ניתן לסמוך על כך שאם הארגון שלח שי נאה או מתנה יוקרתית- הנדיב שקבל את המשלוח יבין מעצמו שהכוונה היא ל"החזר בתרומה". ולכן- לאחר חג כמו פורים, בו נשלחים משלוחי רבות לתורמים קבועים, או לכאלה שהארגון מעוניין לשלב אותם ברשימת התורמים- יש לקבוע פגישה מסודרת ולבקש תרומה נאה עבור העמותה.

ובעניין משלוח המנות או משלוח מתנות לתורמים- שתי תובנות חשובות נוספות:


    • יש לשים לב, כי חלק מהתורמים רואים בשליחת מתנות יקרות ערך- בזבוז עצום של כספם. התורמים אוהבים לתרום לארגון ולמטרותיו, וישמחו לקבל מכתבי תודה, (עדיף מכאלו, הנעזרים בשירותי הארגון) ואפילו שי, המביע את פעילות הארגון. אך לעיתים, מתנה יקרה ביותר, עלולה לחבל דווקא בקשרי הארגון עם התורם, משום שהדבר נתפס כשימוש לא ראוי בכספי העמותה.

לכן, בבואכם לשלוח מתנות- בדקו גם מה דעתו של התורם לגבי מתנות מעין אלו.

     2. נכון שרבים שולחים משלוחי מנות לתורמים בחג הפורים. מעבר לכך- יחול המנהג על משלוח ברכות טרום ראש השנה ופסח. אך, באותם הימים מקבלים התורמים עוד עשרות מתנות ומכתבי ברכה, כך, שייתכן ודווקא המשלוח היקר שלכם, עליו עמלתם במשך זמן רב- אובד בין הררי המשלוחים, והברכה ששלחתם- נקראת ברפרוף במקרה הטוב.

לכן, אנו ממליצים, לחשוב על תאריכים נוספים ויצירתיים, שבהם יישלחו מכתבי התודה, תאריכים שמרבית הארגונים הנתמכים טרם 'השתמשו' בהם, כך, שאתם תהיו הראשונים על מפת התורם. 

שרה רוזנבוים | מומחית בפיתוח משאבים וגיוס תרומות, ייעוץ ארגוני וניהול אפקטיבי | יוצרת סדרת: "מיליון או דולר"- כל הסודות והטיפים לגיוס משאבים אפקטיבי לארגון שלך! |  לקבלת סדרת טיפים מנצחת לגיוס משאבים אפקטיבי לארגון שלך לחץ כאן!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב